Zundapp DB200 1939

Blok zit eronder
AF6B8AD8-3D55-49C3-9495-76540D213E3D.jpeg


6BC7904F-37AF-4A59-82B1-47BB3DFBFA28.jpeg

Blokje zit mooi
06DB2A23-823E-4044-9359-3C86DFE043FE.jpeg

Regelaar niet zo best meer . Dus vervangen
56E7E60A-13E8-4700-9481-AC4E9FEE55A9.jpeg

Mechanische regelaar eraf gehaald . Nu puzellen wat waar heen moet .
E8B71F52-BF12-460D-846F-A392D2A4A7C7.jpeg

Nieuwe bougiekabel en nieuwe grommet
E45A19F8-C7A4-489B-B6A8-DEB150C58BDA.jpeg

Alle onderdelen zijn gemerkt +GF+
78926C4A-23DD-4FCB-A363-C03CB4230FBD.jpeg


Nieuwe elektrische regelaar
 
Punten behouden maar elektronisch spanningsregelaar . Alleen mijn duits is zeer slecht kan iemand mij helpen vertalen ?
5F12C9D6-0217-4C01-AE80-60AE7AD7F023.jpeg
DD146735-86F9-4FA4-B2C3-E6C1399FA1D2.jpeg
75C185EF-98E9-4C3B-9EF1-F879CCB141A2.jpeg
 
Heel fb zundapp pagina zweerd bij kokusan oid. Waarom niet een meer bedrijfszekere zundapp bouwen?
 
Top project!
Iedereen denkt altijd dat de Duitsers alleen op dikke Zündapp-/BMW (en gejatte Indian CAV) zijspancombi's reden, maar het waren vooral de lichtere machines als DKW's en DB-tjes waarop ze zich verplaatsten.

Hoewel 6V op zich prima is, leveren deze oude dynamo's weinig prik..
De kans bestaat dat je de accu leegtrekt als je (lang) met verlichting rijdt.
Ik heb mijn oude AWO voorzien van een 12V 'Rollerzündung'..; veel beter en betrouwbaar (!)

https://www.awoforum.de/viewtopic.php?f=38&t=12894&p=166046&hilit=Rollerzündung#p166046
 
Als die op mijn krukas past is dat ook prima .
Moet nog wel een cdi en bobine hebben ?
 
01747930-BE1E-4F08-A150-A42217DDF9E6.jpeg



Tank schoonmaken. Er zat een gegalveniserede pijp in nu heb ik er een stalen staaf in gedaan . Daarom lijkt het zo groen . Tank is redelijk van binnen maar zit een hoop opgedroogde benzine resten in / vliegroest . Nu laat ik hem er een uur aanstaan met accu lager 6A
 
Als die op mijn krukas past is dat ook prima .
Moet nog wel een cdi en bobine hebben ?

Meestal moet je het hart uit het vliegwiel halen en een nieuwe draaien die op jouw krukas past.
Dus klinknagels afslijpen en uitslaan, dan hart losnemen.
Cdi en bobine kun je ook online kopen (GY6), kosten iets van twee-3 tientjes.
Nogmaals; als je een beetje handig bent en eventueel kunt frezen/draaien....of je kent iemand...dan is het goed te doen.
Ben je voor nog geen €100,- klaar.

Of je koopt een plug-n-play ombouwset voor $$$$...
 
Je schiet lekker op! :t

'K had niet verwacht dat je nog zo vlot aan onderdelen kan komen. Of heb je geheime "adresjes" hiervoor?
 
Hoop komt bij Jean David's (De zundapp man 50 tot 600cc) weg uit abbingadam .
Hij heeft (bijna) alles liggen maar het is wel aan de prijs (logisch , het spul is 80 jaar oud)
En ebay duitsland helpt ook goed .
Als post NL morgen op tijd komt dan kan ik weer een stuk verder .
Vandaag trouwens de tank ook in de grondverf gezet + helemaal roestvrij gemaakt met cirtroenzuur (aanrader ! staat ook in FAQ)

Ook leuk wat ze voor een origineel achterlicht vragen ,
https://www.ebay.com/itm/Noris-Hell...rentrq:f8ea7a9316c0a4e884079d58ffc9ee2f|iid:1en koplamp
https://www.ebay.de/itm/Scheinwerfe...179097?hash=item2157931a59:g:CXoAAOSweqNcp5U1
 
Zooooo, dit is serieus geld. 🤔
Ik mag hopen dat jij dit soort bedragen niet neerlegd.
Of he moet een geldboom in de tuin hebben staan.
 
9A56984E-66D9-4545-91B3-E0D8CF8666D5.jpeg

2 vliegenwielen om te passen , ze gebruikte die tijd 2 verschillende krukassen die tijd . de verkeerde mocht ik retour sturen .

6A6925F2-0B86-42EB-85C9-236F7F720A0F.jpeg



Heb de plug en play set gekocht . Mooi CNC plaat die direct past . Zonder accu rijden nu .
Nu even klaar met investeren en rustig afbouwen .
Alleen het vreemde is dat er geen vliegwielspie in het nieuwe vliegwiel zit .
Denk dat de streep op het vliegwiel bij de spie moet maar dat ga ik uitzoeken . Maar ik hoop dat ik veel plezier van krijg .
9EEEA0DA-E170-43D8-A363-1536529F136B.jpeg
 
Wat detoneert dat zeg zo'n spiksplinternieuw onderdeel op je prachtige gepatineerde fiets! Maar 3 werf hulde voor je project!
 
Terug
Bovenaan Onderaan