Zundapp DB200 1939

Oh ik ga nix aanraden. :N
Als hij een keer klemloopt dan kun je mij de schuld niet geven..:+
enige wat ik zou doen- doe ik 't stiekum toch, ga voor een half- of volsyntheet waar je vertrouwen in hebt.

1 op 20 is wel erg rijk?
 
1:20 is voor de eerste 250 km voor inrijden (gewoon even rustig aan) en dan 1:25 raad het boekje aan ,
Maar ik hoor ook dat 1:40 prima kan met moderne 2 takt olie . hij rookt nu wel erg ERG veel inderdaad O-) :Y
 
1 op 25 word ook voor jaren '60 jawa's voorgsechreven maar 1 op 40 doet het ook prima.
De pet is ook van gietijzer?
Misschien kan je op een Duits forum peilen wat er meestal wordt gemengd?
 
Leuk project, leuke motor!! Goed werk!! Met de zwarte Motip hittebestendig verf heb ik juist weer slechte ervaringen. Motip gebruik ik nooit meer.

Iemand raadde mij een originele Harley Davidson spuitbus aan met mat/zijde zwarte hittebestendige verf. Dit is idd stukken beter (én iets duurder).
 
Eerste proefrit is gemaakt van 500 meter , alleen de standaard veer schoot weg en een hels kabaal (standaard over de vloer slepen)
Ik dacht daar gaat de versnellingsbak maar het viel mee , hij rijdt en remt voor , achterrem doet eigenlijks niets . moet ik nog naar kijken .
 
99493418-C200-4C80-A8A7-56BEDE98D741.jpeg
DD24B9F8-6CB5-47CD-81F8-8802A11E28B0.jpeg
FD4EC0EC-A944-4217-9C42-7D06D1BDA7B5.jpeg
71099689-7A91-4711-B6BF-05603BC12DB8.jpeg
D6C6D140-4E65-45F2-B3A6-22145F76FDE6.jpeg
40E5D157-DB2F-4FC7-9AC0-5DD530FA8AC6.jpeg
430E490F-F453-4423-9F99-0E60CEF5B9BD.jpeg
32470304-3E43-4175-82D4-03A0701B2B0D.jpeg
2866EB97-5FF9-4CE6-BCE5-62B3F4796DEB.jpeg
87FB6A0F-2D11-4EA6-9890-6058B045DC47.jpeg


Mooi weer dacht ik foto tijd .
( grote brandstof filter is wel nodig ivm roestschilfers in tank )

Nog te doen voor keuring :
Km teller kabel vinden
Standaard. Veer zoeken
kickstart keerring zoeken
wisselspanning claxon 12 volt zoeken .
Kettingkast monteren
A rem nazien
Grotere proefrit voor de keuring .
 
Ik heb bij een jawa een klemmer gehad door ophopende fine roestdeeltjes in de vlotterbak die toch door het filter heen kwamen, ik raad je derhalve aan de tank goed schoon te maken of een tankcure setje er in te mikken.
 
Erg mooi geworden.
Ik mis nog een 'WH'- kenteken op het voorspatbord.
Tankcure heb ik hele slechte ervaringen mee; door de ethanol kwam de laag los en ging vlokken...wat een troep.

Een tank kun je mooi krijgen door electrolyse: afvullen met sodawater, min acculader op de tank, plus op een boutje wat je in de tank hangt (pas op voor kortsluiting..) en lader aanzetten.
Nachtje laten pruttelen..
 
"Oude" tankcure was idd rotzooi. Tegenwoordig zou er tankcure 2.0 in de handel zijn, die wel hecht. Blijft overeind dat je tank aan de binnenkant supergoed ontvet moet zijn, anders hecht dat spul niet.
 
Ik heb electrolyshe geprobeerd , met redelijk succes . maar er zitten nog wel een paar zweefende deeltjes onderin los , heb dit met een sterke magneet het meeste eruit gevist , maar 1 kant van de tank kom ik niet bij ivm gat benzinedop niet in de midden .
Als ik voor de keuring de snelheidsmeter demonteer hoeft hij niet te werken toch ?
Als het erop zit dan moet het werken ? , die snelheids kabel is wel besteld uit polen maar als die niet op tijd komt is wellicht een optie .
 
Alsde snelheidsmeter destijds niet verplicht was,kan hij weg,als het erop it,moet het werken, anders bij de action zo'n digitaal ding voor de fiets, kost geen drol, ziet er in dit geheel niet uit, m ar voor de keuring.........

Heb je wel een werkende snelheidsmeter
 
Ja ik heb wel een km teller van een bmw R12 (zelfde veigel teller ) kabel die ertussen hoort heb ik besteld op ebay maar die zegt 4-9 ocktober . en de keuring is 7 ocktober .


Die andere DB200 op de foto heeft ook geen snelheids meter maar een lichtschakelaar .



BTW het WH kenteken komt eraan , maar ik wil graag met rode stempel hebben met 'property of the WH'
 
Klopt , deze stempel :
PICT0013.jpg
DKW-NZ-BMW-R75-R12-Zündapp-KS750-KS600.jpg



Heb me laten vertellen dat motorfietsen 'Heer' Wehrmacht erop hadden , ik dacht eerst inderdaad ook eigentum wehrmacht .

Replica is in de maak .
 
Erg mooi geworden.
Ik mis nog een 'WH'- kenteken op het voorspatbord.
Tankcure heb ik hele slechte ervaringen mee; door de ethanol kwam de laag los en ging vlokken...wat een troep.

Een tank kun je mooi krijgen door electrolyse: afvullen met sodawater, min acculader op de tank, plus op een boutje wat je in de tank hangt (pas op voor kortsluiting..) en lader aanzetten.
Nachtje laten pruttelen..
En hoe krijg je het water er vlug uit/voorkom je opnieuw roest? Ik moet eigenlijk ook een tank ontroesten en .. heb een tank met tancure gedaan en er komen idd deeltjes los..
 
Nou je het zegt, dat klopt. Vandaar ook het WH in het kenteken. Luftwaffe had WL.
Wehrmacht Heer versus Wehrmacht Luftwaffe. Gewonere gebruiksartikelen zoals zaklampen hadden echter wel dat eigentum erop.
Tot zoverre mijn kennis uit een andere hobby.. :t
 
En hoe krijg je het water er vlug uit/voorkom je opnieuw roest? Ik moet eigenlijk ook een tank ontroesten en .. heb een tank met tancure gedaan en er komen idd deeltjes los..
Ik heb ook een roestige tank maar tank cure durf ik niet aan. Van de winter gaat hij naar een bedrijf wat hem intern zandstraalt en dan van een coating voorziet, dat is alleen niet gratis...
 
Terug
Bovenaan Onderaan