Zuigers RSV

RSVisch

MF veteraan
18 aug 2004
4.250
9
een kartonnen doos
Ik heb een Aprilia RSV 2002 .
Nu staat in de handleiding dat je de zuigers moet vervangen om de 5000 km. :?
Er staat wel bij dat dit met race gebruik is , maar wat is dat dan met intensief gebruik??? Want ik gebruik hem vrij intensief *D
Heeft iemand hier al ervaring mee???
 
eeh ja hij is op een titanium evo uitlaat standaard.
de eeprom zit er niet in dus alleen open uilaatdemper
niet vragen waarom die eprom er niet inzit want ik geef je nu het antwoord! :)
De vorige eigenaar heeft de uitlaat gemonteerd en is denk ik vergeten de eprom erin te doen. hij zat er in idergeval niet bij of in ;(
 
Een andere eeprom is eigenlijk niet nodig,haalt niet zoveel uit.

je kan beter een 16T voor pion steken wordt hem veel beter van en het kost maar
een goei 30 euro.

rij zelf met een RSV R 2002 met akra,k&n en 16T het is een hemels verschil met origineel,zeker doen!!!!!

:] :]
 
Een andere eeprom is eigenlijk niet nodig,haalt niet zoveel uit.

je kan beter een 16T voor pion steken wordt hem veel beter van en het kost maar
een goei 30 euro.

rij zelf met een RSV R 2002 met akra,k&n en 16T het is een hemels verschil met origineel,zeker doen!!!!!

:] :]
 
k&n filter wil ik mss ook nog doen , en wat die 16tands tandwiel ja dan kan je je ketting zeker ook weer vervangen , want je ketting word dan langer moet je wiel veder naar achteren en ja hoor zit ie op zijn eind!?!?

Akra full system trouwens???
dure shit ff gekeken 2100 euro |( what fucking duur zeg
 
Ben wel benieuwd naar de vermogens afgiften van ander RSV rijders en wat ze er dan allemaal aan gedaan hebben , mss een beetje off-topic maar wel leuk :)

enneuh ik heb al een dagvaarding thuis liggen had 88km te hard gereden AUW |(
 
ja dat boeit zeker lol
moet natuurlijk ook wel een beetje snel zijn.
anders trek hij leuk hard op maar houd ie op bij 220, en dat rij je nu al snel op 80 wegen!!! moet dan nog wel wat over hebben snap je

Ga nou eens rekenen man. Je hebt juist méér over als je fiets korter gegeard is. Van een 17 naar een 16 tands voortandwiel scheelt 1/17 en dat is ongeveer 6%. Betekent dat je motor in elke versnelling dus 6% korter "draait", dus hij trekt sneller door zijn versnellingen heen. Stel dat jouw fiets gegeard staat om bij 300 het rood in te lopen (wat hij nooit doet, want de gearing is te lang), dan loopt je fiets met een 16 tands 6% eerder in het rood, das dan bij 282 km/u...

Het zou me trouwens niet verbazen dat die RSV standaard te lang gegeard staat (heel stoer als je een keer windje mee helling af aan aan het blazen bent op de Autobahn), maar niet praktisch. De "6" zal een veel beter bruikbare versnelling worden.

Als je trouwens 220 gaat jakkeren op 80 km/u wegen is dat vragen om:

1. rijbewijs kwijtraken.
2. je eigen te pletter rijden.
3. een ander meenemen als je je te pletter rijdt.
4. nog erger: een ander de dood in jagen en het zelf overleven.

Als je hard wilt rijden ga je naar de ring, CRT dagen, zomeravondcompetitie, etc.

enneuh ik heb al een dagvaarding thuis liggen had 88km te hard gereden AUW |(

En dan denk ik wel: eigen schuld, dikke bult! (en punt 1 komt ruim in zicht).
 
Laatst bewerkt:
oke dan , ik zal eens kijken in mijn owners manual , en bij mijn motor natuurlijk.
wat er op ligt

Mijn maatje heeft een 600rr (honda) en die heeft dus zijn achter tandwiel laten vervangen voor een grotere zodat hij ook harder ging trekken , maar nu klopt zijn kilometerteller voor geen meter meer en hij loopt toch ook wel een aardig stukje minder hard. al is trekkracht wel leuk natuurlijk.

en eeuuh de moraalridders :r zijn ook weer langs geweest zie ik!?
 
Haha!

Moraalridders vinden dat je beslist niet te hard mag rijden, en de wet moet gehoorzamen. Brr, ik heb het juist helemaal niet zo op regeltjes. Rij je echter 88 km/u te hard (en soms vast nog wel harder, toch?), dan heeft dat niets met moraal te maken. Dan ben je gewoon stom bezig.

Door schade en schande heb ik er zelf ook achter moeten komen dat de openbare weg geen circuit is. Ik reed zelf ook als een mongool. Ik mag letterlijk blij zijn dat ik nog leef. En wil nog wel even blijven leven, dus doe ik het iets rustiger aan...
 
de R heeft origineel geen 16T pion de SP-versie en de Haga versie wel.

Een akra in duitsland is een stukje goedkoper ;) .
een volledig systeem is niet nodig hoor,alleen een demper is voldoende.
+/- 600euro met tit. downlink.

topsnelheid nog niet geprobeerd,maar hij rijdt een stuk vrolijker :] :] .
 
oke dan , ik zal eens kijken in mijn owners manual , en bij mijn motor natuurlijk.
wat er op ligt

Mijn maatje heeft een 600rr (honda) en die heeft dus zijn achter tandwiel laten vervangen voor een grotere zodat hij ook harder ging trekken , maar nu klopt zijn kilometerteller voor geen meter meer en hij loopt toch ook wel een aardig stukje minder hard. al is trekkracht wel leuk natuurlijk.

en eeuuh de moraalridders :r zijn ook weer langs geweest zie ik!?

km sensor zit bij de mille op het achterwiel. |(
 
Ja maar zo'n full akra system ( 2uitlaten ) ziet er wel botor geil uit , kost alleen dus een paar knaken.
kut ben alleen vergeten te kijken wat voor een tandwiel er bij op ligt.

denk wel als er geen 16ts op zit dat ik hem er dan wel op gooi
het kutte is waarschijnlijk dat je dan ook een nieuwe ketting nodig heb of niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan