Zundapp DB200 1939

Dus een F-je (acetyleen/carbid verlichting) uit '14-'18 is meer je ding..die ga je niet goedkoop vinden..
Dan heb je waarschijnlijk meer geluk een PMZ te vinden..
Wel eens op de auto bazaar in Lodz geweest?


Of Mannheim?

http://www.veterama.de/
 
Laatst bewerkt:
Nee wel bockhorn .
C44B2D27-7D82-4C49-9ED0-4D670AFCBEB7.jpeg

675BC050-A766-49F2-985B-2AF8389CF450.jpeg


Wellicht ooit nog eens een andere gasschuif vinden maar ik heb geen speling .
 
Die gasschuif ziet er inderdaad niet uit. Het lijkt wel of dat ding stijf gecorrodeerd is geweest en schoon geborsteld. Normaal zijn gasschuiven glad gedraaid. Zeker zo glad als de binnenkant van de carburateur.
 
Die gasschuif ziet er redelijk
uit; die mogen best wat ruwer zijn.
Zolang het ding niet vastzit of schokkerig op en neer gaat in het carbhuis is het prima.
Hij mag geen valse lucht zuigen langs de schuif uiteraard..
Heeft deze carburateur nog een losse venturi?
 
Als iemand een leuk ruil voorstel heeft met iets meer CC / Pk van rond de jaren 40 50 60 . Sta ik voor open .
Verkoop ben ik niet van plan , mits ik een heel goed bod krijg .
Hij loopt met iemand van 70 kg hartstikke mooi . Met iemand die 100+ is in de wind rijden niet te doen.
 
Als iemand een leuk ruil voorstel heeft met iets meer CC / Pk van rond de jaren 40 50 60 . Sta ik voor open .
Verkoop ben ik niet van plan , mits ik een heel goed bod krijg .
Hij loopt met iemand van 70 kg hartstikke mooi . Met iemand die 100+ is in de wind rijden niet te doen.

Dan zit er toch ergens iets niet goed.
Ik heb toevallig vorig weekend op een DKW SB 200 uit 1936 gereden. Dat ding liep met mij erop vrolijk 70 en met iets geduld 80. Met 2 man erop liep hij nog steeds 65 / 70. Alles aan dat motorblok was compleet gereviseerd, carburateur ook.
 
Nou ik heb het waarschijnlijk gevonden met dank aan sammie .
DEAB2F58-8F6F-41EE-A019-0C7611EBA2EA.jpeg
546C506C-0BD5-4C6B-8DEC-926660B0A001.jpeg
1D474A73-F12D-4781-9245-826D485AD150.jpeg



Scheur in het huis van de carburateur en gasnaald ingesleten .
Valse lucht waarschijnlijk ? Hij valt uit als ik wd spuit op de carburateur
107EF515-25E3-42D7-A396-124EE85F8695.jpeg
 
Nou ik heb het waarschijnlijk gevonden met dank aan sammie .Bekijk bijlage 1442000Bekijk bijlage 1442001Bekijk bijlage 1442002


Scheur in het huis van de carburateur en gasnaald ingesleten .
Valse lucht waarschijnlijk ? Hij valt uit als ik wd spuit op de carburateurBekijk bijlage 1442007
Die Duitser van mijn link verkoopt ook complete carbs,zijn alleen niet goedkoop,
maar beter niet goedkoop dan niet te krijgen.
https://www.oldtimervergaser.de/de/bing-vergaser/zuendapp-470/zuendapp-280/
 
RG Gamma ik heb het gezien maar 370 euro komt me nu even slecht uit .
wellicht volgende maand ,

Plr ik zal ze een mail sturen maar denk dat ze alleen auto carbs doen . bedankt
 
wat is nou precies het probleem, ik zie het niet goed..

pas op dat het geen sammie - topic wordt :+

Je moet ook geen wd40 op je carburateur spuiten. die dingen zijn echt niet 100% luchtdicht na 80 jaar dienst.. hij gaat echt niet ineens 90 kmh lopen met 100kilo d'r op. Ik heb ook een db200 gehad en al eerder in het topic tegen je gezegd dat 75/80 echt wel de max is op een goede dag.
 
De gasnaald is tot bijna de helft afgesleten , heel moeilijk op foto te zien maar zal schets makenb
Naamloos.png
 
dat gedeelte heeft niks met volgas te maken

als ik jou was zou ik oppassen dat het geen bodemloze put wordt zoals altijd het geval bij sammie. je rijd een motor van 80 jaar oud. wat zijn je verwachtingen..
 
Bedankt maar dit is een Bing AJ2-20 , geen 2-22 helaas , wellicht dat de gasnaald hetzelfde zal zijn .
Maar zoals brother ook zegt volgens mij lost dit niet het volgas probleem op ,
Ik kan er tijdelijk een nieuwere carburateur op zetten kijken op dit echt helpt , en anders gaat hij helaas toch de verkoop in .
Ik heb namelijk 3x zo veel lol op mijn honda ss 150cc die 3x zo weinig heeft gekost .

Ja dit is wel een motor met geschiedenis , en ik zal waarschijnlijk nooit weer iets van de wehrmacht kunnen kopen voor een redelijk bedrag .
Maar keuzes maken moet helaas .
Ik hou jullie op de hoogte met een moderne (dellortho) 20mm carbu die ik nog heb liggen .
 
Persoonlijk zou ik er niet wakker van liggen al ging hij maar 60,maar ja ik zie zo,n motor als een stukje geschiedenis niet
als een daily driver die je constant uitwoont om mee te kunnen komen,daar heb je moderner spul voor.
Ik heb 2 maanden op een AJS500 rondgeploft over binnenweggetjes, daar horen ze thuis en rijd het ook lekker relaxed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan