Zwaar ongeval MeanBlueMan

Mooi.... nu we weer duizend reacties verder zijn....

Ik besef me dat dit topic z'n nut heeft gehad. En zijn doel heeft bereikt ! Voor mij althans.
Ik, en MGG ook als ik voor haar mag spreken, heb vreselijk veel aan de vele reacties in dit topic gehad.

Ik heb voornamelijk veel van mij af kunnen schrijven maar heb dankzij dit topic ook nieuwe mensen ontmoet en/of gebruikers beter tot heel veel beter leren kennen.

Mensen die ik niet kende maar die mij opgezocht hebben, honderden mensen die mij niet kenden maar kaarten stuurden, mensen die mij niet kende maar boekjes of wat dan ook stuurden. Mensen die mij niet kenden maar spontaan doneerden in het topic dat Ramsteen opende en zo kan ik nog wel doorgaan.

Maar op dit moment merk ik dat alhoewel mijn leven langzaam verder gaat, andermans levens gewoon in sneltreinvaart doorgaan.

Mensen staan niet meer stil bij mijn beperkingen en ik word er niet vrolijk van ze dat nog eens uit te moeten leggen, dat voelt alsof ik mijzelf eraan herinner wat ik niet meer kan. Zoals dat ik niet meer op mijn buik kan liggen bv, dat was al zo standaard geworden voor mij dat ik er nooit meer aan dacht, tot iemand daar aanleiding toe gaf. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar zo pakt het dan voor mij echt niet uit.

Ik voel mij nog steeds vreselijk gesteund door velen van jullie, maar besef ook dat ook ik verder moet en me niet kan blijven wentelen in de aandacht van 'zielig zijn'. Zo zit ik ook niet in elkaar. Ik leef altijd al in het ' hier en nu' iets anders bestaat er voor mij niet.
En hier en nu.....wil ik mij weer richten op verder komen.
Samen met MGG, van wie ik echt bijzonder veel hou en meer dan ook blij ben met juist haar aan mijn zijde.
Ik verlaat dus dit topic.

Mocht iemand op enig moment nog willen weten hoe het met mij en/of MGG gaat: stuur tegen die tijd vooral eens een PM.
Daarnaast ga ik uiteraard met een aantal mensen contact houden, in ieder geval tegen de tijd dat ik idd eindelijk met een nieuwe koe aan weer op de motor kan en een aantal mensen op de EMBBQ kan uitnodigen. :)

EersteMeanBueManBarbecue

Dank !! :} :}
@MBM

iig bedankt voor je verhalen / updates alhier, en heb ze gelezen met een lach, een vochtig oog, frons en af en toe ook wel een verbijstering.

👍💪
 
Inmiddels ben ik er wel weer aan toe dit topic weer eens te voorzien van een nieuwe reply :)

Ja, ik had het even helemaal gehad, met bepaalde reacties die erom leken te gaan dat ik hun goede tips maar moest accepteren, maar ik krijg (gelukkig) zoveel vragen per mail/pm/WA hoe het gaat enz dat het wellicht wel zo makkelijk is hier weer wat bij te houden. M'n revalidatie-dagboekje ;)
De vele vragen...ik moet zeggen dat ik het niet had verwacht, ik ben op dat punt niet altijd zo sociaal, maar het doet me echt goed, dank daarvoor !!

Nee, ik ga geen individuele vragen beantwoorden als de antwoorden hier al gegeven zijn of de vraag " wat is er gebeurd en hoe is het nu" beantwoorden, hoe lief en goed bedoeld ook, dat is niet samen te vatten en ik heb geen zin om iedere keer dan toch weer een kwartier bij elkaar te typen omdat ik nu eenmaal gepast wil antwoorden :X Ik zal ook niet meer dagelijks of meerdere keren per dag hier alles bijhouden, maar wel regelmatig.

Al met al... het gaat lekker verder zoals het al weken/maanden gaat e dat betekend dat het iedere dag een heel, heeeel klein beetje beter gaat. Niet iedere dag 1%, maar toch iedere dag 0,25% beter. Maar wel iedere dag beter !! Ja, er zit soms een dag tussen dat het s wat minder gaat maar dat compenseert met de dagen dat het extra goed gaat.

Ik was helemaal klaar met de onpersoonlijke en wanordelijke organisatie die mijn revalidatie verzorgde en heb nu nog 1 fysiotherapeut die zich richt op mijn linker arm. Doordat die zo lang stil heeft gelegen.... 5 maand.... zit de schouder helemaal vast en ook de elleboog kan niet geheel strekken of buigen. De elleboog zal mogelijk zo blijven maar de schouder gaat weer goed komen :)
Dat is ook de enige therapeut, ik heb zelf inmiddels een loopband, hometrainer, en eigenlijk alles wat een revalidatiecentrum mij ook kon bieden in huis en doe het revalideren zelf. Heb ik altijd zelf gedaan, ben degene die mij geholpen hebben in het begin dat ze me de goede kant hebben gewezen, nu kan ik het weer zelf. De artsen hebben mij goed in elkaar gezet, nu is het vooral ' meters maken'. :)

En ik heb echt nog wel een weg te gaan. 's morgens wakker worden betekend eerst 10 minuten m'n benen strekken en spieren aanspannen voor ik eruit kan, anders zak ik door m'n hoeven op de trap. En dan eerst s wat meters fietsen op home trainer voor alles soepel genoeg is om weer te lopen. En ook dat gaat maar langzaam vooruit... maar het blijft vooruit gaan. Wellicht al beter dan m'n arts had verwacht ;)

M'n rug...tja, die stellage voel ik en soms is die irritant aanwezig, maar ik begin nu langzaam m'n linkerarm te gebruiken en dan kan ik ook gerichter m'n rugspieren trainen en ik hoop dat ik dan ook minder last ga krijgen van die stellage.

rug.jpg


Samenvatting: Gaat goed, komt beter alleen het is en blijft verdomd hard werken.
Soms denken mensen dat ik het toch nu wel goed heb...lekker hele dag thuis, doorbetaald krijgen en doen wat je wil.

Oke...fuck you, je snapt er geen reet van.
De hele dag pijn en weinig dingen buitenshuis kunnen doen en medicijnen slikken enz enz...dat weegt absoluut niet op tegen gewoon lekker 4 dagen in de week 9 uur werken en gezond zijn, echt absoluut niet !!
Geloof me....denk daar s aan als je ff de balen hebt op een werkdag ;)
 
Ook ik ben blij met een update van je! En, dat de stapjes erg klein zijn, om weer een beetje de oude te worden wist ik wel hoor. Ik denk de meesten wel, die weten echt wel dat het niet fijn is om heel de dag thuis te zitten, en niet op het werk te zijn. Ik ben het na 3 weken vakantie al beu, en dan ben ik blij weer te kunnen werken. Laat staan hoe jij je voelt na al die tijd thuis te zitten, en dan ook nog eens revaliderend.

Fijn weer wat te horen van je! 🙂 👍
 
Fok de haters, fijn om te horen dat er vooruitgang is! Respect hoe je er mee omgaat en toch elke dag weer vol er tegen aan gaat.
 
Dankjewel voor de update, reageer weinig lees wel alles. Denk dat weinig mensen zich echt kunnen verplaatsen in je situatie. Mooi om te lezen dat je wel vooruitgang merkt, dat is heel erg motiverend. Sterkte met het acceptatie proces en revalidatie proces.
 
*D

Ik ben me de laatste weken gaan beseffen dat M-F niet zo belangrijk is als ik het de afgelopen jaren heb gemaakt voor mijzelf.
Bij mijn gezondheid hoort ook dat al ik bs lees of zooi die me niet bevalt.... ik dat ook gewoon kan negeren ipv alles recht te willen zetten en erop te (blijven) reageren *D
Gewoon.... klik, uit *D _O-

Staat tegenover dat alle berichtjes e.d. mij toch ook geraakt hebben. ik heb meerdere keren mogen lezen dat de manier waarop ik met de situatie om ga anderen inspireert, maar andersom werkt dat ook, ik heb echt veel (gehad) aan de berichten hier in dit topic :) :}
 
Goed om te horen dat in elk geval je beweeglijkheid in het algemeen nog steeds iets beter wordt. En mensen die denken dat je lekker relaxed je geld binnenkrijgt hebben blijkbaar geen verstand. Die hebben geen idee hoe het is om elke dag weer de moed en motivatie op te brengen om een half uur je lichaam aan de gang te krijgen. En wat kun je dan? De trap af. Iets wat ik dagelijks minimaal 10x doe omdat ik te chaotisch ben om te onthouden wat ik boven of beneden ook alweer ging halen, brengen of doen.

De dagelijkse dingen kosten je enorm veel energie maar vragen ook veel doorzettingsvermogen om elke dag weer, net als gisteren, eergisteren, vorige week en vorige maand die dagelijkse dingen te gaan doen.

Petje af @MeanBlueMan .
 
Goed te lezen MBM, blij dat het de goede kant op gaat ook al is het langzaam.
Ik had ook niet echt gerekend op een persoonlijke reactie, kan wel nagaan dat je meer te doen hebt. Daarom ben ik zeker blij met jouw verhaal, het blijft toch spelen op de achtergrond.
Punt van herkenning is er ook, vooral dat “klik-uit”.

Ik hoop heel erg dat het de goede kant op blijft gaan en natuurlijk dat je zo goed mogelijk herstelt.
Beterschap en sterkte met alles !
 
Kolere MBB. Na zo lange tijd weer eens een relaas lezen.
Je hebt godver nog een lange weg te gaan maar je hebt in ieder geval een weg te gaan…..

Sterkte komende periode. Diep respect voor de weg die jij en MGG bewandelen.
 
Goed om te horen dat in elk geval je beweeglijkheid in het algemeen nog steeds iets beter wordt. En mensen die denken dat je lekker relaxed je geld binnenkrijgt hebben blijkbaar geen verstand. Die hebben geen idee hoe het is om elke dag weer de moed en motivatie op te brengen om een half uur je lichaam aan de gang te krijgen. En wat kun je dan? De trap af. Iets wat ik dagelijks minimaal 10x doe omdat ik te chaotisch ben om te onthouden wat ik boven of beneden ook alweer ging halen, brengen of doen.

De dagelijkse dingen kosten je enorm veel energie maar vragen ook veel doorzettingsvermogen om elke dag weer, net als gisteren, eergisteren, vorige week en vorige maand die dagelijkse dingen te gaan doen.

Petje af @MeanBlueMan .

Dat is idd het voornaamste. Dat is zo kut idd dag weer. En het ergste is... het is ook echt iedere dag, word je net wakker... word je ermee geconfronteerd dat je pijn hebt en daar weer doorheen moet. Soms....soms is de verleiding dan groot om maar gewoon de dag in bed te blijven liggen. Maar dan zou t morgen waarschijnlijk nog moeilijker zijn. Dus maar weer de zure appel doorbijten en ertegenaan :)

Er komt een dag dat pijnstiller niets meer nodig zijn en ik weer gewoon vrolijk wakker word. Kan ff duren...maar die komt er !





Inmiddels ook een (2e hands) fiets gekocht. Ik hou niet van fietsen, ik haat het zelfs maar weet dat het een goede revalidatie is die je knieën niet teveel belast.
Heb nu alleen weer t idee gekregen een langharige geitenvacht te kopen en het frame en zoveel mogelijk ermee te bekleden...ossenkopstuur erop met hoorns..... een soort bokkerijders word het dan dus eigenlijk :+ :X _O-
 
Inmiddels ook een (2e hands) fiets gekocht. Ik hou niet van fietsen, ik haat het zelfs maar weet dat het een goede revalidatie is die je knieën niet teveel belast.
Heb nu alleen weer t idee gekregen een langharige geitenvacht te kopen en het frame en zoveel mogelijk ermee te bekleden...ossenkopstuur erop met hoorns..... een soort bokkerijders word het dan dus eigenlijk :+ :X _O-

1651079755345.png
 
Kan me zo goed voorstellen dat je soms alles he le maal beu bent, en die mensen die vinden dat je het mooi voor elkaar hebt hebben zelf nooit iets meegemaakt. Ik ben er zelf lang geleden eens een jaar tussenuit geweest na een ongeluk (met veel minder ernstig letsel dan wat jij hebt) en ik vloog tegen de muren op. Niet alleen de verveling, ik kon mezelf aardig vermaken al was er toen nog geen MF, maar ook de onzekerheid of alles wel weer enigszins goed zou komen. (uiteindelijk voor het grootste deel wel)
Ik ben erg blij dat je de moeite wil nemen om af en toe een update met ons te delen. Zoals anderen hier ook al opmerkten, ik reageer niet heel vaak maar lees wel alles. Houd moed, het gaat je lukken!
 
Zoals velen al gezegd hebben, dank voor de update!
Ondanks dat ik je niet persoonlijk ken vraag ik mij toch af en toe af hoe het met je gaat.
Fijn dat je de ruimte hebt (kunnen maken) voor al je fysio apparatuur, da is toch wel fijner dan dat je daarvoor iedere keer de deur uit moet lijkt me.
 
Goh Serge, even niet gekeken in de posts van jou en zie zowaar dat je bent gestopt als moderator en nu een uitgebreide update hier.
Ik neem aan dat je dit jaar bij de Moederator van het jaar verkiezing een ouvreprijs krijgt trouwens.

Goed om te zien dat je het revalideren in eigen hand hebt genomen. Naar wat ik allemaal van je heb gelezen weet iij zelf uitstekend wat bij je past en waar en hoe je aan iets moet werken. Die verhalen van figuren die denken dat het een feestje is, "lekker" thuis en de hele dag sporten, vergelijken misschien wel met een situatie van werk, maar werk eindigt op het einde van de ag of tijden vakantie, pijn en beperkingen niet. Die heb je 24/7.

Je schreef al vaker dat je niet verwacht ooit op 100% van je oude kunnen te komen, dat lijkt me al een nare conclusie om te moeten trekken. Je kunt dan wel blij zijn dat je nog leeft maar dat leven wat je ooit had komt dus nooit terug. Hard.

Nu weet ik zeker dat je samen met MGG toch het geluk kunt vinden in alles wat het leven jullie te bieden heeft, dus je "nieuwe" leven zal nog zeker de moeite waard zijn om geleefd te worden.

Blijft dat ik je alle kracht toe wens die nodig is om terug te komen naar het fysieke niveau waar je naartoe wil.
 
Laatst bewerkt:
*D

Ik ben me de laatste weken gaan beseffen dat M-F niet zo belangrijk is als ik het de afgelopen jaren heb gemaakt voor mijzelf.
Bij mijn gezondheid hoort ook dat al ik bs lees of zooi die me niet bevalt.... ik dat ook gewoon kan negeren ipv alles recht te willen zetten en erop te (blijven) reageren *D
Gewoon.... klik, uit *D _O-

Staat tegenover dat alle berichtjes e.d. mij toch ook geraakt hebben. ik heb meerdere keren mogen lezen dat de manier waarop ik met de situatie om ga anderen inspireert, maar andersom werkt dat ook, ik heb echt veel (gehad) aan de berichten hier in dit topic :) :}
Goed dat je weer wat lichtpuntjes ziet! En af en toe wat minder social media en wat minder MF kan helemaal geen kwaad, integendeel zelfs :t
 
Soms denken mensen dat ik het toch nu wel goed heb...lekker hele dag thuis, doorbetaald krijgen en doen wat je wil.

Oke...fuck you, je snapt er geen reet van.
De hele dag pijn en weinig dingen buitenshuis kunnen doen en medicijnen slikken enz enz...dat weegt absoluut niet op tegen gewoon lekker 4 dagen in de week 9 uur werken en gezond zijn, echt absoluut niet !!
Geloof me....denk daar s aan als je ff de balen hebt op een werkdag ;)

Dit doet me inzien dat je een goede gezondheid niet als vanzelfsprekend moet zien. Heel veel succes met je verdere herstel, ik gun je dat je stap voor stap op een niveau uit gaat komen waar jij je prettig bij voelt.
 
Samenvatting: Gaat goed, komt beter alleen het is en blijft verdomd hard werken.
Bedankt voor de update. Goed om weer iets te horen! :t
Soms denken mensen dat ik het toch nu wel goed heb...lekker hele dag thuis, doorbetaald krijgen en doen wat je wil.
Het is maar de vraag of je zo'n discussie ooit gaat winnen. Mensen die niet zelf kunnen bedanken dat je de hele dag thuis zit omdat je in de huidige situatie juist niet kunt doen wat je wilt hebben zo weinig inzicht in de wereld dat ze de beste argumentatie waarschijnlijk niet eens kunnen volgen. In het andere topic over modereren maakte je een opmerking over "niet alles meer hoeven te corrigeren". Dat geldt voor dit soort dingen mijns inzien nu ook even (al is de opmerking an sich onrechtvaardig). Als dingen energie kosten en niets opleveren is het volkomen legitiem om "ze maar te laten lullen"
 
Fijn om weer een update te horen Bakkie, zeker een positieve!
Ook fijn om te lezen dat je gewoon je eigen ding doet en kan doen. Eigen tempo en eigen inzicht. Dat werkt niet voor iedereen, maar fijn dat het voor jou wel werkt. Kan me voorstellen dat dat ook voldoening geeft. Zelfstandigheid is het grootste goed denk ik

Ook fijn dat je MF een andere plek, maar voor nu de juiste plek hebt kunnen geven binnen je leven. Je hebt je vaker uitgesproken over het positieve effect dat "lettertjes op het scherm" kunnen hebben. Dat er ook een negatieve kant aan kon zitten is daar dan bijna onvermijdelijk aan verbonden.
Gelukkig heb je ook daar de juiste balans weten te vinden.

De weg is lang, maar dat is niet perse erg, het gaat ook niet om de bestemming, maar om de reis. Blij om te zien dat je prima in staat bent om hindernissen op die reis de juiste plek te geven of te omzeilen, zodat je met opgeheven hoofd de blik op de horizon houd!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan