Zwaar misdrijf in België

5 apr 2004
77
0
Heb ik weer... gisteren lekker een dagje rijden in België, leuke meid achterop, zonnetje, wat wil je nog meer. Wat later op de avond, begint wat af te koelen, denkt een beetje snel naar huis te gaan.

Met een m.i. acceptabel gangetje van 100 km/h (90 km/h weg) springt een verkeerslicht op oranje. Shit happens, maar goed, tijd zat, afstand groot genoeg, dus netjes in de spiegels gekeken alvorens af te remmen, blijkt er een Vectra met een gangetje wat aanzienlijk hoger lag dan mijn 100 km/h achter mij te rijden. Ik rem dus rustig wat af, en die Vectra vertikt het om af te remmen, of zelfs maar naar de linkerrijstrook te gaan (ik rijd rechts). Dus ik wat verder afremmen, Vectra rijdt gewoon door en blijft met een behoorlijke snelheid dichterbij komen. Heb op dat moment twee opties: Naar links en doorremmen, of het oranje verkeerslicht nemen. Ik besluit dus om wat gas bij te geven en het oranje verkeerslicht te nemen, maar goed, te lang getwijfeld en net op dat ogenblik wordt het rood. * FLITS * In Nederland kost deze grap (niet uit ervaring, maar ergens gelezen O-) )€ 95,-

Voor de grap eens opzoeken wat deze flauwekul in België kost. Valt onder de categorie "Zware overtreding 2e graad" kosten € 175
ooooooooooow ja... komen ook nog wat administratiekosten bij. |(

Begrijp me goed, ik rijd niet graag door rood O-) en wanneer ik hier een bekeuring voor krijg, vind ik dat volkomen terecht en zal deze ook gewoon betalen. Evenals hardrijden etc. Maar dit is toch wel een beetje overdreven?

btw.... Vectra stond netjes stil voor de streep :(
 
sorry hoor,maar dan was ik ook ff afgestapt en had ik die vectra vriendelijk gevraagd of ie mijn bekeuring wilde betalen...... vind het een beetje vaag dat je je zo laat opnaaien
 
sorry hoor,maar dan was ik ook ff afgestapt en had ik die vectra vriendelijk gevraagd of ie mijn bekeuring wilde betalen...... vind het een beetje vaag dat je je zo laat opnaaien

:^

Gewoon naar het andere vak gaan en stoppen of op een eventueel aanwezige parkeerstrook oid...

Als je trouwens erg traag door rood rijdt gaat ie niet af, heb ooit op de N59 bijna in Knokke om 3 uur snachts door het rood opzij moeten gaan voor een trucker die volgens mij lag te pitten en vol door het rood ging zonder te remmen (gelukkig kijk ik af en to in mijn spiegels |( ) bij mij ging de camera niet af, bij de vrachtwagen wel.
 
in nederland hebben wij het recht om te schrijven naar justitie.
als je kan aantonen dat het op dat moment een gevaarlijke situatie kon veroorzaken om te remmen en dat kan je want de vectra stond ook op de foto als hij doorreed word de boete geseponeerd.
dat is in nedreland zo weet niet hoe het in belgie is.
trouwens een geweldige manier om van je boete`s af te komen. toen ik brommer reed en ik vaak aangehouden werd vroeg ik altijd bij justitie om een technisch rapport (met betrekking tot snelheid werking remmen enz enz) heb me heel wat eurotjes bespaard.
later van marvin
 
in nederland hebben wij het recht om te schrijven naar justitie.
als je kan aantonen dat het op dat moment een gevaarlijke situatie kon veroorzaken om te remmen en dat kan je want de vectra stond ook op de foto als hij doorreed word de boete geseponeerd.
dat is in nedreland zo weet niet hoe het in belgie is.
trouwens een geweldige manier om van je boete`s af te komen. toen ik brommer reed en ik vaak aangehouden werd vroeg ik altijd bij justitie om een technisch rapport (met betrekking tot snelheid werking remmen enz enz) heb me heel wat eurotjes bespaard.
later van marvin

Geweldig een post gelezen :}

De Vectra stond voor de streep stil.
Reed dus niet door rood en is dus niet geflitst voor "door rood rijden."

Zuur hoor...voor je eigen en andermans veiligheid een keus maken
en daar nog dik voor moeten betalen.

Hopelijk kan je iets van bezwaar aantekenen.
 
sorry hoor,maar dan was ik ook ff afgestapt en had ik die vectra vriendelijk gevraagd of ie mijn bekeuring wilde betalen...... vind het een beetje vaag dat je je zo laat opnaaien

Ja....

1 "Ja sorry meneer, ik reed inderdaad wat hard achter u. Dat had ik niet moeten doen. Ik zal uw bekeuring betalen. Rijd u maar achter mij aan, dan gaan we direkt even pinnen"
2 Zoals die "stoere" medeforummers hier (ik generaliseer nu niet): "Je trekt die vent aan z'n huig uit de auto, slaat z'n kop dicht. Vervolgens wissel je met je linkerduim allebei z'n nieren om. Zeikt in z'n tank, smeert snot aan z'n ruitenwisser, jat alle vier de ventieldopjes, en bij het wegrijden trap je met je rechterenkel tegen z'n binnenspiegel. |(

:^

Gewoon naar het andere vak gaan en stoppen of op een eventueel aanwezige parkeerstrook oid...

Als je trouwens erg traag door rood rijdt gaat ie niet af, heb ooit op de N59 bijna in Knokke om 3 uur snachts door het rood opzij moeten gaan voor een trucker die volgens mij lag te pitten en vol door het rood ging zonder te remmen (gelukkig kijk ik af en to in mijn spiegels |( ) bij mij ging de camera niet af, bij de vrachtwagen wel.

Die linkerstrook was een optie. Ik kan nl. ook aan mijn vruchtwater voelen dat die Vectra mij niet links voorbij wil. Echter je moet een keuze maken, en ik heb ervoor gekozen dat oranje licht te halen. In mijn beleving moest dat ook nog net kunnen. Dus nogmaals, je geeft wat gas bij. Op dat moment rijd je dus niet langzaam door rood.

in nederland hebben wij het recht om te schrijven naar justitie.
als je kan aantonen dat het op dat moment een gevaarlijke situatie kon veroorzaken om te remmen en dat kan je want de vectra stond ook op de foto als hij doorreed word de boete geseponeerd.
dat is in nedreland zo weet niet hoe het in belgie is.
trouwens een geweldige manier om van je boete`s af te komen. toen ik brommer reed en ik vaak aangehouden werd vroeg ik altijd bij justitie om een technisch rapport (met betrekking tot snelheid werking remmen enz enz) heb me heel wat eurotjes bespaard.
later van marvin

- Die auto staat niet op de foto, dus dat krijg ik met geen mogelijkheid hard gemaakt aan justitie.
- Maar ik kan natuurlijk wel een brief schrijven: Geachte Officier van Justitie. Mag ik van u een technisch rapport met betrekking tot de snelheid en de werking van de remmen van de brommer van Marvin? :?
 
Ja....

1 "Ja sorry meneer, ik reed inderdaad wat hard achter u. Dat had ik niet moeten doen. Ik zal uw bekeuring betalen. Rijd u maar achter mij aan, dan gaan we direkt even pinnen"
2 Zoals die "stoere" medeforummers hier (ik generaliseer nu niet): "Je trekt die vent aan z'n huig uit de auto, slaat z'n kop dicht. Vervolgens wissel je met je linkerduim allebei z'n nieren om. Zeikt in z'n tank, smeert snot aan z'n ruitenwisser, jat alle vier de ventieldopjes, en bij het wegrijden trap je met je rechterenkel tegen z'n binnenspiegel. |(
Hoehahahahahahahaha LOL :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan