Zundapp DB200 1939

Ik zou hem inderdaad voor een daily gebruiken , maar als ik jullie verhalen zo zie wordt dat niets .
Dan wordt het maar een zondag's motor maar ik ga toch proberen met een andere carbu .
 
Misschien is deze advertentie iets voor je?
Zit ook een carburateur bij zag ik. Misschien is die wel goed.

:)
Had toevallig al gemaild maar heeft het verkeerde type carburateur
DB75CC7F-3A59-4CDA-BE65-B596B7DCC284.png



Toch bedankt voor het meezoeken .

Ik zoek een Bing AJ2/20
Ik heb wat bidon metaal epoxy op de scheur gedaan en is vanavond droog dus dan weer blok om .
 
Nou ik heb vandaag weer +- 50 km gereden met de oude carburateur .
Met de scheur dicht rijdt hij exact hetzelfde , gasnaald in alle posities geprobeerd . en onsteking ook verdraait van 1,5 BTDC tot 4,5 BTDC.
Geen geluk , nu twijfelen als ik deze carburateur laat opfrissen of die nieuwe bestel .
Of er moet iemand een goed bod doen , Hoef de hoofdprijs niet maar wel een normale prijs .
 
Kun je op een forum voor deze dingen misschien advies krijgen over een alternative Vergaser?
 
dan ook gelijk een HPI onsteking en VHM kop zeker ?

Nee maar hij moet toch echt wel hetzelfde rijden als mijne oude Jawa 250 Perak (1 cil) .
Wellicht eerst eens een ander voortandwiel proberen ? (als ik die kan vinden dan)
De overgang van 2 naar 3 is echt een hele grote stap , en dat is zijn probleem ook .

@ bosso , die moet ik nog even opzoeken die dell , ik had nog een nieuwe ergens .
 
Zündapp DB 200 wehrmacht



Na lang nadenken toch proberen te verkopen .
Goede zundapp DB wehrmacht gaan voor 7500 euri dus ik denk dat mijn prijs meer dan redelijk is . Deze is niet vast nartuulijk maar een begin is er .
 
Zündapp DB 200 wehrmacht



Na lang nadenken toch proberen te verkopen .
Goede zundapp DB wehrmacht gaan voor 7500 euri dus ik denk dat mijn prijs meer dan redelijk is . Deze is niet vast nartuulijk maar een begin is er .
Vond er 1 voor 3000 in redelijk nette staat ;)
En nog 1,
 
Laatst bewerkt:
Zündapp DB 200 wehrmacht



Na lang nadenken toch proberen te verkopen .
Goede zundapp DB wehrmacht gaan voor 7500 euri dus ik denk dat mijn prijs meer dan redelijk is . Deze is niet vast nartuulijk maar een begin is er .

is dit lang nadenken?
Als ik lang over een verkoop nadenk dan staat hij nog 2 jaar in de kamer _O-
 
De tering , heb ik me daar zo op verkeken dan ? die van 3100 euro was bijna mijn aankoop bedrag . dan heb ik er bijna 1500 euro teveel voor betaald .
Nee ik (nog) geen bewijs dat dit een originele wehrmacht machine is , wel heb ik allemaal tekens van +GF+ .
 
Als het een originele is horen er afname stempels in te staan. WaA. Alles werd destijds voor het in dienst genomen werd gekeurd door het Waffen Amt.
Laatst nog een Zündapp gezien met een blok van een Dnepr erin geknutseld, die had op het plaatje op het frame het Abname stempel met adelaartje.
WaA nummertje erbij.
 
Dan heeft Kieft en Klok mij mooi beet genomen , hij was zeker dat dit een wehrmacht versie was , en hij was ook wel geloofwaardig ivm meerdere BMW R75 / Zundapp KS750 / 2 schwimmwagens / kubelwagens / HORCH auto's van de wehrmacht etc .


Edit , iedereen kan er WaA in meppen ?
s-l300.jpg
 
Hier wat foto's van die Zündapp.
Let op het entstört plaatje op het frame, daar zie je rechts beneden wat ik bedoel.
Dat kleine adelaartje met eronder WaA en een nummer hoort op het blok en frameplaatje ook te staan bij een echte Wehrmacht motor.
Heb meerdere DKW's en BMW's gezien, die dit allen hadden.
 
Doodzonde van die K600 trouwens , niet duur .
Maar ik zie een vage adelaar op dat plaatje , dat plaatje kan je bestellen bij oldtimergarage.pl ?

Btw dat is een DBK250 frame , geen K600 volgens mij . bij mekaar geraap spul

K600 frame :
1573491004161.png



1573491143282.png
 
Laatst bewerkt:
De tering , heb ik me daar zo op verkeken dan ? die van 3100 euro was bijna mijn aankoop bedrag . dan heb ik er bijna 1500 euro teveel voor betaald .
Nee ik (nog) geen bewijs dat dit een originele wehrmacht machine is , wel heb ik allemaal tekens van +GF+ .
Er word van alles gevraagd voor die fietsen,van 3000,- voor een redelijk nette tot 10000,- voor een jaren 50 model.
Jaren 40 modellen zijn zeldzaam,ik heb er 1 gevonden,de rest is of van voor 40 of jaren 50.
 
Het is zeker een bij mekaar geraapt spulletje, anders had ik er wel iets mee gewild.
Ik zou best een redelijk originele Zündapp of BMW uit die jaren willen hebben, maar die prijzen man.
Sky high gaan ze. Of je dat plaatje kan bestellen weet ik niet, ik heb ze wel op originele motoren zien zitten, maar die hadden ook dat adelaartje met WaA en een 3 cijferig nummer eronder op het blok en frameplaatje.
 

Dat is niet normaal meer hoor , zundapp net zo ook 35+

ik heb motorboekjes van de jaren 60 / 70 waren ze 2000 gulden
 
Het is een vraagprijs, geen verkoopprijs :)
Ik denk dat het vooral belangrijk is om boven water te krijgen wat het echt is, dat bepaalt veel van de waarde.
En nummergelijk.
Groet
Sebas
 
Er word van alles gevraagd voor die fietsen,van 3000,- voor een redelijk nette tot 10000,- voor een jaren 50 model.
Jaren 40 modellen zijn zeldzaam,ik heb er 1 gevonden,de rest is of van voor 40 of jaren 50.
Ik wacht het af , mocht er een gekke duitster wezen die heb voor sentimentele waarde wil hebben is dit een mooi voorbeeld .
de prijs kan heus wel wat van af , die van 9900 is wel erg erg netjes maar inderdaad jaren 50 fiets .
Ik kan een originele carburateur kopen bijna Jean (zundapp man) voor 160 euro dus dat is weer een meevaller .
en ik heb totaal geen haast , als hij niet verkoopt dan ga ik samen met jean nog eens kijken naar het motorblok / onsteking .
 
Ik wacht het af , mocht er een gekke duitster wezen die heb voor sentimentele waarde wil hebben is dit een mooi voorbeeld .
de prijs kan heus wel wat van af , die van 9900 is wel erg erg netjes maar inderdaad jaren 50 fiets .
Ik kan een originele carburateur kopen bijna Jean (zundapp man) voor 160 euro dus dat is weer een meevaller .
en ik heb totaal geen haast , als hij niet verkoopt dan ga ik samen met jean nog eens kijken naar het motorblok / onsteking .
Dat is sowieso een meerwaarde...
 
Terug
Bovenaan Onderaan