zuigerrevisie rs 125

RagingRob

MF'er
7 mrt 2004
171
0
Steenbergen
even een korte vraag

wegens het vervangen van de zuiger van mijn rs125 uit 92 ligt momenteel de cilinder eraf. deze is opnieuw geseald (bleek nodig ivm beschadiging aan de seal laag) Nu sta ik op het punt om de zuiger er weer terug in te steken, maar nu twijfel ik eraan op welke manier ik de borgringetjes (om de pistonpen) in de zuiger moet klemmen. is het de bedoeling dat de opening van het ringetje gelijk valt met de uitsparing in de zuiger of is dit juist niet de bedoeling?

alvast bedankt!
 
die 2 kleine borgringetjes op de foto horen inderdaad aan de zijkant van de zuiger in de uitsparing te komen.

full
 
Opening hoort in de beweegrichting vd zuiger te zitten.
(verticale cilinder > opening naar onderen of naar boven, in het verlengde vd drijfstang zeg maar).

Meen dat als ze met de opening haaks op het verlengde vd drijfstang zitten ze wat samen kunnen drukken en er uit kunnen floepen.

Dr zal iig wel iets achter zitten, bij mn brommers altijd zo gedaan en ze zijn dr nooit uitgevlogen.

btw: veel plezier met die borgringetjes, dat zijn de meest irritante klotedingen die er zijn :P
 
samendrukken? ze zitten rondom opgesloten... die kunnen toch helemaal niet worden samengedrukt?

Bij 9000tpm rammelt het zuigertje 150 keer per seconde op en neer. De krachten die er dan opkomen zijn natuurlijk behoorlijk sterk. Of ze een veerclipje los kunnen trillen weet ik niet maar ik heb ook geen zin om het uit te proberen ;) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan