Zuigers

Wolfman

MF veteraan
4 mrt 2003
4.254
13
Ridderkerk
Van de winter laat ik mijn cylinders honen en komen er nieuwe zuigers in.

Nu zit ik met de vraag welke zuigers zijn het beste?
De een zegt Wiseco, maar van andere hoor ik weer dat die best veel uitzetten ten opzichte van J.E. zuigers en dus iets meer olieverbruik en slijtage geven.

Weet iemand hier meer over? Of beter, wie heeft er ervaring mee?
 
Heb zelf gespeeld met Wiseco, AE, KS , Aries, Venolia, Mahle, en nooit problemen gehad met welke zuigersmid dan ook.
Houdt je bij het honen wel aan de specificatie's van de fabrikant, dan gaat het gegarandeerd goed. Er zijn nl fabrikanten die b.v. een flexhoon voorschrijven, dus dan moet je revisiebedrijf dit natuurlijk wel kunnen uitvoeren.

Maar wiseco levert goede kwaliteit, en daar zul je geen problemen mee hebben.
Mag ik je het volgende aanraden...
HMS is de importeur, van wiseco, en die heeft het alleen heerschap hier, en daardoor is de prijs van een setje hier 4 x zo duur dan in de US.
Zoek een dealer in de buurt van de wiseco fabriek, vraag of zij een kit voor je op willen sturen, en je hebt ze voor ongeveer een kwart van de prijs hier.
(om even creatief te zijn, laat ze daar opsturen als terug van garantie, of een max prijs erop van 50 dollar, en je hebt ze ook nog belasting vrij hier... tis niet netjes om het zo te doen, maar is net zoiets als kreatief boekhouden, of huursubsidie aanvragen)
 
Ola Wolfman,

Ik rij nu een jaartje met 1040's van Wiseco, op MOTOMAN USA manier ingereden (eerst warmdraaien en dan volgas de eerste 100 km of zoiets)

geen olieverbruik meer.

Ik stuurde mijn cilinderblok op naar JSPP de officiele importeur van Wiseco, en met alle kennis in huis om de boel op te boren.

Kreeg ze terug opgeboord met de nieuwe zuigerkit & koppakking.
Kosten waren iets van 6-700 Euro

Ik zou 't ook zó weer doen :}
 
Bedankt beide.

Dus die Wiseco zuigers zijn een goede keus.
Opboren plus een setje zuigers gaat mij ongeveer 800 euro kosten.
Ik weet niet of daar een pakkingset bij inbegrepen zit.

Ik heb trouwens ook niet gevraagd of dit in of exl. BTW is. |(

Weer even opnieuw bellen dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan