Zwaaien naar "Motoren"

Maar ik haal me teveel op mijn nek. Ik had van meneer EasyIntruderRider een booskijkende smiley is het gastenboek van mijn site. Blijkbaar moet IK mijn berichten wissen om niet traceerbaar te zijn, en niet HIJ!

Ik meng me niet meer in dit soort onzin topics. Dat hebben we weer geleerd.

Maak je toch niet zo druk joh..... _O-
Dat wissen doe ik om een heel andere reden.....

Als ik je tegen kom, zal ik naar je zwaaien, goed? :W

Groeten, Rudie ;)
 
Laatst bewerkt:
Das goed Rudi, maar vanwaar dan zo'n opmerking in het gastenboek?
 
Ik zwaai op m'n BST 350 ook wel eens naar bestuurders van koekblikken...als ze voor de zoveelste keer geen voorrang verlenen...en verdomd...sommige zwaaien dan vriendelijk terug...wordt het misschien toch nog wat tussen motorscooters en automobilisten ;)
 
Zaterdag ook een toer gedaan. Moest bij de Leenbakker zijn voor een halogeen lamp. Er is er één niet veel verder maar waarom niet naar de volgende stad rijden als het mooi weer is? Veel motorrijders tegengekomen. Niet dat ik zoals een gek ga zwaaien, gewoon even twee vingers opsteken. De meeste zwaaien wel terug, sommige kijken dan ook achterom met een blik van "WTF?!....een scooter?!"
Ik ben wel een bende harley rijders tegengekomen aan het verkeerslicht op de ring rond Mol. Ben ik er bij gaan staan en ze hadden er geen problemen mee. Sommigen knikten beleefd terug. Ik was trouwens ook het snelst weg, lol. Maar het zijn vooral de avondrijders die vriendelijk zwaaien.
 
Maar het zijn vooral de avondrijders die vriendelijk zwaaien.

knight-rider.jpg



:P

Het zijn de echte motorrijders die scooters groeten.
ennnn.... door met het topic. :+
Volgens mij zien de "avond-rijders" gewoon niet goed wat ze groeten.
 
Laatst bewerkt:
Mijn methode: in de zomer en op zondag uitsluitend terugzwaaien (dus niet als eerste zwaaien).

Het leukst blijft als zo'n zogenaamde echte (vaak op een sportmotor) bij het passeren zijn hand net iets te snel terugtrekt (als hij uiteindelijk een scooter waarneemt). Ze laten zich toch zo kennen...

Ach, zodra de temperaturen weer zakken, blijven de echte over (meestal toermotoren en all roads en een enkele scooter). Dan wordt er gewoon weer gezwaaid.
 
Mijn methode: in de zomer en op zondag uitsluitend terugzwaaien (dus niet als eerste zwaaien).

Het leukst blijft als zo'n zogenaamde echte (vaak op een sportmotor) bij het passeren zijn hand net iets te snel terugtrekt (als hij uiteindelijk een scooter waarneemt). Ze laten zich toch zo kennen...

Ach, zodra de temperaturen weer zakken, blijven de echte over (meestal toermotoren en all roads en een enkele scooter). Dan wordt er gewoon weer gezwaaid.

_O- zeer herkenbaar!

Ik zwaai gewoon naar motoren en motoscoots, ook vanaf de motor ;)
 
.... me hand is 'r afgevallen ,.....van 't vele zwaaien :/
 
Laatst bewerkt:
Oud onderwerp of niet, toch geef ik mijn bijdrage.
Ik rij sinds kort motorscooter (sinds januari 2013), en nu het weer wat beter wordt, zie ik ook vaker motoren.
Ik zwaai steevast, en tot nu toe, steeds een positieve reactie, dat geeft een goed gevoel!
Laatst stond ik vlak bij mijn werk, stond naast mijn motorscooter en deed net mijn helm af.
Hoor ik een motor aankomen, dus steek even een hand op, ja hoor een zware chopper zwaaide terug.
Het geeft een extra stukje gevoel van verbondenheid, en als ze niet terug zwaaien, nou ik zal er niet boos om worden. Respect for all.
 
Om nog eens terug te komen op dit oude onderwerp:

Ook recent met de scooter aan het rijden, Beverly 300, en inderdaad: er is nauwelijks een motorrijder die iets van een groet toont, een andere scooterrijder trouwens ook niet.
Een scooter wordt niet echt als een volwaardige motorfiets gezien alhoewel we dat voor de wegcode wel zijn.

Je kan dat betreuren, maar het heeft ook zijn goede kanten.
Ik rij graag langs de kleine landwegen en hier en daar durf ik er wel eens voor kiezen om een verbindingsstuk te gebruiken waarop eigenlijk alleen fietsen en bromfietsen toegelaten zijn. Dat gaat dan om korte stukken van minder dan 100 tot enkele 100'en meter.
Ik rij daar dan wel natuurlijk als een bromfiets en tot nu heb ik nog nooit enige opmerking of scheve blik gekregen. Volgens mij is dat omdat een scooter niet als een motorfiets wordt gezien.
 
Haal die gele plaat van het voorspatbord af:
1397263

Dan wordt de scooter misschien als motor herkend :P
Tja en als je stiekem met dat ding over het fietspad rijdt vermomd als brommer, dan vraag je erom.
 


:t
 
Haal die gele plaat van het voorspatbord af:
Bekijk bijlage 1397263
Dan wordt de scooter misschien als motor herkend :P
Tja en als je stiekem met dat ding over het fietspad rijdt vermomd als brommer, dan vraag je erom.
Haal die gele plaat van het voorspatbord af:
Bekijk bijlage 1397263
Dan wordt de scooter misschien als motor herkend :P
Tja en als je stiekem met dat ding over het fietspad rijdt vermomd als brommer, dan vraag je erom.
Wat is dat, die gele plaat op het voorspatbord?
 
Tot 1-1-2007 moest een brommer zo'n gele plaat (ook wel vaan genoemd) of vlak op het voorspatbord hebben.
De eerste snorfietsen voerden een oranje plaat.
Brommers en snorfietsen moesten ook nog vanaf een bepaald jaar tot 1-1-2007 een verzekeringsplaatje achterop hebben.
Na het invoeren van de kentekenplicht zijn de gele en oranje plaat niet meer verplicht.
Geel kenteken voor brommers (45 km/u) en blauw voor snorfietsen (25 km/u).
 
Één op één steek ik altijd we m’n hand uit om te groeten.
Alleen bij grote groepen die je tegemoet rijden doe ik het meestal niet....om de één of andere reden vind ik het niet nodig om dan m’n hand in de lucht te houden 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan