Zwaar ongeval MeanBlueMan

Als je dat vergelijkt met een maaltijdslade van de Appie, kun je toch beter groenvoer vreten, hoor!

AH maaltijdsalade 450grEnsure Plus Advance 220ml
Energie472,5 kcal330 kcal
Vet23 g11 g
waarvan verzadigd10 g1 g
waarvan onverzadigd10 g9 g
Koolhydraten40 g37 g
waarvan suikers13 g15 g
Voedingsvezel4 g2 g
Eiwitten24 g20 g
Zout2 g1 g
Waarom denk je dat? De maaltijdsalade heeft veel meer verzadigd vet, en dubbel de hoeveelheid zout.
Wel iets meer vezel, maar sowieso nog veel minder dan wat aanbevolen is, en 'moet' dus alsnog aangevuld worden met andere voeding.
 
Tot nu toe vol verwondering alleen meegelezen. Na 2 maanden naar huis na zo'n ongeluk wat een doorzetter ben je top! veel plezier thuis dit weekend!
 
ja, maar dan is de stelling dat die benodigde tijd drie weken zou zijn, ik heb dat in een split second gedaan O-)

Van stoere grote motoragent tot verkreukeld hoopje dat nog net een hartslag heeft.

Maar ik ben weer met de opbouw bezig, je krijgt hier ook rond 10.30 en 15.30 een extraatje, klein glaasje volle yoghurt, of tonijnhapje of.of.of gewoon allemaal als extraatje om je spieropbouw te ondersteunen. Diëtist heeft me ook een soort astronautenvoer voorgeschreven, 2 x per dag om snel weer wat kilo's terug te krijgen.

Die nutridrink of vergelijkbaar is heftig spul. Werkt erg goed. Nog steeds heb ik perioden dat ik dat er even "bijhaal" voor als mijn darmen niet doen wat ik wil, maar ik toch wat energie/voeding binnen wil krijgen.

Bij mij vergaten ze erbij te zeggen wat het was, kreeg het gewoon op mijn dienblad gezet in het ziekenhuis met de opmerking, wil je dit even opdrinken?, dus ik braaf dat flesje in 3 minuten achterover.... Na 14 dagen niet eten hakte dat er best in, het bleef er wel in maar wel de rest van de dag met een betonblok in mijn maag gelegen...
 
@MeanBlueMan en @MeanGreenGirl heel veel plezier thuis en een heel fijn weekend met z'n tweetjes gewenst.
Ook van @me-daph
Geniet er van.
En ik sluit me aan bij een eerdere post in dit topic, ik hoor graag hoe het was maandag maar niet te veel details graag.
Ik weet namelijk niet of mijn tere kinderzieltje teveel details aan zou kunnen. O-)

:+
 
Na 11 weken in het ziekenhuis, mocht ik ook een nachtje naar huis, wat ik nog weet is dat het best overweldigend was, doe het rustig aan
 
91eXIvBtUuL.jpg


Het is niet vies, zeker niet maar t voelt een beetje als room om te drinken. Voedingswaarde is dan ook belachelijk hoor, te vergelijken met 3/4 warme maaltijd, heb ik mij laten vertellen. En ik krijg 2 flesjes per dag :)
Ah ,dat is de concurrent van de nutridrink. Heb deze zelf ook gehad en de nutridrink is lekkerder. Maar ach het is 4 slokjes en je hebt er weer 300kcal in zitten.
Nutridrink heb je ook een proti variant van, extra eiwit dus.

Ik neem zelf ook 2 per dag, naast de gewone voeding.
Als je dat vergelijkt met een maaltijdslade van de Appie, kun je toch beter groenvoer vreten, hoor!

AH maaltijdsalade 450grEnsure Plus Advance 220ml
Energie472,5 kcal330 kcal
Vet23 g11 g
waarvan verzadigd10 g1 g
waarvan onverzadigd10 g9 g
Koolhydraten40 g37 g
waarvan suikers13 g15 g
Voedingsvezel4 g2 g
Eiwitten24 g20 g
Zout2 g1 g
Het is een aanvulling naast de normale voeding ;) je neemt het niet ipv voedsel ;)
 
Waarom denk je dat? De maaltijdsalade heeft veel meer verzadigd vet, en dubbel de hoeveelheid zout.
Wel iets meer vezel, maar sowieso nog veel minder dan wat aanbevolen is, en 'moet' dus alsnog aangevuld worden met andere voeding.

Met dit soort hapjes / krachtvoer gaat het ook om "snackbaar-heid"..
Het is een aanvulling, ongemerkt zoveel mogelijk energie naar binnen harken , en nog eetlust overhouden voor de rest
van je normale dieet .

Een shake slurpt toch effe makkelijker naar binnen, en is lichter te verteren als een complete salade .



Geniet er van jullie 2 , en braaf zijn :)
 
Geniet van het thuis zijn. En ik zou toch stiekem even op de motor klimmen. Wat niet mag is bijna altijd leuker.
 
@MBM
Hoe is je eerste nacht thuis verlopen? Was het wennen, of voelde het meteen weer vertrouwd?

@MGG
Hoe was het voor jou, om weer voor het eerst in 8 weken een vent in huis te hebben? (*)

* Daar ga ik tenminste even van uit.


.
 
Als je dat vergelijkt met een maaltijdslade van de Appie, kun je toch beter groenvoer vreten, hoor!

AH maaltijdsalade 450grEnsure Plus Advance 220ml
Energie472,5 kcal330 kcal
Vet23 g11 g
waarvan verzadigd10 g1 g
waarvan onverzadigd10 g9 g
Koolhydraten40 g37 g
waarvan suikers13 g15 g
Voedingsvezel4 g2 g
Eiwitten24 g20 g
Zout2 g1 g
Normale voeding is "beter". Die flesjes zijn bedoelt als aanvulling en niet voor niets, zo,n salade heeft veel meer volume en past veel lastiger in je maag. En misschien heb je wel eens gemerkt dat drinken makkelijker gaat als eten. Het vervangt geen normale voeding ook al leven patiënten soms al jaren op dit soort flesjes in een ziekenhuis/inrichting. (omdat ze niet willen of kunnen eten)
 
Normale voeding is "beter". Die flesjes zijn bedoelt als aanvulling en niet voor niets, zo,n salade heeft veel meer volume en past veel lastiger in je maag. En misschien heb je wel eens gemerkt dat drinken makkelijker gaat als eten. Het vervangt geen normale voeding ook al leven patiënten soms al jaren op dit soort flesjes in een ziekenhuis/inrichting. (omdat ze niet willen of kunnen eten)
Mijn moeder kreeg ze maar vond ze niet lekker, tijdens haar ziekbed dronk ik iedere dag een flesje Nutridrink 's middags.
Na haar dood had ik nog genoeg voor 1 1/2 maand, lekker spul en dan vooral goed gekoeld.
 
Waarom zou ik een Bird willen inruilen ? :+

Als je alles bij elkaar neemt...zelfs off-road capaciteiten, weggedrag op zeer hoge of juist lage snelheid...gewoon alles bij en door elkaar is het voor mij persoonlijk zo'n beetje de ideale motor. :+ _O-8)7
Idem.
Net een weekje Dolomieten achter de rug, geweldige machine.
Klaar. Punt uit.
Ik zou niet weten welke motor ik liever zou willen hebben.
 
Er zijn meerdere motoren welke ik wel zou willen hebben.
Iedere motor heeft zo zijn eigen sterke en zwakke punten.
Er is, volgens mij, niet een motor die alles in zich heeft.

Maar gelukkig mag eenieder ook voor zichzelf bepalen welke fiets het beste bij hem of haar past op dat moment.:]
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan