Zwaar ongeval MeanBlueMan

Thuis gekomen voelde en merkte ik dat ik m'n linker arm zo ontzag dat ik moest oppassen dat m'n schouder niet ging vast zitten. Heel voorzichtig s wat oefeningen gedaan, met een gewichtje van 1,25 kg, paar minuutjes op laag tempo.
De nacht erop niet geslapen van de pijn en de dag erop ook veel last ervan. Na een dag trok het weer weg.
Gister nog weer s wat gedaan, gewichtje van 1,25kg, net aan 20 bewegingen gemaakt. Gisteravond voelde ik de pijn al opkomen.
Afgelopen nacht vrijwel niet geslapen van de pijn B|

Is gewoon bewegen, zonder gewichten, geen optie om in ieder geval de schouder los te houden :?

Zo.... je had een simpele vraag die erin resulteerde dat ik ff m'n ei kwijt kon ;)

Mooi toch, moet ook af en toe ;)
 
Ik weet dat je niet alles mag en kan vertellen, maar omdat je het al over een rechtszaak hebt, en niet over een mogelijke rechtszaak, is er dus blijkbaar al bekend wie er verwijtbaar fout is geweest.
Komt er definitief een rechtszaak, en tegen wie? Of is dat nog te vroeg om te vertellen?

Verschil: officieel / logisch denken.

Officieel is er nog niemand gedagvaard, onderzoek loopt nog.
Maar bij letselaanrijdingen word de zaak standaard aan een rechter voorgelegd. Ik ga er dus vanuit dat dat in de geval ook zal gebeuren.

Onofficieel en onder voorbehoud van van alles en nog wat, ik ben tenslotte zelf betrokken: Ik rij over de doorgaande weg. Tegenovergesteld verkeer slaat linksaf, komt daarbij op mijn weghelft en raakt mij. Ik verwacht dat ik dan niet degene ben die als verdachte of als aansprakelijke gezien zal gaan worden.

Meer kan ik er echt niet over zeggen.
Ik weet vrijwel zeker dat deze conversatie meegelezen word en je weet nooit hoe uitlatingen een eigen leven gaan leiden als men ermee aan de haal gaat.
 
Is gewoon bewegen, zonder gewichten, geen optie om in ieder geval de schouder los te houden :?



Mooi toch, moet ook af en toe ;)

Ja, ik hoop het wel. Maar daar bereik ik niet echt iets mee. Ja, dat ie los blijft...en dat is idd ook belangrijk ;)

Klopt, dat is waarom dit topic toch best heel belangrijk voor mij is.
Ik ben niet zo'n prater maar dingen opschrijven werkt erg reflecterend en dat werkt goed voor mij.
 
Verschil: officieel / logisch denken.

Officieel is er nog niemand gedagvaard, onderzoek loopt nog.
Ik weet vrijwel zeker dat deze conversatie meegelezen word en je weet nooit hoe uitlatingen een eigen leven gaan leiden als men ermee aan de haal gaat.
Het is gewoon wijs als je hier geen tekst en uitleg over geeft. Eventuele uitlatingen kunnen zowel bij intern als extern onderzoek uit z’n context gehaald worden.

Ofwel je hebt een ongeluk gehad, niet meer en niet minder.
 
Zo.... je had een simpele vraag die erin resulteerde dat ik ff m'n ei kwijt kon ;)
Nou, dat is toch prima?? Naast een persoonlijke belangstelling (verbluffend hoe iemand gaat "leven" door een topic als dit): daar stel ik de vraag ook voor.... Even stoom afblazen of iets van je afschrijven kan soms heel prettig zijn(of op zijn minst het weer even dragelijk maken). ;)

Ik kan me uit eigen ervaring (op een heel ander niveau gelukkig) van alles voorstellen bij de frustratie die een niet-trainbare fysieke beperking met zich meebrengt. Het gevoel van onmacht kan daarin soms nog bepalender zijn dan de fysieke pijn.
Ik hoop dat ze snel iets aan die doorbloeding kunnen doen. Zeker als het meer beperking mee brengt in je herstel dan de arm alleen. Nou ja.. Kop op. In ieder geval zijn er nog mogelijkheden om eea te verbeteren. :t
 
Groter probleem.... Via m'n linker schouder is mijn armslagader gerepareert / opnieuw aan m'n aorta vastgemaakt, maar meerdere dingen hadden met spoed aandacht nodig dus aangesloten = aangesloten, next !! Eind van het jaar zou de chirurg deze aansluiting nog eens opereren omdat de doorbloeding niet optimaal is.

Maar ik word nu dus vreselijk opgehouden door het prutswerk van die chirurg O-) ;)
Ik denk dat je blij mag zijn met die noodoperatie. Jij noemt het prutswerk maar het zorgt er wel voor dat je nu thuis bent. De vraag is of dat je zonder operatie nu aan je revalidatie bezig zou zijn.
 
Het is gewoon wijs als je hier geen tekst en uitleg over geeft. Eventuele uitlatingen kunnen zowel bij intern als extern onderzoek uit z’n context gehaald worden.

Ofwel je hebt een ongeluk gehad, niet meer en niet minder.
Dat is inderdaad het beste, hoe meer je zegt, hoe meer het tegen je gebruikt kan worden, en inderdaad, er word hier meegelezen.
Ik ken iemand uit het regionale topic waar ik actief ben, die een ernstig ongeluk met z'n motor heeft gehad, veel botbreuken, en een vrij ernstige schedelbreuk, waar ie nu nog steeds last van heeft.
Hij werd door een niet oplettende automobilist gewoonweg van z'n motor gekegeld, op weg naar z'n werk in de file, op snelheid ook.
Concentratiestoornissen, en is meer verward geworden, en heel snel moe, 8 uur concentreren gaat niet meer, helaas. Toffe gozer trouwens, maar is nu wel afgekeurd voor werk. Zijn werkgever echter, wilde dat niet en de tegenpartij ging ook moeilijk doen, dus het werd een rechtszaak.
Weet je, die man rijd af en toe circuitdaagjes op Assen en Zandvoort, en postte dat tevreden op MF. Doet ie nu nog trouwens, maar tijdens die zaak werden veel berichten uit dat regionale topic tegen hem gebruikt, het bleek dat er iemand van z'n MF lidmaatschap afwist, en dus meelas, en een heleboel berichten van hem op MF uitgeprint had, om maar te bewijzen dat zijn afgekeurdheid niet terecht was, en er geen schadevergoeding hoefde te gebeuren. Dus kijk inderdaad uit wat je verder over je ongeval hier post @MeanBlueMan , je weet nooit wie er meeleest, en je een loer wil draaien.
 
Ik denk dat je blij mag zijn met die noodoperatie. Jij noemt het prutswerk maar het zorgt er wel voor dat je nu thuis bent. De vraag is of dat je zonder operatie nu aan je revalidatie bezig zou zijn.
Jazeker ende absoluut !!
Ik noem het gekscherend prutswerk ;) O-) ( zie ook de smileys ) omdat ik nu ( nahja, zonet dan nog ) enorme gefrusteerd was door het moeten erkenning van een beperking en de oorzaak ligt daar....

Maar ik heb die beste man al meerdere malen enorme veren ergens in gestoken. Zonder zijn werk had de chirurg die daarna klaar stond idd niets meer te doen gehad.


Mijn blackbird is de beste motor ter wereld, maar op het moment dat er een sproeier verstopt is en hij belabberd loopt scheld ik ook op 'm terwijl ik eigenlijk zielsveel van 'm hou.
 
Inderdaad - sterkte met deze tegenvaller. Ik heb al eens geschreven dat ik in het begin van mijn revalidatie mijn eigen arm niet eens zonder ondersteuning op de armleuning van mijn stoel kon leggen. Dat heeft tijd nodig, en oefening, waarbij je licht MOET beginnen. Het probleem zit hem in het feit dat je meer wilt dan je eigenlijk kunt. En dat strookt niet met de aard van het beestje. Herkenbaar, nietwaar?
Je geeft het zelf al aan: prioriteit geven aan de hersteloperatie. Als die heeft plaatsgevonden, kan je weer langzaam aan beginnen met het opbouwen van je spierkracht en beweegbaarheid van je arm. Maar zolang die nog niet heeft plaatsgevonden is dat een tegenvaller waar je doorheen moet. Luister goed naar je lichaam...
Nogmaals sterkte gewenst. Maar ik weet zeker dat het je uiteindelijk gaat lukken!
 
Dat is inderdaad het beste, hoe meer je zegt, hoe meer het tegen je gebruikt kan worden, en inderdaad, er word hier meegelezen.
Ik ken iemand uit het regionale topic waar ik actief ben, die een ernstig ongeluk met z'n motor heeft gehad, veel botbreuken, en een vrij ernstige schedelbreuk, waar ie nu nog steeds last van heeft.
Hij werd door een niet oplettende automobilist gewoonweg van z'n motor gekegeld, op weg naar z'n werk in de file, op snelheid ook.
Concentratiestoornissen, en is meer verward geworden, en heel snel moe, 8 uur concentreren gaat niet meer, helaas. Toffe gozer trouwens, maar is nu wel afgekeurd voor werk. Zijn werkgever echter, wilde dat niet en de tegenpartij ging ook moeilijk doen, dus het werd een rechtszaak.
Weet je, die man rijd af en toe circuitdaagjes op Assen en Zandvoort, en postte dat tevreden op MF. Doet ie nu nog trouwens, maar tijdens die zaak werden veel berichten uit dat regionale topic tegen hem gebruikt, het bleek dat er iemand van z'n MF lidmaatschap afwist, en dus meelas, en een heleboel berichten van hem op MF uitgeprint had, om maar te bewijzen dat zijn afgekeurdheid niet terecht was, en er geen schadevergoeding hoefde te gebeuren. Dus kijk inderdaad uit wat je verder over je ongeval hier post @MeanBlueMan , je weet nooit wie er meeleest, en je een loer wil draaien.
dat zelfs de politie meeleest waren we met de zeelandrit in 2002 al achter_O-
 
Je daagt me uit nog even verder te gaan met oude letsels benoemen O-) _O-
Linker knieschijf ooit al gebroken. Rechter strekspier ( die over de knie loopt ) afgescheurd.
Beiden zijn weer goedgekomen maar helaas hebben ze daarbij geen sliders geplaatst :+
Een collega motorrijder heeft na een crash carbon ellebogen. Echt waar.
 
@MeanBlueMan
Als krukken lastig zijn/ niet lukt, zou je misschien een rollator kunne proberen, kun je losser vast houden en geeft toch steun als het nodig is

Verder sterkte! Gooi die frustratie er lekker uit, je weet dat het ff duurt, vaak/graag wil je sneller dan je kan (yep, ook hier ervaring)
 
Hahaha, reken je jezelf dan ook mee? Ik meen dat jij het lijdend voorwerp bent en dat telt dan niet.

Eigenlijk heb ik geen idee waarom Rob vanuit het niets over meelezende politie begon, ik had t zeker niet over de politie, maar vond het wel grappig dat er binnen een paar reply afstand, incl ikzelf idd, drie namen stonden die ik ( en velen hier ) herken als politiemensen. Wellicht zaten er zelfs nog meer, ik ken ze niet allemaal bij nickname ;)


@MeanBlueMan
Als krukken lastig zijn/ niet lukt, zou je misschien een rollator kunne proberen, kun je losser vast houden en geeft toch steun als het nodig is

Verder sterkte! Gooi die frustratie er lekker uit, je weet dat het ff duurt, vaak/graag wil je sneller dan je kan (yep, ook hier ervaring)

In de kliniek een tiental meters met krukken en/of rollator gelopen, dat was waar de ellende mee begon, oftewel....dat was teveel voor een arm die niet voldoende bloedtoevoer heeft. Vanaf dat moment dus met beiden gestopt.

Nog geprobeerd andere bewegingen uit te voeren als training met de resultaten van vandaag als reactie.
Ik zie dus echt geen enkele andere optie als die arm met rust te laten tot de bloedtoevoer weer herstelt is en zijn conditie verdere training weer toelaat.

Dit was eigenlijk ook wat de chirurg zelf al had aangegeven, hij krijgt te weinig bloed, maar er was op dat moment geen andere keuze, tenzij je echt een doodswens had.
Zijn woorden:" je hebt er geen last van tot je zo sterk bent dat je revalidatie zover gaat dat je die arm ook echt nodig hebt". Bovendien is het toch een aardige ingreep en ik zou echt eerst moeten aansterken voor die uitgevoerd kon worden. Hij had ingeschat dat rond de jaarwisseling dat moment zou komen, ik ben er inmiddels achter dat ik dat punt al heb bereikt en ga vragen of die operatie vervroegd kan worden.
 
Zijn woorden:" je hebt er geen last van tot je zo sterk bent dat je revalidatie zover gaat dat je die arm ook echt nodig hebt". Bovendien is het toch een aardige ingreep en ik zou echt eerst moeten aansterken voor die uitgevoerd kon worden. Hij had ingeschat dat rond de jaarwisseling dat moment zou komen, ik ben er inmiddels achter dat ik dat punt al heb bereikt en ga vragen of die operatie vervroegd kan worden.
Dus eigenlijk ben je fokking goed bezig?
 
De vraag is of je intern ook ver genoeg hersteld bent om klaar te zijn voor zo’n ingreep.

Dat zal de chirurg ongetwijfeld goed beoordelen als het zo ver is. Vragen staat altijd vrij!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan