Zuinigste betaalbare motor

Wolfsflames

Die hard MF'er
30 sep 2003
273
0
Den Bosch
Hallo,

ik ben benieuwd wat de zuinigste motor in de prijsklasse tot 4000 euro is.

Ik zie wel topics met zuinigste auto maar nooit motor, vandaar.

Groetjes :]
 
Tja
Dat is afhankelijk van je rijstijl
Een motor van 400 euro die je lekker afragt kan veel goedkoper zijn per kilometer (aanschaf + verzekering + wegenbelasting + benzine + zelf onderhoud) dan een nieuwer exemplaar met hogere verzekeringskosten, afschrijving etc etc.
 
Honda NT650V 1 op 20
Cardan motor, moet je van houden
Weinig onderhoud, redelijk goedkoop aanschaf en onderhoud.
 
2e hands enfield diesel?

full
 
Zoiets?

766800_A.jpg



Zuinigheid ligt denk ik meer aan waar je rijdt en hoe goed jij je rechterhand beheerst. Ik kan zowel 1 op 12 rijden, als 1 op 24. Maar dan zit er wel veel verschil in de manier waarop ik rij. :]
 
Ik ga zelf een Kawasaki ninja 250r halen, 1:32 op de secundaire wegen (100km/h).
Ook een verschrikkelijk mooie motor, los van goede verbruikswaarden :)

Verbruik is hoe dan ook subjectief. Als je constant aan het knallen bent zal je verbruik gewoon hoog zijn, een gemiddelde waarde nemen van 1.000 gebruikers zal misschien zelfs tegenstrijdig zijn tegenover je eigen ervaringen.
Met mijn motor verbruik ik redelijk weinig, omdat ik eigenlijk alleen maar 80-wegen rijd op de cruise control. Tegenover een gemiddelde van RT-rijders zou ik er goed vanaf komen, tegenover een Ninja 250R zal ik het moeten afleggen ;)
 
Volgens een duurtest van Motoren en Toerisme kwam de Kawasaki ER-5 als goedkoopste motor ooit uit de bus (gemeten over 50.000 km, afschrijving, onderhoud, verbruik, etc.)
Is wel wat jaartjes geleden. Ik geloof dattie toen op 7 euro ct per km zat.
 
Wat is zuinig?

Een 125cc is altijd zuinig, maar als je er snelweg mee gaat rijden of boven de 75 komt is het niet zuinig meer (toerental!!)

een 250 zelfde verhaal

denk dat je toch het zuinigste uit bent qua verbruik met een CB500 of een NTV en dat spul..

gewoonweg simpele motoren die het altijd doen en geen hoge vermogens leveren, die zijn altijd zuinig. (1:18-20)
 
denk dat je toch het zuinigste uit bent qua verbruik met een CB500 of een NTV en dat spul..

gewoonweg simpele motoren die het altijd doen en geen hoge vermogens leveren, die zijn altijd zuinig. (1:18-20)

Daar zit ik inderdaad ongeveer op met mijn Deauville. Wordt met name voor woonwerk gebruikt; ca. 50% snelweg, 50% 80km weg, nauwelijks in de stad. 1:19 haal ik er ongeveer uit, met een normale rijstijl (echt sportief rijden lukt toch niet met zo'n ding ;) ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan