zwaar afgeprijsde nieuwe scooters

3500 rijklaar lijkt me ook een realitische prijs en als service leen voertuig ook.
de atlantic 400 kwam ook wel goed uit de test van motorfreaks
http://www.motorfreaks.nl/2009/test-aprilia-atlantic-400-vs.-yamaha-majesty-400.html

moet die 250 cc een beurt bij 5000km?

Ja zo'n atlantic is ook leuk maar ik hou meer van de iets kleinere meer scooter achtige scooters ;) , want die zijn toch net wat meer geschikt voor het betere kruip door sluip door werk in de stad e.d.

Wat die beurt betreft zou ik het niet precies weten maar bij 5000 km moet er wel wat gebeuren maar ik weet niet precies wat. Er is ergens een online user manual te vinden daar staat volgens mij alles in. Kleppen stellen hoeft volgens mij pas heel laat en dat scheelt een hoop geld ten op zichte van menige jap.
 
Laatst bewerkt:
Dat van die merknaam klinkt heel logisch. Zie www.piaggio.com
Al met al heb je dus nu een goede koop aan de scarabeo.
En Skippy, dat 500cc blok is inderdaad een stuk zwaarder en groter. Dat gaat ten koste van de wendbaarheid. Maar rechtuit heb je een stuk meer plezier :D

Mijn compromis: een opgevoerde 300cc :)

Ja dat was ook wat ik er over las dat de 500 gewoon een stukje minder wendbaar was in de stad maar ik zou best willen dat m'n Scarabeo met gemak 150km/h liep maar ja je kan niet alles hebben.

Opvoeren is ook leuk ja, al hoewel dit bij 4takt niet echt super veel brengt in de praktijk zonder enorme kosten ;) (weet je mischien leuke uitlaatjes voor de 250???).
 
Ik heb toch wel de indruk dat de Aprillia Scarabeo 500 een goede aankoop voor mij zal zijn. Toch wel diep in de buidel tasten, maar voorlopig geen gezeur. Krijg 1400,- terug voor mijn Kymco Agility.

Msh
 
Mish , ik dacht dat je de beverly 500 al besteld had, wat is er gebeurd?

ik was net bij motoport wateringen, en de scarabeo 250 kan toch wel weg voor 3750 rijklaar
als je niks in te leveren heb.
maar ja de nieuwe 300 cc 3990 rijklaar als je niks in te leveren heb met windscherm.
 
laagvlieg , is de almax ketting goedgenoeg voor de verzekering??

3500 rijklaar voor scarabeo 250 lijkt me al moeilijk verkoopbaar.
voor iets meer een nieuw model met windscherm.
 
zuunig: ze zijn nog aan het kijken of de ketting kan worden goedgekeurd voor de verzekering als zijnde goed of gelijkwaardig aan art 4.

de 250cc voor 3500 verkoopt niet meer nu, zoals ik al zei ook de dealers hebben een probleem nu met hun oude voorraad, die oude modellen zijn onverkoopbaar geworden door de prijsdaling van de nieuwe modellen. Het prijsverschil is te gering voor de prijsbewuste consument.

Ik heb een idee dat er binnenkort (voor de zomer) een nieuwe Scarabeo 500 aan zit te komen gezien de prijsdaling van 2000 euro. De Scarabeo 300 verscheen ook ineens uit het niets.

die mish die kan nu beter een scarabeo 500 kopen voor 5000 euro rijklaar dan heeft ie een gloednieuwe aprilia met 2 jaar garantie :) :]
 
Laatst bewerkt:
ik stond versteld van de prijs die Mish opgaf voor een nwe Beo500, maar de prijsverlaging was hier allang geen verrassing meer, dus effe gegoogled en vond de Aprillia prijslijst 2010, hier het motorscooter gedeelte.
full


Dit lijkt op een OP=OP-aktie en mss ook als eerder is gemeld de Beo een eigen label te geven binnen de Piaggio-groep.
 
Goed he.
Ik heb mij laten vertellen dat het met Aprillia motors in 2009 niet zo goed ging. Met de motorscooters ging het wel goed, vandaar. Of dit waar is weet ik niet, daar kwam de dealer mee.

Het is verhoudingsgewijs niet veel geld.
 
Ik zou altijd voor een Atlantic 300 gaan als ik een 400 voor 500 euro minder krijg :+

waarom ?

ik zag wel dat in Italie de scooter verkoop in het 500 cc sigment erg was terug gevallen
ter voordelen van 300 a 400 cc ,misscien toch een stuk zuiniger.

de atlantic 400 heeft wel een mooie roestvrijstalen uitlaat
 
waarom ?

ik zag wel dat in Italie de scooter verkoop in het 500 cc sigment erg was terug gevallen
ter voordelen van 300 a 400 cc ,misscien toch een stuk zuiniger.

de atlantic 400 heeft wel een mooie roestvrijstalen uitlaat



Was sarcastisch bedoelt,zuunig ;)
 
Laatst bewerkt:
tja ik heb vandaag bij motor ook het jaar boek gelijk doorgenomen.
daar las ik inderdaad dat de aprilia atlantic 300 400 en 500 hetzelfde gaan kosten.
dat is hetzelfde als de burgman 200 400 en 650 allemaal 8000 euro laten ksoten.
wie gaat er dan nog in godsnaam voor de 300 als je voor de zelfde prijs de 500 kunt bereiden.
die op zijn beurt weer tussen de 1500 en 4500 euro goedkoper is dan zijn concurenten als de kymco en yamaha tmax.
 
De 400cc is een stuk zuiniger nog dan de 500, als ik de test mag geloven. Ligt eraan wat je belangrijker vindt. Als de benzine weer gaat stijgen, kan een 400cc best wel eens de "betere" koop blijken. De meerwaarde van een 300cc blok zie ik niet bij dit model. Die moeten ze alleen in scooters schroeven die niet meer wegen dan 175 kilogram.
 
motoport leek staat een nieuwe suzuki brugman 200 voor 2990 euro.
op de site,of dit klopt weet ik niet.

was foutje
alweer aangepast naar 3990 euro
 
Laatst bewerkt:
Met de komst van de Piaggio MP3 LT 300 (ergens in maart 2010) kan ik mij voorstellen dat er op zeer korte termijn gestunt gaat worden met de "oude" Piaggio MP LT 250. Wie weet er al meer?. En: Waar staat op dit moment de goedkoopste nieuwe (of demo) LT 250 van Nederland?
 
Met de komst van de Piaggio MP3 LT 300 (ergens in maart 2010) kan ik mij voorstellen dat er op zeer korte termijn gestunt gaat worden met de "oude" Piaggio MP LT 250. Wie weet er al meer?. En: Waar staat op dit moment de goedkoopste nieuwe (of demo) LT 250 van Nederland?

laten we het hopen, dan wordt het wel aantrekkelijk om er eentje te kopen als ze gaan stunten met de 250.
 
Terug
Bovenaan Onderaan