Zuigers/cylinders losweken.

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.069
8.224
Assen
Dag allemaal,
ik probeer een tweetakt wtin blok te ontmatelen om te kijken of er nog bruikbare onderdelen in zitten.

1ste indruk; Het blok heeft dienst gedaan in een duikboot, en deze is gezonken..

Ehm, misschien wat rooibare versn. bak delen, maar om het blok te splitsen moeten de potten er af, en de krukas is niet tornbaar, noch willen de cylinders er af..
Gedaan; 2 dagen herhaaldelijk met imal ingespoten,
geen effect..
Ik had een fosforzuur (of cola) in huis, dus wat zoutzuur op de zuigers, dit bleef 3 dagen gewoon op de zuigers staan..
Dit verwijdert en nu een scheut remolie op beide zuigers...

Misschien morgen wat fosforzuur bij de bouwmarkt halen?
Tips welkom..
 
plaatjes komen er aan, ik kreeg de diesel eerst niet in de fik.. wat ik hierna nog kan doen
gootsteenontstopper (caustische soda) Fosforzuur, en het spul opzij zetten in diesel en een paar mnd wachten..
 
Zuigers in stukken boren

Had ik ook al lang gedaan.

Als die zuigers echt zo vast zitten zijn ze sowieso voor de vuilbak. Drijfstangen en krukaslagers zou ik ook sowieso vervangen, dus is er geen enkele reden meer om de cilinders ''netjes'' van de zuigers te krijgen.
Geweld gebruiken op de zuigers verhoogt het risico op meer beschadiging van de cylinders
 
plaatjes komen er aan, ik kreeg de diesel eerst niet in de fik.. wat ik hierna nog kan doen
gootsteenontstopper (caustische soda) Fosforzuur, en het spul opzij zetten in diesel en een paar mnd wachten..


Ik zou toch echt dit proberen Franko P in "Zuigers/cylinders losweken.."

Eventueel in combinatie met de boel heetstoken aan t spit boven een kampvuurtje en daarna koudespray op de zuigers.

Kan me niet voorstellen dat het dan nog vast blijft zitten :N
 
Ik heb het idee dat dit meer kost aan diesel en ander spul, dan dat het iets gaat opleveren.

Hooguit voor de lol of leerzaamheid, maar verder...
 
In de fik steken lukt prima als je er een oude doek in frot die als lont kan dienen. De damp die van die doek komt ontbrandt dan, plasje diesel kan erg lang branden en die warmte helpt om alles uit te laten zetten en de corrossie te breken.
 
Is er nog meer in het leven dan ? :P


Kom op, gewoon doorgaan met Sammie opfokken en hopen op mooie filmpjes van ontploffingen en steekvlammen *O*

Reuter

Grote uitslaande brand in Assen.

In Assen zijn een aantal straten afgesloten wegens een grote uitslaande brand. Er word geadviseerd om in heel Drente deuren en ramen te sluiten vanwege een doordringende diesel stank.
De brandweer vermoed dat een reeds eerder voor overlast zorgende motor liefhebber weer heeft toegeslagen. Uit het dak van zijn woning zijn dikke zwarte rookwolken waargenomen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan