Zwaaien naar "Motoren"

Erik-MP3

Die hard MF'er
14 apr 2008
601
1
Aangezien men zich bij de algemene motorpraat druk maakt over het al dan zwaaien naar de Piaggio MP3 dacht ik hier het omgekeerde maar eens aan bod te laten komen.
Veel "motoren" vinden de motorscooter te min en vinden dan ook dat ze daar niet naar moeten zwaaien. de MP3 die met B gereden mag worden is hen dan helemaal een doorn in het oog.

Hoe gaat het bij jullie. Zwaaien jullie naar alles wat boven de 50cc is en 2/3 wielen heeft of sla je bepaalde categorieen over.
Ik zwaai in pincipe naar alles wat motor is. Dus ook trikes, zijspan, motorscooter, enz.
Alleen als ik in de spits rij zwaai ik eigenlijk nooit. Je kan dan wel aan de gang blijven.
Iemand die behulpzaam is door bv aan de kant te gaan als ik er langs wil kan altijd op een zwaai of uitgestoken been rekenen als bedankje.

Ik ben benieuwd hoe er hier bij de motorscooters over gedacht wordt
 
Ik ervaar over het algemeen vrij veel "penisnijd" (ergo: "de mijne is groter dan de jouwe") wanneer ik op de Agility rijd. Gek genoeg heb ik daar op mijn Blade of CBR600 Streetfighter geen last van ;)
Meeste motorrijders kijken me niet eens aan (ook niet vooraan bij het stoplicht). Wanneer ik eerder weg ben komen ze me even later knalhard voorbij rijden (en wanneer ze vervolgens vastlopen in het drukke R'damse verkeer moet ik weer vriendelijk toeteren om ze op te laten pleuren :+ ). Merk dat ik al over "ze" praat trouwens :P

Ik blijf overigens netjes zwaaien :W
 
ik rij zelf mp3 en zwaai gewoon naar motors en scooters , wij delen dezelfde weg en
vindt het een gebaar van vriendelijkheid.
als een motorrijder niet terug zwaait zegt dat wat meer over de persoon dan de motor,
waar hij dan toevallig opzit.

wens iedereen veilige km toe en respecteer elkaar.
 
Ik zwaai alleen nog maar naar mooie vrouwen :W ,op mijn scootertje wordt ik tog niet voor vol gezien,en mijn andere bromfiets zien ze me ook niet staan (of komt dat,dat ik daar meer mee in de berm rijd,dan op straat :X )
 
Ik zie nooit of het nu een "bromscooter"of een motorscooter is,dus neem geen risico :+ en zwaai niet,bij deze :W .
 
Ik zie nooit of het een brommer is of een motorfiets, dus neem ik geen risico en zwaai niet...

:+
 
Laatst bewerkt:
Ik ervaar over het algemeen vrij veel "penisnijd" (ergo: "de mijne is groter dan de jouwe") wanneer ik op de Agility rijd. Gek genoeg heb ik daar op mijn Blade of CBR600 Streetfighter geen last van ;)
Meeste motorrijders kijken me niet eens aan (ook niet vooraan bij het stoplicht). Wanneer ik eerder weg ben komen ze me even later knalhard voorbij rijden (en wanneer ze vervolgens vastlopen in het drukke R'damse verkeer moet ik weer vriendelijk toeteren om ze op te laten pleuren :+ ). Merk dat ik al over "ze" praat trouwens :P

Ik blijf overigens netjes zwaaien :W

Waneer je eerder weg bent kijkt de motorrijder even naar de kentekenplaat, wat voor type het is. Een motor of auto. Is het een auto dan kun je het vergeten. Is het een motor dan heb je nog een kans. De vraag is nu ,Zit er een MF stikker op? Is dit ook een ja. dan wil ze wel even zwaaien.

*O* :W
 
Laatst bewerkt:
Ik zwaai gewoon en als "men"het niet de moeite vind even een hand op te steken naar dat rare ding met die picknicktafel achterop doet men dat maar niet.

Zie toch vaak dat de motards naar geen ene scooter zwaaien terwijl als dezelfde persoon op zijne sport rijd men wel zwaait.

Is dus eigenlijk zo (feitelijk juist) dat men niet zwaait naar de persoon maar naar de motor die men ziet.

Denk er es over en zie hoe belachelijk eigenlijk... ik groet mensen geen motor of scoot of welk gemotoriseerd 2-3 of 4 wielig voertuig dan ook....
 
ondanks dat ik niet vaak begroet wordt, probeer ik (als de situatie het toelaat) wel zoveel mogelijk te zwaaien naar mede motor(scooter)rijders. Het is zoals de zwartescoot al aangaf, het zegt meer over de andere dan over jezelf...
 
Laatst bewerkt:
Wat mij opvalt:

Als ik met onze 400cc demo rij (die wat "sportiever" is gemaakt), wordt ik eigenlijk altijd toe gezwaaid! Rij ik met een mp3 van een klant... of eentje die ik net klaargemaakt hebt, zie ik wat minder handjes!
 
Ik zwaai naar alle motorrijders, dus ook motorscooters.. Alleen MP3 met autokenteken... dan zit je hier verkeerd. Alleen mensen met A rijbewijs toegestaan :+

Een MP3 zie ik helaas niet als motor dus groet ik die ook niet ;) Automobilisten zonder A-rbw daarop zetten vind ik te gevaarlijk en verdienen geen zwaai :)
 
Laatst bewerkt:
bij algemene motor praat heb ik ook een stukje geschreven, leuk en interresant topic en tegelijkertijd een moeilijk onderwerp dus dit topic ook weer. het licht aan zoveel factoren of je wel of niet zwaait. vroeger toen er niet zoveel motoren rond reden zwaaiden iedereen naar elkaar :W :W maar de tijden zijn veranderd. iemand die altijd begind te zwaaien naar elke motor en niet zwaait naar een mp3 zijspan of trike heeft een probleem en je moet blij zijn dat je daar niet mee bevriend bent :r . trieste lui die nog veel van het leven moeten leren. sorry als je je aangesproken voelt maar zo denk ik er nu 1x over.

er zijn ook mensen die nooit zwaaien dus ook niet naar een mp3/scooter, en dat is hun goed recht.( hoorde van een motor rijder dat hij een zwaai arm had , zelfde als een tennis arm alleen anders :+ ;) oppassen dus :) )
op dat moment dat ze niet zwaaien denk je soms wel als scooter-rijder....ben ik te min of zo? nee je bent niet te min , hij o zij zwaait naar niemand dus ook niet naar jou. gelijk weer een vooroordeel die nergens op gebaseerd is.

ongeveer 30% zwaait naar mij en ik zwaai dan vrolijk terug, 70% zwaait niet maar dat wil niet zeggen dat ze bewust niet naar mij zwaaien omdat ik op een mp3/scooter rijd. heel af en toe begin ik te zwaaien maar meestal die ander, die motor die mijn tegemoet komt kan dan ook wel denken ?? wat een sukkel die mp3 rijder hij/zij zwaait niet eens..............begrijp je het nog een beetje :?

het is een moeilijk onderwerp waar we nooit mee uitkomen en dat maakt dit topic zo interessant, . er komen steeds meer motorijders en over 5 jaar is het hier bezaait met mp3's/scooters/ motors( de eerste 2 krijgen uiteindelijk de overhand ;) :) ;) ) heeft het dan nog nut om te zwaaien.....3kwart van de tijd dat je ''motor''rijd heb je je handje in de lucht, errug vervelend. tot die tijd moet je gewoon lekker zwaaien en als je daar geen behoefte aan heb moet je dat vooral niet doen, en vooral niet denken dat hij of zij bewust niet zwaait.

nogmaals, diegene die bewust niet zwaaien naar mp3's trike's en zijspannen moeten maar is een zeer goede reden geven . geef 1 goede en eerlijke reden en mischien ga ik jullie wel begrijpen tot die die tijd zijn jullie losers eerste klas. motoren die mij begroeten ongeacht of ik 2 voorwielen heb begrijpen het teminste en dat geef toch wel een goed gevoel.................. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hahaha wat een geouweneel lekker belangrijk ik ben het volledig met 1Paul eens hoe zielig ben je om onderscheid te maken je zwaait naar mensen niet naar apparaten. :]

Ik zwaai en ook terug maakt me niets uit waar je op rondtuft al zit je op een Spartamet. :W
 
Maar wat doe je in het buitenland dan tegen 125cc motorscooters.... aangezien die geen motorrijbewijs nodig hebben voor een 125cc? Ik moet er altijd wel om lachen.. mensen die niet terugzwaaien.. alleen al bij de gedachte dat een volwassen kerel te kinderachtig is om te zwaaien. Daarom zwaai ik ook als een volkomen idioot naar iedereen :D Alleen al om het gevoel dat die gene die niet terug zwaaid zich druk er om maakt!
 
bij algemene motor praat heb ik ook een stukje geschreven, leuk en interresant topic en tegelijkertijd een moeilijk onderwerp dus dit topic ook weer. het licht aan zoveel factoren of je wel of niet zwaait. vroeger toen er niet zoveel motoren rond reden zwaaiden iedereen naar elkaar maar de tijden veranderd. iemand die altijd begind te zwaaien naar elke motor en niet zwaait naar een mp3 zijspan of trike heeft een probleem en je moet blij zijn dat je daar niet mee bevriend bent. trieste lui die nog veel van het leven moeten leren. sorry als je je aangesproken voelt maar zo denk ik er nu 1x over.

er zijn ook mensen die nooit zwaaien dus ook niet naar een mp3/scooter, en dat is hun goed recht.
op dat moment dat ze niet zwaaien denk je soms wel als scooter-rijder....ben ik te min of zo? nee je bent niet te min , hij o zij zwaait naar niemand dus ook niet naar jou. gelijk weer een vooroordeel die nergens op gebaseerd is.

ongeveer 30% zwaait naar mij en ik zwaai dan vrolijk terug, 70% zwaait niet maar dat wil niet zeggen dat ze bewust niet naar mij zwaaien omdat ik op een mp3/scooter rijd. heel af en toe begin ik te zwaaien maar meestal die ander, die motor die mijn tegemoet komt kan dan ook wel denken ?? wat een sukkel die mp3 rijder hij/zij zwaait niet eens..............begrijp je het nog een beetje.

het is een moeilijk onderwerp waar we nooit mee uitkomen en dat maakt dit topic zo interessant, . er komen steeds meer motorijders en over 5 jaar is het hier bezaait met mp3's/scooters/ motors( de eerste 2 krijgen uiteindelijk de overhand) heeft het dan nog nut om te zwaaien.....3kwart van de tijd dat je ''motor''rijd heb je je handje in de lucht. tot die tijd moet je gewoon lekker zwaaien en als je daar geen behoefte aan heb moet je dat vooral niet doen.

nogmaals, diegene die bewust niet zwaaien naar mp3's trike's en zijspannen moeten maar is een zeer goede reden geven . geef 1 goede en eerlijke reden en mischien ga ik jullie wel begrijp tot die die tijd zijn jullie losers eerste klas. motoren die mij begroeten ongeacht of ik 2 voorwielen heb begrijpen het teminste en dat geef toch wel een goed gevoel

_O- _O- _O-

Jij maakt er helemaal een psychologisch spelletje van. Het is een motorgroet, dus alleen voor voertuigen met een motor kenteken. Je moet niet zo veel nadenken over dit soort zinloze dingen.. Ik vind het geweldig om te groeten en gegroet te worden en zal altijd teruggroeten...

Ik raad jou eerst aan om is wat aan je Nederlandse typkunst te doen en wat meer tijd te besteden op dit forum, -O-
 
Ok duidelijk zat al die topics dus. Motorgroet is persoonlijk en men doet maar wat ie wil :)
En idd, ik bende gek om al die lichte motorscooters in de grote steden in italia e.d. te groeten. Die doen dat zelf ook niet, alleen de zwaardere scooters.

Amen en adieu!
 
Ik groet 8 van de 10 keer.
Zijn het motor rijders waarvan ik het niet verwacht, dan niet, zwaait men wel, dan tuurlijk terug.

Nou vind ik zwaaien een groot woord.
daarom noem ik het liever "groeten".
simpel een paar vingers los van het stuur, of een knikje met je hoofd.
heel beschaafd en beleefd, dat echt zwaaien voelt soms zo, .. zo, .. hoe zeg je zoiets, beginners achtig?
 
Ik kan mij best goed voorstellen dat er motorrijders zijn die specifiek een mp3 niet groeten.
Het is immers geen motorfiets.

Als (zoals idd veel wordt gesteld) over een paar jaar het aantal mp3's en vergelijkbare voertuigen sterk is toegenomen, zullen mijnsinziens de motorrijders (A rijbewijs) elkaar des te meer groeten, en de mp3 rijders elkaar ook.

Iedere persoon heeft zo zijn eigen scheidingslijn. Ik groet op mijn oldtimer motor geen klassieke auto's. En groet ook geen klassieke motoren als ik in mijn oldtimer auto rijdt.

geef 1 goede en eerlijke reden en mischien ga ik jullie wel begrijp tot die die tijd zijn jullie losers eerste klas
Als je iedereen die jouw bewust niet groet vanwege je vervoermiddel een loser vindt ligt de frustratie niet bij degenen die niet groeten.

Denk je echt dat ik mij druk maak als een kudde Harleys mijn 4 cilinder niet uitzwaait?


De aard van het beestje..
 
Hahaha wat een geouweneel lekker belangrijk ik ben het volledig met 1Paul eens hoe zielig ben je om onderscheid te maken je zwaait naar mensen niet naar apparaten. :]

Ik zwaai en ook terug maakt me niets uit waar je op rondtuft al zit je op een Spartamet. :W

Dan kun je ook naar fietsers en voetgangers gaan zwaaien :P ,voordat je het weet wordt je opgesloten in een gekkenhuis i.v.m. ontoerekenings vatbaar :+
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- _O-

Het is een motorgroet, dus alleen voor voertuigen met een motor kenteken

Ik raad jou eerst aan om is wat aan je Nederlandse typkunst te doen en wat meer tijd te besteden op dit forum, -O-





typkunst kan ik niet veranderen zo schrijf ik nu 1 maal. is het zo erg? duidelijke taal en voor iedereen leesbaar. ( schrijf 1 keer in de maand voor een blad en hoor nooit te klagen, komt denk ik door te spellingscontrole :+)

een gedeelte van de mp3's staan op motorkenteken dus waar praten we over ;)


top-one slaat de klap op de vuurpijl............
Daarom zwaai ik ook als een volkomen idioot naar iedereen :D Alleen al om het gevoel dat die gene die niet terug zwaait zich ER DRUK OM MAAKT.( niet iedereen natuurlijk)


thagaruda, nog meer tijd op dit form besteden kost mijjn baan, laten we dat maar niet doen ;)
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Ik zal er niet gauw iets over zeggen sterker, dit is de eerste keer dat ik het doe.
Een nieuwe zin beginnen we met een hoofdletter... en eindigen met een

Punt. :Y

Ik :W naar alles wat op 2 wielen rijdt. groeten is een vorm van mede- menselijkheid.
Alleen zijn wij dit een beetje kwijt geraakt in de laatste 2 generaties.

Tot ziens
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nooit of het een brommer is of een motorfiets, dus neem ik geen risico en zwaai niet...

:+

hahahaha _O-

Er ligt nog eenn ouwe puch maxi in mn kelder, dus ik ken het gevoel :+

Anyway, het zwaaien was bij mij echt een dilemma. Als ik op de Leonardo 125 reed zwaaide al zowat niemand naar me, op de Honda Lead 125 baalde men er zelfs van dat dat ding 90 haalde.

Kortom, de eerste 9 motoren zwaaide ik netjes. Daarna was ik het zat en stopte ik ermee. En uitgerekende de 10e zwaaide weer wel naar mij, waardoor ik me schuldig voelde en vervolgens weer ging zwaaien. Undsoweiter *D

In principe zwaai ik naar alle motoren, motorscooter én MP3's. Soms rijdt er een snelle RS50 op een B-weg en vergis ik me. Soms zie ik een Viva 100cc maar zie 'm aan voor een 50cc en die kan het dan weer schudden. Maar da's allemaal per ongeluk ;)

Groeten, Karl
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- _O-

Jij maakt er helemaal een psychologisch spelletje van. Het is een motorgroet, dus alleen voor voertuigen met een motor kenteken. Je moet niet zo veel nadenken over dit soort zinloze dingen.. Ik vind het geweldig om te groeten en gegroet te worden en zal altijd teruggroeten...

-O-

Hoi Tha Garuda

Knap van je dat jij vanaf de voorkant ziet welk voertuig een motorplaat dan wel een autoplaat draagt aan de achterzijde.

Hoe doe je dat wil ik ook wel leren om dat te zien.....

:) :+ O-) :W :W :W :W :W :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan