Zwaaien of niet

Ik zou juist blij zijn als ik niet meer hoefde te zwaaien. Ik rijd al 40 jaar motor en ik probeer het af te leren. Met niet- zwaaien ben ik begonnen naar scooters en driewielers, dat lukt me nu wel. De volgende stap is dan niet- zwaaien naar Harley- en BMW-rijders. Dat gaat me ook wel redelijk gemakkelijk af, evenals motorrijders met korte broeken, korte mouwen, slippers, helmen met hoorntjes en zonder handschoenen. Verdere stappen zijn in voorbereiding.:P
A work in progress!
 
Ik vind het wel een grappig topic. Ik rijd sinds kort ook een rijden dixie voor naast mijn leuke motor. Mijn dixie gebruik ik voor korte ritjes tussen de dorpen hier en vaak gaat dat ook met alleen een helm. Geen motorjas, broek etc. Sommige zwaaien wel naar me, meeste niet. Ik snap het overigens wel. Ik zou ook niet zwaaien als ik mezelf zou zien rijden op de scooter. :+

Ik zwaai overigens ook altijd, geleerd van mijn pa toen ik jong was en achterop zat. En zelf ook altijd mee door gegaan. Zowel op de straat motor, als enduro, als de scooter steek ik het handje uit.
 
Ik rij op een motor scooter, het valt me op dat er best vaak gezwaaid wordt, ik zwaai dan uiteraard terug. Sommigen maken er ook een sport van, zover mogelijk je hand uitsteken,. Maar anderen zwaaien bewust nooit (rijd vaak dezelfde route en dezelfde tijd) maar uit mijzelf ga ik niet meer zwaaien (wordt ook weleens niet terug gezwaaid.)
 
Wat toch wel interessant is, ik rij al 5 jaar door weer en wind op een honda pcx 125 truttenschudder motorscooter. Een enkeling zwaait. En dat heb ik het over 5%. Terwijl ik gewoon vol gas (90 km/h) over een N-weg jaag.

Nu heb ik sinds een paar maanden een honda msx 125 / grom. Ook 125cc, echter een stukje slomer (nog slomer) dan de truttenschudder motorscooter.
Wat schetst mijn verbazing? Iedereen zwaait. Binnen of buiten de verbouwde kom.

Wat zou het dan kunnen zijn dat men niet zwaait? Het is niet de snelheid, kleding, cilinder inhoud, merk, pk’s. Zou het dan toch die kuip zijn? Die hoge ruit? De handvatverwarming (moeilijk te zien als tegenligger) of mijn beenkleed? (Houd wel mijn beentjes lekker warm ❤️)

Allemaal vragen.

Ik zal je zeggen, zo goed als iedereen zwaait naar me op m'n Gilera Nexus 500.

Maar een PCX is zo klein, dat men twijfelt of t een bromfiets is.
Ik heb er zelf 1 gehad en laatst kwam er eentje tegemoet en ik twijfelde serieus...is t n brommer?
Oh verrek n PCX
 
Ik rijd m'n leven lang al motor. Sinds heel kort ook weer op een scooter. De laatste keer hiervoor is ca 12 jaar gelden dat ik een scooter had. Destijds zwaaide iedereen. Nu dat ik weer op een scooter rijd merk ik ineens de tweedeling op.
Dus kom ik op de scooter vanuit werk thuis zwaait er niemand , pak ik de motor zwaait iedereen ineens weer.
Vind het zo hypocriet dat ik heb besloten helemaal niet meer te zwaaien. Dus ook niet meer als ik op de motor zit. Klaar d'r mee.
 
Het ware best dat het zwaaien als gewoonte werd afgeschaft… we zijn met te velen op een (al dan niet “échte“) motorfiets, nu.

Maar zolang dit niet het geval is, blijft m.i. een groet niet beantwoorden in alle gevallen onbeschoft gedrag.
 
Ik heb het idee dat de heren (en een enkele dame) die met mooi weer de Harley met touwtjes uit de stal halen, gewoon ons scooterrijders niet zien, dat stuur zit veel te hoog en belemmerd hun uitzicht :]
 
Ik heb het idee dat de heren (en een enkele dame) die met mooi weer de Harley met touwtjes uit de stal halen, gewoon ons scooterrijders niet zien, dat stuur zit veel te hoog en belemmerd hun uitzicht :]
wat een onzin weer , komt omdat wij niet kunnen zien of jullie zwaaien achter al die plastic kappen onzin
 
Ik zwaai naar niemand meer want;
Die Goldwingrijder doet wellicht net een kipje in de magnetron
Die HD rijder is bang dat zijn handvaten of spiegels er af trillen als hij het stuur ook maar even los laat
De sportrijders zwaaien niet terug i.v.m. acuut opkomende nekkramp en te zere polsen
BMW rijders zijn sowieso te arrogant of zijn diep in gedachte aan het uit rekenen hoeveel lease termijnen er nog resten
3-wielers zijn auto,s zonder kreukelzone of dak dus geen zwaai waard
Scooterrijders zwaaien niet terug omdat die kleine wielen anders gaan zwabberen met 1 hand los
Naked bikers zwaaien zelden omdat anders hun arm uit de kom waait
Het restant dat nog wel naar mij zwaait zal teleurgesteld thuis komen :)
 
Op de Aprilia SR GT 200 waren er ook veel motorrijders die begonnen met groeten. Waarschijnlijk heeft de neus iets weg van een RS660 en het ruitje is ook niet standaard voor een scooter. Op de scooter groet ik helemaal niet, tenzij een ander eerst begint en dat is bar weinig.

Toen ik een MP3 reed om te testen, groette ik wel expres naar alle motorrijders en ik denk dat zeker 80% een groet terug deed. Als jij maar initiatief neemt.
 
Ik zwaai naar niemand meer want;
Die Goldwingrijder doet wellicht net een kipje in de magnetron
Die HD rijder is bang dat zijn handvaten of spiegels er af trillen als hij het stuur ook maar even los laat
De sportrijders zwaaien niet terug i.v.m. acuut opkomende nekkramp en te zere polsen
BMW rijders zijn sowieso te arrogant of zijn diep in gedachte aan het uit rekenen hoeveel lease termijnen er nog resten
3-wielers zijn auto,s zonder kreukelzone of dak dus geen zwaai waard
Scooterrijders zwaaien niet terug omdat die kleine wielen anders gaan zwabberen met 1 hand los
Naked bikers zwaaien zelden omdat anders hun arm uit de kom waait
Het restant dat nog wel naar mij zwaait zal teleurgesteld thuis komen :)
Ach neen, niet teleurgesteld,... als arrogante BMW-rijder met een contant betaalde GS, maak ik me al lang geen illusies meer over het opvoedingsgehalte van de modale (motor)mens... :+
 
Ik rijd zelf mp3 en begin nooit de zwaai. Stel me altijd voor dat ze dan zitten te lachen in hun helm met "haha hij denkt dat hij erbij hoort". Tenzij ik een andere mp3 zie, dan steek ik wel even m'n hand op.

Als een motorrijder zelf zwaait, wat in misschien 5% van de gevallen gebeurt, zwaai ik wel beleefd terug natuurlijk.
 
In België misschien, in Nederland is contant betalen met munt-/briefgeld.

Eens,... Contant is het Nederlandse woord voor het Engelse cash. Pinnen daarentegen betekent niets meer dan een 'kaart betaling', dat kan met een debit-kaart (reguliere bankpas) of credit-kaart (krediet dus).
 
Zelfs de B en NL overheden slaan al die termen door elkaar heen... wat ik (simpelweg) probéérde aan te geven was, dat ik mijn GS niet had geleased of op krediet gekocht, maar de hele mep in een keer (via OVERSCHRIJVING, GIRERING, of welk synoniem ook) aan de dealer heb overgemaakt, waardoor ik niét hoefde na te denken over welke nog te betalen termijnen ook... oef... behoorlijk vermoeiend, hier ...:}:t8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan