Zwaar ongeval MeanBlueMan

Goed om te horen dat in elk geval je beweeglijkheid in het algemeen nog steeds iets beter wordt. En mensen die denken dat je lekker relaxed je geld binnenkrijgt hebben blijkbaar geen verstand. Die hebben geen idee hoe het is om elke dag weer de moed en motivatie op te brengen om een half uur je lichaam aan de gang te krijgen. En wat kun je dan? De trap af. Iets wat ik dagelijks minimaal 10x doe omdat ik te chaotisch ben om te onthouden wat ik boven of beneden ook alweer ging halen, brengen of doen.

De dagelijkse dingen kosten je enorm veel energie maar vragen ook veel doorzettingsvermogen om elke dag weer, net als gisteren, eergisteren, vorige week en vorige maand die dagelijkse dingen te gaan doen.

Petje af @MeanBlueMan .

Het grootste probleem nu nog is dat ik graag zwaarder wil trainen. Als ik langer/meer/zwaarder.

Maar het in ongelofelijk maar wat er aan spieren is weggevreten tijdens coma en 'in bed liggen' , ook weer na een operatie tussendoor en corona.
Het is bizar moeilijk om te weten wanneer je de max van je training hebt bereikt.
Haal je de max, voel je de volgende dag dat je 0,30% ipv 0,25% vooruit gegaan bent *D maar duik je er net over je max heen...dan kun je de komende twee dagen trainen in het geheel vergeten en ga je er per saldo op achteruit.
En ' vroeger' was ik een lui mens maar als het moest dan moest het, ik had geen max, hooguit twee dagen wat pijn.



Goed te lezen MBM, blij dat het de goede kant op gaat ook al is het langzaam.
Ik had ook niet echt gerekend op een persoonlijke reactie, kan wel nagaan dat je meer te doen hebt. Daarom ben ik zeker blij met jouw verhaal, het blijft toch spelen op de achtergrond.
Punt van herkenning is er ook, vooral dat “klik-uit”.

Ik hoop heel erg dat het de goede kant op blijft gaan en natuurlijk dat je zo goed mogelijk herstelt.
Beterschap en sterkte met alles !

Relativeren is zo belangrijk, wat wel of niet belangrijk is.
Maar ook ik heb gewoon gemerkt dat als je er middenin zit....dan is relativeren absoluut niet waar je aan denkt en zelfs als je eraan denkt doe je dat op dat moment op een verkeerde manier. Heel apart.



Kolere MBB. Na zo lange tijd weer eens een relaas lezen.
Je hebt godver nog een lange weg te gaan maar je hebt in ieder geval een weg te gaan…..

Sterkte komende periode. Diep respect voor de weg die jij en MGG bewandelen.

MGG...ik heb al vaker gezegd, zij heeft mij voor de dood weggesleept, met wellicht wat hulp van deze of gene dokter.
Zij is ook waarom ik het tot nu toe vol gehouden heb. En verder ga *D :}
Ook dat is een nieuwe ervaring voor mij, een waar ik erg blij mee ben :)



Kan me zo goed voorstellen dat je soms alles he le maal beu bent, en die mensen die vinden dat je het mooi voor elkaar hebt hebben zelf nooit iets meegemaakt. Ik ben er zelf lang geleden eens een jaar tussenuit geweest na een ongeluk (met veel minder ernstig letsel dan wat jij hebt) en ik vloog tegen de muren op. Niet alleen de verveling, ik kon mezelf aardig vermaken al was er toen nog geen MF, maar ook de onzekerheid of alles wel weer enigszins goed zou komen. (uiteindelijk voor het grootste deel wel)
Ik ben erg blij dat je de moeite wil nemen om af en toe een update met ons te delen. Zoals anderen hier ook al opmerkten, ik reageer niet heel vaak maar lees wel alles. Houd moed, het gaat je lukken!

Die onzekerheid is het ergst ! En toch heb ik daar niet zoveel last van, doorsnee genomen.
Ik weet al dat ik niet meer de oude kan worden, alleen al omdat ik er bv van de week achter kwam dat met de stent die in mijn aorta zit het door de arts niet word gewaardeerd als je explosieve krachtsinspanningen/sporten gaat doen.
Dat waarschijnlijk inhouden dat mijn werkgever waarschijnlijk ook niet mij de sporttoetsen en aanhouding/zelfverdedigingstoetsen meer wil laten doen, wat betekend dat ik dus gewoon klaar ben met politiemotorrijder zijn.
Volgens sommigen is dat maar werk '( maar dat zie ik anders. Dat was wel degelijk deel van mijn identiteit en daar kon ik wat betekenen in de meest directe en pure vorm voor bestrijding onrecht maar ook de directe hulpverlening.... bij zware aanrijdingen bv :X



Zoals velen al gezegd hebben, dank voor de update!
Ondanks dat ik je niet persoonlijk ken vraag ik mij toch af en toe af hoe het met je gaat.
Fijn dat je de ruimte hebt (kunnen maken) voor al je fysio apparatuur, da is toch wel fijner dan dat je daarvoor iedere keer de deur uit moet lijkt me.

Er de deur voor uit moeten is ook wel goed voor en mens, maar ik heb het nu beter voor elkaar dan menig therapeut. Wellicht is niet alles even gepolijst, maar het werkt !
Ik kan doen wat en wanneer ik wil. En....een goede therapeut vinden is ook zo makkelijk nog niet :X klinkt 'ijdel' maar ik denk dat op veel vlakken ik zelf mijn beste therapeut ben *D



Goh Serge, even niet gekeken in de posts van jou en zie zowaar dat je bent gestopt als moderator en nu een uitgebreide update hier.
Ik neem aan dat je dit jaar bij de Moederator van het jaar verkiezing een ouvreprijs krijgt trouwens.

Goed om te zien dat je het revalideren in eigen hand hebt genomen. Naar wat ik allemaal van je heb gelezen weet iij zelf uitstekend wat bij je past en waar en hoe je aan iets moet werken. Die verhalen van figuren die denken dat het een feestje is, "lekker" thuis en de hele dag sporten, vergelijken misschien wel met een situatie van werk, maar werk eindigt op het einde van de ag of tijden vakantie, pijn en beperkingen niet. Die heb je 24/7.

Je schreef al vaker dat je niet verwacht ooit op 100% van je oude kunnen te komen, dat lijkt me al een nare conclusie om te moeten trekken. Je kunt dan wel blij zijn dat je nog leeft maar dat leven wat je ooit had komt dus nooit terug. Hard.

Nu weet ik zeker dat je samen met MGG toch het geluk kunt vinden in alles wat het leven jullie te bieden heeft, dus je "nieuwe" leven zal nog zeker de moeite waard zijn om geleefd te worden.

Blijft dat ik je alle kracht toe wens die nodig is om terug te komen naar het fysieke niveau waar je naartoe wil.

Mooie samenvatting ;) Dank *D



Goed dat je weer wat lichtpuntjes ziet! En af en toe wat minder social media en wat minder MF kan helemaal geen kwaad, integendeel zelfs :t

:^ ook dat was een wijze les, die pijnlijk was maar eenmaal geleerd zinvol bleek :)



Dit doet me inzien dat je een goede gezondheid niet als vanzelfsprekend moet zien. Heel veel succes met je verdere herstel, ik gun je dat je stap voor stap op een niveau uit gaat komen waar jij je prettig bij voelt.

Klopt !
Maar dat doe je toch.... iedereen. Ook ik.
Ik vind het vanzelfsprekend dat ik goed kan zien. Daar heb ik nooit over nagedacht, daar was niets mis mee en dan is het gewoon zo.
Tot.....er iets mee is.
Maar aan de andere kant is dat maar goed ook, als je er iedere dag bij stil moet staan wat er allemaal mis kan gaan....dan heb je ook geen leven meer.



Bedankt voor de update. Goed om weer iets te horen! :t

Het is maar de vraag of je zo'n discussie ooit gaat winnen. Mensen die niet zelf kunnen bedanken dat je de hele dag thuis zit omdat je in de huidige situatie juist niet kunt doen wat je wilt hebben zo weinig inzicht in de wereld dat ze de beste argumentatie waarschijnlijk niet eens kunnen volgen. In het andere topic over modereren maakte je een opmerking over "niet alles meer hoeven te corrigeren". Dat geldt voor dit soort dingen mijns inzien nu ook even (al is de opmerking an sich onrechtvaardig). Als dingen energie kosten en niets opleveren is het volkomen legitiem om "ze maar te laten lullen"

Nee, die ga je idd niet winnen.
Ik had alleen de eigenschap dat ik ze iig iets van inzicht mee wilde geven maar ook dat kost teveel in relatie tot wat het opbrengt.
En dan nog, wie ben ik :X
Maar soms lukt het wel. Ik moet gewoon beter leren inschatten wanneer het zin heeft en wanneer het teveel kost, zo simpel is het idd.



Fijn om weer een update te horen Bakkie, zeker een positieve!
Ook fijn om te lezen dat je gewoon je eigen ding doet en kan doen. Eigen tempo en eigen inzicht. Dat werkt niet voor iedereen, maar fijn dat het voor jou wel werkt. Kan me voorstellen dat dat ook voldoening geeft. Zelfstandigheid is het grootste goed denk ik

Ook fijn dat je MF een andere plek, maar voor nu de juiste plek hebt kunnen geven binnen je leven. Je hebt je vaker uitgesproken over het positieve effect dat "lettertjes op het scherm" kunnen hebben. Dat er ook een negatieve kant aan kon zitten is daar dan bijna onvermijdelijk aan verbonden.
Gelukkig heb je ook daar de juiste balans weten te vinden.

De weg is lang, maar dat is niet perse erg, het gaat ook niet om de bestemming, maar om de reis Blij om te zien dat je prima in staat bent om hindernissen op die reis de juiste plek te geven of te omzeilen, zodat je met opgeheven hoofd de blik op de horizon houd!
Meestal wel maar het gaat mij nu juist wel om de bestemming en de reis op zich is juist vreselijk kut en dat ie zo lang is is ook niet plezant, in dit geval :+

Maar ik snap wat je bedoeld ;)
 
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen/schrijven wat niet al 100 keer eerder voorbij is gekomen, dus ik hou het op "sterkte". Ook al is dat onvoldoende....

M.b.t. revalidatie: al eens aan zwemmen gedacht? Of ben je bang dat je zinkt met al dat metaal in je lijf? :+
 
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen/schrijven wat niet al 100 keer eerder voorbij is gekomen, dus ik hou het op "sterkte". Ook al is dat onvoldoende....

M.b.t. revalidatie: al eens aan zwemmen gedacht? Of ben je bang dat je zinkt met al dat metaal in je lijf? :+
Dat zinken lijkt me niet zo'n goed idee.
Met een beetje pech wil MBM dan ook nog mijn nickname aan z'n verzameling toevoegen. :+
 
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen/schrijven wat niet al 100 keer eerder voorbij is gekomen, dus ik hou het op "sterkte". Ook al is dat onvoldoende....

M.b.t. revalidatie: al eens aan zwemmen gedacht? Of ben je bang dat je zinkt met al dat metaal in je lijf? :+

Linker arm.... maanden niets mee gedaan tot aan de operatie in januari, kon ook niet door de enorme pijn.
Die is dus ' frozen'...voor ik weer normaal kan zwemmen gaat volgens de therapeut ( een die ik wel op waarde schat ) nog wel een 3/4 tot 1 jaar duren.

Sterkte is altijd voldoende !

En een set goede voorpoten voor een '98er (originele lengte ) ;) :+
 
Het grootste probleem nu nog is dat ik graag zwaarder wil trainen. Als ik langer/meer/zwaarder.

Maar het in ongelofelijk maar wat er aan spieren is weggevreten tijdens coma en 'in bed liggen' , ook weer na een operatie tussendoor en corona.
Het is bizar moeilijk om te weten wanneer je de max van je training hebt bereikt.
Haal je de max, voel je de volgende dag dat je 0,30% ipv 0,25% vooruit gegaan bent *D maar duik je er net over je max heen...dan kun je de komende twee dagen trainen in het geheel vergeten en ga je er per saldo op achteruit.
En ' vroeger' was ik een lui mens maar als het moest dan moest het, ik had geen max, hooguit twee dagen wat pijn.





Relativeren is zo belangrijk, wat wel of niet belangrijk is.
Maar ook ik heb gewoon gemerkt dat als je er middenin zit....dan is relativeren absoluut niet waar je aan denkt en zelfs als je eraan denkt doe je dat op dat moment op een verkeerde manier. Heel apart.





MGG...ik heb al vaker gezegd, zij heeft mij voor de dood weggesleept, met wellicht wat hulp van deze of gene dokter.
Zij is ook waarom ik het tot nu toe vol gehouden heb. En verder ga *D :}
Ook dat is een nieuwe ervaring voor mij, een waar ik erg blij mee ben :)





Die onzekerheid is het ergst ! En toch heb ik daar niet zoveel last van, doorsnee genomen.
Ik weet al dat ik niet meer de oude kan worden, alleen al omdat ik er bv van de week achter kwam dat met de stent die in mijn aorta zit het door de arts niet word gewaardeerd als je explosieve krachtsinspanningen/sporten gaat doen.
Dat waarschijnlijk inhouden dat mijn werkgever waarschijnlijk ook niet mij de sporttoetsen en aanhouding/zelfverdedigingstoetsen meer wil laten doen, wat betekend dat ik dus gewoon klaar ben met politiemotorrijder zijn.
Volgens sommigen is dat maar werk '( maar dat zie ik anders. Dat was wel degelijk deel van mijn identiteit en daar kon ik wat betekenen in de meest directe en pure vorm voor bestrijding onrecht maar ook de directe hulpverlening.... bij zware aanrijdingen bv :X





Er de deur voor uit moeten is ook wel goed voor en mens, maar ik heb het nu beter voor elkaar dan menig therapeut. Wellicht is niet alles even gepolijst, maar het werkt !
Ik kan doen wat en wanneer ik wil. En....een goede therapeut vinden is ook zo makkelijk nog niet :X klinkt 'ijdel' maar ik denk dat op veel vlakken ik zelf mijn beste therapeut ben *D





Mooie samenvatting ;) Dank *D





:^ ook dat was een wijze les, die pijnlijk was maar eenmaal geleerd zinvol bleek :)





Klopt !
Maar dat doe je toch.... iedereen. Ook ik.
Ik vind het vanzelfsprekend dat ik goed kan zien. Daar heb ik nooit over nagedacht, daar was niets mis mee en dan is het gewoon zo.
Tot.....er iets mee is.
Maar aan de andere kant is dat maar goed ook, als je er iedere dag bij stil moet staan wat er allemaal mis kan gaan....dan heb je ook geen leven meer.





Nee, die ga je idd niet winnen.
Ik had alleen de eigenschap dat ik ze iig iets van inzicht mee wilde geven maar ook dat kost teveel in relatie tot wat het opbrengt.
En dan nog, wie ben ik :X
Maar soms lukt het wel. Ik moet gewoon beter leren inschatten wanneer het zin heeft en wanneer het teveel kost, zo simpel is het idd.




Meestal wel maar het gaat mij nu juist wel om de bestemming en de reis op zich is juist vreselijk kut en dat ie zo lang is is ook niet plezant, in dit geval :+

Maar ik snap wat je bedoeld ;)
Heb je enig idee hoeveel kg je woog voor het ongeluk en hoeveel voordat je echt begon met weer massa opbouwen?
 
Dat zinken lijkt me niet zo'n goed idee.
Met een beetje pech wil MBM dan ook nog mijn nickname aan z'n verzameling toevoegen. :+

:+ Als "Baksteen" was ik er al aan gewend dat ik niet zo goed kon zwemmen :+



Robocop zal dat ook wel niet zo goed kunnen :+


Detail...van de week Robocop op TV gezien.
Die kerel bestaat dus alleen menselijk nog uit z'n hoofd en rechterarm, rest is robot.
Het enige wat niet kapot was aan mij toen in in het ziekenhuis aan kwam was....m'n hoofd en m'n rechter arm :X :+ :X
 
Dat is dan knap mikken geweest tijdens het ongeluk dat je precies die twee onderdelen heel hebt gehouden.

Ik ben blij voor je dat ze het hierbij gelaten hebben en niet al dat metaal aan de buitenkant toegevoegd hebben.
Man man man, dan kom je nog aan het poetsen ook.
 
@MeanBlueMan : Had dit bericht gemist. Totdat ik een reply zag op de voor pagina.

Tjonge! Je bent er nog en revalideerd. Sterkte! Misschien iets om over na te denken. elektrische spieren stimuleerder....dan kan je zonder veel moeite bepaalde spieren trainen.... Misschien navragen aan fysio of dat goed is voor je. Hoop het. Want dan gaat het wel sneller.
 
Heb je enig idee hoeveel kg je woog voor het ongeluk en hoeveel voordat je echt begon met weer massa opbouwen?

Niet precies, maar ik hoor ergens rond de 86 te wegen, van mijzelf. Toen ik uit m'n coma en van de IC af voor t eerst op de weegschaal 'stond' bleef de naald op 70,2 steken. Of zelfs eind 69 ? Kweet t niet meer, gewicht boeit me nooit zoveel, als je je er maar goed bij voelt ?

Inmiddels nader ik de 77/78 kilo weer. Aankomen is best moeilijk.

Massa opbouwen klinkt voor mij als aankomen door spieren te trainen, dat zou ik zelf nu alleen nog met rechter arm kunnen, rest is wel te trainen maar niet dusdanig dat je echt kunt spreken van trainen om aan te komen.
Alhoewel m'n benen goed vooruit gaan. Ik kan op 25kw 2 x 15 minuten fietsen in 3 kwartier en ook lopen gaat steeds een metertje verder.
Pijn is echter nog steeds aanwezig en teveel pushen resulteert er in dat ik letterlijk door m'n knieën zak.

Maar goed, de artsen van een universitair ziekenhuis hebben meerdere dagen achtereen aangegeven niet te verwachten dat ik het zou overleven, dus ik vind dat ik trots ben en ik ben nog lang niet klaar met revalideren ;)

MGG zei ze al: hij is te eigenwijs gewoon dood te gaan !
Ik hou er wel van dat zij gelijk krijgt :+
 
Niet precies, maar ik hoor ergens rond de 86 te wegen, van mijzelf. Toen ik uit m'n coma en van de IC af voor t eerst op de weegschaal 'stond' bleef de naald op 70,2 steken. Of zelfs eind 69 ? Kweet t niet meer, gewicht boeit me nooit zoveel, als je je er maar goed bij voelt ?

Inmiddels nader ik de 77/78 kilo weer. Aankomen is best moeilijk.

Massa opbouwen klinkt voor mij als aankomen door spieren te trainen, dat zou ik zelf nu alleen nog met rechter arm kunnen, rest is wel te trainen maar niet dusdanig dat je echt kunt spreken van trainen om aan te komen.
Alhoewel m'n benen goed vooruit gaan. Ik kan op 25kw 2 x 15 minuten fietsen in 3 kwartier en ook lopen gaat steeds een metertje verder.
Pijn is echter nog steeds aanwezig en teveel pushen resulteert er in dat ik letterlijk door m'n knieën zak.

Maar goed, de artsen van een universitair ziekenhuis hebben meerdere dagen achtereen aangegeven niet te verwachten dat ik het zou overleven, dus ik vind dat ik trots ben en ik ben nog lang niet klaar met revalideren ;)

MGG zei ze al: hij is te eigenwijs gewoon dood te gaan !
Ik hou er wel van dat zij gelijk krijgt :+
met de huidige energieprijzen haal je dan nog een redelijk Pools uurloon, in 1.5 uur 25kw is toch wel 4 euro per uur *O* *O* *O*
 
Hebben ze het bestaan van micro workouts uitgelegd? Over de gehele dag af en toe wat beweging (training) doen. En altijd zo zwaar als mogelijk is een beetje als een leeuw of kat leeft. Je hebt de spullen ervoor
 
alleen al omdat ik er bv van de week achter kwam dat met de stent die in mijn aorta zit het door de arts niet word gewaardeerd als je explosieve krachtsinspanningen/sporten gaat doen.
Dat waarschijnlijk inhouden dat mijn werkgever waarschijnlijk ook niet mij de sporttoetsen en aanhouding/zelfverdedigingstoetsen meer wil laten doen, wat betekend dat ik dus gewoon klaar ben met politiemotorrijder zijn.
Dat is mooi klote, maar wel duidelijk, kun je je er op instellen, kan het enkel mee vallen
Uiteraard revalideer je voor je zelf, en wil je zo ver mogelijk komen, maar......
Stel dat je deze boodschap krijgt als je er na x tijd klaar voor bent, en nog ff 1 testje en weer op die politie motor mag.........

Je doet het voor jezelf en kijk waar je komt
Succes, met jouw instelling kom je waar jij wezen wilt
 
:+ Als "Baksteen" was ik er al aan gewend dat ik niet zo goed kon zwemmen :+



Robocop zal dat ook wel niet zo goed kunnen :+


Detail...van de week Robocop op TV gezien.
Die kerel bestaat dus alleen menselijk nog uit z'n hoofd en rechterarm, rest is robot.
Het enige wat niet kapot was aan mij toen in in het ziekenhuis aan kwam was....m'n hoofd en m'n rechter arm :X :+ :X

Gelukkig heb je wel humor......dat heeft robocop niet.
 
Niet precies, maar ik hoor ergens rond de 86 te wegen, van mijzelf. Toen ik uit m'n coma en van de IC af voor t eerst op de weegschaal 'stond' bleef de naald op 70,2 steken. Of zelfs eind 69 ? Kweet t niet meer, gewicht boeit me nooit zoveel, als je je er maar goed bij voelt ?

Inmiddels nader ik de 77/78 kilo weer. Aankomen is best moeilijk.

Massa opbouwen klinkt voor mij als aankomen door spieren te trainen, dat zou ik zelf nu alleen nog met rechter arm kunnen, rest is wel te trainen maar niet dusdanig dat je echt kunt spreken van trainen om aan te komen.
Alhoewel m'n benen goed vooruit gaan. Ik kan op 25kw 2 x 15 minuten fietsen in 3 kwartier en ook lopen gaat steeds een metertje verder.
Pijn is echter nog steeds aanwezig en teveel pushen resulteert er in dat ik letterlijk door m'n knieën zak.

Maar goed, de artsen van een universitair ziekenhuis hebben meerdere dagen achtereen aangegeven niet te verwachten dat ik het zou overleven, dus ik vind dat ik trots ben en ik ben nog lang niet klaar met revalideren ;)

MGG zei ze al: hij is te eigenwijs gewoon dood te gaan !
Ik hou er wel van dat zij gelijk krijgt :+

Kijk wel uit met trainen. Ik snap echt wel dat je iedere dag verder wil komen. Maar forceer het niet, kan ook tegen je werken. En......als het lukt.......probeer ook ergens van te genieten (in de zon zitten, eten, vrienden die langs komen, dingen die je voor je ongeluk ook kon en nu ook nog). Dat genieten (ook van de kleine dingen), draagt echt bij aan je herstel.

Maar....... :} :} :} :} voor je doorzettingsvermogen.
 
Samenvatting: Gaat goed, komt beter alleen het is en blijft verdomd hard werken.
Soms denken mensen dat ik het toch nu wel goed heb...lekker hele dag thuis, doorbetaald krijgen en doen wat je wil.
Alleen jammer dat je niet kunt doen wat je wilt. Dat is iets wat vaak vergeten wordt achter z'n schermpje.
(En ik als totaal onbekende heb het idee dat je het liefst gewoon aan het werk bent.)
 
In ieder geval niet zo snel, ik denk dat 'ie blij is als hij één sloot haalt.:+

Geintje MBM, maar je bent idd wel goed ondergedoken sinds je jouw Banhammer hebt neergelegd.

En daar heb je alle recht toe.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan