Zwaar ongeluk bij Renkum

sideburns

MF veteraan
7 nov 2001
1.384
0
s-Hertogenbosch
Wij kwamen vandaag voorbij een motor-ongeluk in de buurt van Renkum. Iemand die iets heeft gehoord of gezien?
De weg gaat daar gewoon rechtdoor dus kon ik niet zou gauw ontdekken hoe het kon gebeuren.
De motor lag aardig dubbel. Stond nog een tweede motor. (gsx600 f oudje?) Maar er stond maar een motorijder, dat ik zo gauw kon zien.
Weet iemand hoe het is afgelopen?

Was het trouwens een M-F-er die met z'n Mille een tijdje mee heeft gereden op de dijk? (Oranje-zwart pak)
 
Tja, het blijft een risicovolle hobby.

Maar aan de andere kant: er vinden ook tientallen auto-ongelukken plaats elke dag waar we niks van horen.

Ik bedoel maar te zeggen dat als er duizenden motorrijders gaan rijden het niet vreemd is dat er een paar crashen.
 
Tja, het blijft een risicovolle hobby.

Maar aan de andere kant: er vinden ook tientallen auto-ongelukken plaats elke dag waar we niks van horen.
Die staan ook allemaal in de regionale nieuwsbladen. Wij noemen alleen de ongevallen waarbij motorrijders betrokken zijn, omdat dit een motorforum is. ;)

Ik bedoel maar te zeggen dat als er duizenden motorrijders gaan rijden het niet vreemd is dat er een paar crashen.
Helaas hebben crashes met motoren vaak ernstige gevolgen.
 
Op zaterdag 30 maart 2002 19:01 schreef Bananeman2002 het volgende:Die staan ook allemaal in de regionale nieuwsbladen. Wij noemen alleen de ongevallen waarbij motorrijders betrokken zijn, omdat dit een motorforum is. ;)Helaas hebben crashes met motoren vaak ernstige gevolgen.

We hebben het er hier vaak genoeg over:

*anticiperen
*rijvaardigheidstrainingen
*beschermende motorkleding
*goed onderhoud van de motor
*ervaring

Die zaken zijn bij mij in orde, ik denk dus dat ik minder risico loop dan de gemiddelde motorrijder.
 
We hebben het er hier vaak genoeg over:

*anticiperen
*rijvaardigheidstrainingen
*beschermende motorkleding
*goed onderhoud van de motor
*ervaring

Die zaken zijn bij mij in orde, ik denk dus dat ik minder risico loop dan de gemiddelde motorrijder.

Ja Joris, je ben harstikke goed!!!
En tuurlijk loop jij minder risico dan de gemiddelde motorrijder, duh

Mag ik vragen waar je dat op baseerd, behalve de punten die je noemde :?
 
Op zaterdag 30 maart 2002 19:04 schreef Joris het volgende:We hebben het er hier vaak genoeg over:

*anticiperen
*ervaring
Anticiperen leer je door veel op de weg te zitten; die "kunst" komt dus met de ervaring. Ervaring is iets dat indirect je veiligheid vergroot door je zaken bij te brengen als anticiperen, op de juiste wijze remmen, etc.

Die zaken zijn bij mij in orde, ik denk dus dat ik minder risico loop dan de gemiddelde motorrijder.
Schrijf dat maar bij je lijstje: zelfoverschatting, of nonchalant gedrag omdat alles toch in orde is. Ik zeg niet dat jij niet kunt rijden, ik wil zeggen dat je scherper blijft wanneer je denkt dat je nog veel te leren hebt.
 
We hebben het er hier vaak genoeg over:

*anticiperen
*rijvaardigheidstrainingen
*beschermende motorkleding
*goed onderhoud van de motor
*ervaring

Die zaken zijn bij mij in orde, ik denk dus dat ik minder risico loop dan de gemiddelde motorrijder.

Ik heb alleen beschermende kleding, en zit ook nog eens in de gevaren categorie (18 t/m 2* jaar).
Net rijbewijs en loop dus wel meer gevaar dan de gemiddelde motorrijder.

Maar gelukkig is er 25kW regeling om figuren als ikke een beetje rustig te houden.

Wel klote dat er zoveel ongelukken zijn gebeurd, ben vanmiddag ook nog iets te hard door de bocht gegaan, niet extreem te hard maar het was niet prettig meer (wel netjes op de weg gebleven hoor
).
 
Ja Joris, je ben harstikke goed!!!
En tuurlijk loop jij minder risico dan de gemiddelde motorrijder, duh

Mag ik vragen waar je dat op baseerd, behalve de punten die je noemde :?

Natuurlijk weet ik van mezelf dat ik (bij lange na) niet perfect ben. Maar als ik gewoon om me heen kijk en ik zie wat voor dwaze acties diverse motorrijders uithalen. Sommigen denken dat ze bulletproof zijn. Heb diverse mensen al even een bermpje mee zien pakken. Meestal hadden ze geluk dat er geen obstakel stond.

Natuurlijk kan mij ook iets overkomen, daar ben ik me terdege van bewust. Daarom probeer ik altijd het koppie erbij te houden. Ook al rijd ik meestal stevig door, ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik een bocht uitzeilde. Omdat ik voor mezelf een acceptabele marge in acht probeer te nemen.
Je zult me ook niet snel met 120 een kruising over zien rijden. Gewoon omdat ik de automobilisten die me voorrang moeten geven voor geen meter vertrouw.

Sorry voor het onsamenhangende verhaal. Nu ga ik even op zoek naar een stuk blank hout om even af te kloppen.
 
Op zaterdag 30 maart 2002 19:26 schreef Joris het volgende:Nu ga ik even op zoek naar een stuk blank hout om even af te kloppen.

Dat zou ik maar doen ja ;)

En over het aantal doden...
Die zijn altijd al gevallen, alleen worden die gevallen nu steeds gepost, waardoor het veel lijkt.
We zijn het er allemaal over eens dat elke verongelukte er één teveel is... })
 
We hebben het er hier vaak genoeg over:

*anticiperen
*rijvaardigheidstrainingen
*beschermende motorkleding
*goed onderhoud van de motor
*ervaring

Die zaken zijn bij mij in orde, ik denk dus dat ik minder risico loop dan de gemiddelde motorrijder.

alleen sommige koekblikken kunnen het niet en daar ben jij dan slachtoffer van.
 
Op zaterdag 30 maart 2002 19:04 schreef Joris het volgende:We hebben het er hier vaak genoeg over:

*anticiperen
*rijvaardigheidstrainingen
*beschermende motorkleding
*goed onderhoud van de motor
*ervaring

Je mist nog een puntje:
*mazzel

Je kan niet altijd alles voor zijn, en dan heb je behoefte aan wat mazzel. De een heeft hier meer van dan de ander...
 
Je mist nog een puntje:
*mazzel

Je kan niet altijd alles voor zijn, en dan heb je behoefte aan wat mazzel. De een heeft hier meer van dan de ander...

Dat zal het zijn: mazzel. Denk wel dat ik hier even een 'nuance' aan moet brengen. Die relatief onschuldige schuiver of aanrijding zullen we allemaal wel 1 of meer keer meemaken.

Maar op het moment dat een motorrijder met 120 kph bij een auto binnenrijdt, heeft de persoon in kwestie toch iets verkeerd gedaan. Ook al moest de bestuurder van het koekblik eigenlijk voorrang geven. Kijk als je in zo'n situatie door te remmen met 30 binnenrijdt is de kans een stuk groter dat je het na kunt vertellen.

Ook is er altijd die tragische samenloop van omstandigheden. Na een onschuldige schuiver kun je natuurlijk altijd door een auto overreden worden. Dit valt dan in de categorie domme pech. Dus mazzel heb je zeker altijd nodig.
 
ja, net zoals ik afgelopen donderdag dus met die kutscooter. het is dat ik op een belachelijk hoge drempel met een zijstraatje afreed, anders reed ik waarschijnlijk ook veel harder. maar daardoor bleef ik wel staan.

ps, een pak is niet alleen voor de veiligheid, maar ook om kou en regen buiten je porien te houden hoor!

hulde aan het pak! :} :} :}
 
Ik heb alleen beschermende kleding, en zit ook nog eens in de gevaren categorie (18 t/m 2* jaar).
Net rijbewijs en loop dus wel meer gevaar dan de gemiddelde motorrijder.

Maar gelukkig is er 25kW regeling om figuren als ikke een beetje rustig te houden.

Wel klote dat er zoveel ongelukken zijn gebeurd, ben vanmiddag ook nog iets te hard door de bocht gegaan, niet extreem te hard maar het was niet prettig meer (wel netjes op de weg gebleven hoor
).

Ach wat zou het. Ik heb sinds december m'n rijbewijs en ik rij op een blade. Het maakt echt niet uit wat je rijdt zolang je er maar met een beetje verstand mee omgaat. Uiteindelijk ben jij degene die het allemaal in de hand hebt.

Dat wil niet zeggen dat je nooit hard moet rijden, maar weet waar en wanneer je het doet. En houd je koppie erbij.

Zelf probeer ik iedere keer voor ik opstap even te denken aan het aantal pk's van m'n fiets en in hoevere ik mezelf naar de klote zou kunnen rijden. Werkt erg kalmerend.....
 
Op maandag 01 april 2002 01:52 schreef Wildfire het volgende:Zelf probeer ik iedere keer voor ik opstap even te denken aan het aantal pk's van m'n fiets en in hoevere ik mezelf naar de klote zou kunnen rijden. Werkt erg kalmerend.....

Religieus menneke ben jij :}
Je kan mij veel wijsmaken, maar dit gaat toch een beetje te ver hoor.....
 
Religieus menneke ben jij :}
Je kan mij veel wijsmaken, maar dit gaat toch een beetje te ver hoor.....

Ik weet van mezelf dat ik me nogal snel laat meeslepen. Zeker als het om snelheid gaat. En dat helpt... niks religieus aan. Gewoon realistisch.

Ik ga echt niet op m'n knieen voor m'n motor zitten.
 
Ik weet van mezelf dat ik me nogal snel laat meeslepen. Zeker als het om snelheid gaat. En dat helpt... niks religieus aan. Gewoon realistisch.

Ik ga echt niet op m'n knieen voor m'n motor zitten.

Oke, oke....is al goed.
Vriendjes?
remybussi.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan