Druk in het carter duid inderdaad op blow-by, en dat komt inderdaad 9/10x omdat ze zuigerveren versleten zijn, of vast zitten.
Wat je kan proberen is om wat kruipolie in de cilinders te spuiten, even een nachtje laten staan en daarna gewoon gaan rijden.
Als je geluk hebt werkt het in 1x.
Zo niet, gewoon mee gaan rijden, en na een kilometer of 500 controleren of de boel al los is.
Mooiste is om van te voren even de compressie te meten van alles cilinders (koud). Opschrijven.
DAARNA pas kruipolie in de cilinders gooien.
500km rijden, gewoon normaal zoals je altijd doet, of dat nou korte stukjes zijn of 2x 250km, maakt geen zak uit, gewoon normaal doen.
En na 500km de compressie weer meten.
Meestal komen zuigerveren vanzelf weer los als je er gewoon mee gaat rijden.
Ik had ook een V8 die 11jaar had stilgestaan, ook vaste zuigerveren, advies wat ik toen kreeg was ook om er gewoon mee te gaan rijden. 1e 500km verbruikte die wat olie, daarna geen druppel meer. Verder niks geen wondermiddeltjes gebruikt, alleen wat WD40 in de cilinders gespoten. Maar ik zou toch wel willen adviseren om op zijn minst een betere kruipolie te gebruiken, dat is gewoon het minste wat je kan doen