Zwaaien of niet

Snap ik helemaal. Maar het probleem zit het hem hier dan in het terug zwaaien. De kans dat ik op mijn tractor dat naar je doe is vele malen groter dan dat een mooi moppie met haar volle verstand dat naar je doet

:j:+
Superleuk dat je terugzwaait ;)

En misschien ben jij wel net zo een bradd pitt lookalike als ik/mij he ;) , voel je vooral niet aangesproken door mijn voorbeeld :P

mijn geluk kennende zet ze later dr helm af en is het een vent met een staart.
aan zn hoofd dan.
 
Als het een vent is , zit er niet alleen een staart aan zijn hoofd... niet dat je daar dan beter af mee bent... :+

Met mijn grijze stoppelbaard, die extra goed zichtbaar is met een scooter-jethelm (op mijn motor heb ik tenminste nog het voordeel van een integraalhelm), heb ik sowieso alleen nog "sjans" bij de berijdsters van een scootMOBIEL.... en die kelk laat ik enthousiast aan mij voorbijgaan... :Y
 
Superleuk dat je terugzwaait ;)

En misschien ben jij wel net zo een bradd pitt lookalike als ik/mij he ;) , voel je vooral niet aangesproken door mijn voorbeeld :P

mijn geluk kennende zet ze later dr helm af en is het een vent met een staart.
aan zn hoofd dan.
Laat dat misschien maar weg hoor :Y
 
Persoonlijk zwaai ik altijd, mits ik iemand niet van te voren in mijn spiegel gezien heb, iemand die mij inhaald. In zo een geval steek ik mijn hand uit, soms kijkt men nog even in de spiegel.

Maar motorrijders aan de andere kant van een brede snelweg , met metalen scheiding ertussen, die begroet ik niet, tenzij zij mij groeten. Dat vind ik iets te link om mijn ogen naar de andere kant van de snelweg te laten. Mijn focus dient op het verkeer voor en achter mij te zijn. ongeveer in 5/95 verhouding. als het echt niet druk is en ik zie iemand van de andere kant van de brede snelweg zwaaien, dan zwaai ik ook. Moet ik natuurlijk wel net gezien hebben, kans is dat ik zo een persoon mis.... niet slecht bedoeld....
 
Er is al heel wat over geschreven en gezegd.
Zwaai ik nu wel of niet naar een andere motorrijder, scooterrijder of bestuurder van een MP3?

Ik heb tweewielen gereden (Kawasaki en Honda).
Sinds enkele maanden rijd ik een Piaggio MP3 500 HPE Sport.
Het was even wennen, dat zeker.
Voornaamste reden was dat mijn vrouw geen genoegen meer nam met duopassagieren. Zij heeft geen motorrijbewijs, en om met haar op gelijke voet te blijven, ook zij rijdt dezelfde MP3, ging ik van twee naar drie wielen.

Ik groette elke motorrijder die ik tegenkwam, deed ik in het verleden op twee wielen ook. Viel mij ineens op dat ik soms, niet altijd niet terug gegroet werd.

Dat was echt nieuw voor mij, ik had wel eens wat laatdunkende geluiden gehoord over al hetgeen meer dan twee wielen had, maar nooit echt over nagedacht.

Dat ga ik nu ook niet doen.
Oke, ik ben minder sportief gaan rijden, sommige noemen dat hier lui, ik zie het meer als comfortabeler en veiliger.
Op de snelweg, blijf ik achter qua snelheid, maar even snel passeren, de top is net geen 160 en we mogen maar 100/120 dus prima toch.

FF terug naar het zwaaien of niet, nu ik gewend ben, ben ik heel blij met mijn apparaat, en samen met mijn vrouw, maken we mooie tochtjes op beide een gelijkwaardige machine.
Zwaaien doen we allebei, en zwaaien ze niet terug, prima toch.

Waarom ben je niet zelf op een 2 wiel scooter gaan rijden?
Zo'n MP3 is een stuk zwaarder dan n scoot, verbruikt meer en onderhoud pfff
 
Over de topic : soms zwaai ik ook naar automobilisten, truck chauffeurs, etc, bijv. in een file, als ze mij zien aankomen tuffen, gaat 99/100 gewoon iets op zij en dan dank ik ze ook voor, door even te zwaaien of mijn hand hoog te houden.... :t Dat soort bestuurders moeten we positief houden door een klein bedankje.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste doe ik ook …. En als het moeilijk maneuvreren op dat ogenblik is , knik ik duidelijk een bedankje.

Zo wordt de kans groter dat ze het voor de volgende motorrijder ook nog eens doen .

Die bereidheid om wat plaats te maken is erg nationaliteitsgebonden, trouwens : Nederlanders en Fransen gaan vaak opzij , Belgen nogal vaak … Duitsers, Engelsen en Italianen vertikken het meestal en bekijken je vuil , terwijl het in België gewoon wettelijk toegelaten is voor motorrijders , mits aan bepaalde voorwaarden is voldaan.
 
Ook in Nederland is het toegestaan maar blijkbaar weten maar weinig mensen dat. Plaats maken is dan weer niet verplicht maar ik ben blij dat er toch nog genoeg beleefde mensen zijn. Of ze zijn gewoon bang om hun spiegel kwijt te raken, dat kan ook. Meeste schrik heb ik toch wel voor vrachtwagens. Die maken eigenlijk nooit ruimte maar dat kan uiteraard aan de dode hoek van die dingen liggen.
 
Die krijgt 3 weken om bij te komen. Bier hef ik met rechts :Y
 
Met beide armpjes gaat het sneller …

4465CC2E-7119-4C9B-BC1C-2B5F9B7ACB60.jpeg
 
Waarheid, maar denk dat het meer zo’n soort feest wordt
 

Bijlagen

  • 075434E6-068B-44CD-8AD9-1CF0C2598BA9.jpeg
    075434E6-068B-44CD-8AD9-1CF0C2598BA9.jpeg
    102,7 KB · Weergaven: 10
Dat laatste doe ik ook …. En als het moeilijk maneuvreren op dat ogenblik is , knik ik duidelijk een bedankje.

Zo wordt de kans groter dat ze het voor de volgende motorrijder ook nog eens doen .

Die bereidheid om wat plaats te maken is erg nationaliteitsgebonden, trouwens : Nederlanders en Fransen gaan vaak opzij , Belgen nogal vaak … Duitsers, Engelsen en Italianen vertikken het meestal en bekijken je vuil , terwijl het in België gewoon wettelijk toegelaten is voor motorrijders , mits aan bepaalde voorwaarden is voldaan.
In Duitsland is het verboden, vandaar dat je hier in Nederland de Duitse motoren regelmatig in een file stil ziet staan.
 
Wat toch wel interessant is, ik rij al 5 jaar door weer en wind op een honda pcx 125 truttenschudder motorscooter. Een enkeling zwaait. En dat heb ik het over 5%. Terwijl ik gewoon vol gas (90 km/h) over een N-weg jaag.

Nu heb ik sinds een paar maanden een honda msx 125 / grom. Ook 125cc, echter een stukje slomer (nog slomer) dan de truttenschudder motorscooter.
Wat schetst mijn verbazing? Iedereen zwaait. Binnen of buiten de verbouwde kom.

Wat zou het dan kunnen zijn dat men niet zwaait? Het is niet de snelheid, kleding, cilinder inhoud, merk, pk’s. Zou het dan toch die kuip zijn? Die hoge ruit? De handvatverwarming (moeilijk te zien als tegenligger) of mijn beenkleed? (Houd wel mijn beentjes lekker warm ❤️)

Allemaal vragen.
 
Wat toch wel interessant is, ik rij al 5 jaar door weer en wind op een honda pcx 125 truttenschudder motorscooter. Een enkeling zwaait. En dat heb ik het over 5%. Terwijl ik gewoon vol gas (90 km/h) over een N-weg jaag.

Nu heb ik sinds een paar maanden een honda msx 125 / grom. Ook 125cc, echter een stukje slomer (nog slomer) dan de truttenschudder motorscooter.
Wat schetst mijn verbazing? Iedereen zwaait. Binnen of buiten de verbouwde kom.

Wat zou het dan kunnen zijn dat men niet zwaait? Het is niet de snelheid, kleding, cilinder inhoud, merk, pk’s. Zou het dan toch die kuip zijn? Die hoge ruit? De handvatverwarming (moeilijk te zien als tegenligger) of mijn beenkleed? (Houd wel mijn beentjes lekker warm ❤️)

Allemaal vragen.
Ik denk dat het komt omdat die MSX er meer als een motorfiets uitziet dan een PCX.
Met mijn Beverly is er een kleine minderheid die groet. Hoeft voor mij niet maar ik groet wel altijd terug.
Opvallend is dat andere scooterrijders zeker niet vaker maar eerder nog minder vaak groeten dan klassieke motorfietsen.
 
Ik denk dat het komt omdat die MSX er meer als een motorfiets uitziet dan een PCX.
Met mijn Beverly is er een kleine minderheid die groet. Hoeft voor mij niet maar ik groet wel altijd terug.
Opvallend is dat andere scooterrijders zeker niet vaker maar eerder nog minder vaak groeten dan klassieke motorfietsen.
Als ik op de scooter zit, zwaai ik het uitbundigst naar harleys. En dan vooral degene die hun best doen (met franjes, roof boxer helmen, etc)
 
Wanneer ik op mijn BMW C400X rijd, wordt er ook verrassend vaak gezwaaid (zelfs zonder beenkleed ).

Echter , het ding heeft een (kleine) snavel, zoals een échte R1250GS én een LED-dagrijverlichting zoals een echte BMW motorfiets .

Ik zie dan ook vrij vaak die zwaaibeweging abrupt afbreken, van zodra ze merken dat het slechts een flutscooter is… hahaha… TE LAAT ! … ik ben reeds aan het terugzwaaien :+:Y
 
Dat afbreken ken ik nog van de 12 jaar dat ik op een Silverwing scooter reed. Dat ding werd ook wel eens verward met een 'echte' motor. In de winter wel er overigens consequenter naar me gezwaaid dan daarbuiten. Als ze wisten dat mijn huidige motor een DCT bak heeft (mijn handkappen verhullen de ontbrekende koppelingshendel) zou me hetzelfde overkomen. Overigens zwaai ik alleen maar terug, neem niet het initiatief. Dat heb ik geleerd van scooter rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan