Zwaar ongeval MeanBlueMan

Mocht MGG een dagje van huis zijn, en je krijgt onbedwingbare neigingen.....

Deze staat nog op je te wachten.

Bekijk bijlage 1840443

Belgisch meesterwerkje, daar hoort dan Belgische vodka bij. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat hij heel lekker is!

OBEYVodkafotofleswit_1024x1024.png

Sorry voor de grote foto.
 
Dat kan ik mij heel goed voorstellen.
Heb je nog de gelegenheid gehad om deze persoon, en anderen die in de dagen na het ongeval zo vreselijk hard aan jou hebben gesleuteld, te bedanken? Als die al aan het bed zijn geweest, zal dat waarschijnlijk in de periode zijn geweest dat ze je nog onder zeil hielden.
Sommigen wel :Y De arts die mijn aorta gered heeft, dat was toch wel de belangrijkste. Maar dan door tijdsdruk en natuurlijk omdat het toch de belangrijkste megaslagader is. Die heb ik nog meerdere keren gesproken en zelfs nog wat mee gemaild.

De neurochirurg die mijn rug heeft gedaan net, maar juist om hen nog eens te spreken maar een opvolgafspraak met hem gemaakt, ter controle maar vooral ook om hem idd nog eens te spreken en s te horen hoe het voor hem was, op dat moment. Ik weet natuurlijk wel hoe het is om grote beslissingen te nemen die levenslang invloed op iemand leven kunnen hebben, maar dit was wel een heel directe actie. Vind het ook interessant hoe hij eea beleefd heeft.
MGG heeft m nog wel gesproken, toen gaf hij aan dat het een bijzondere casus was maar dat hij toch wel heel trots was op wat hij gedaan had.
Van iemand die in een vooraanstaand universitair ziekenhuis neurochirurg is....vind ik dat ik m nog wel een keer zelf wil bedanken idd ;)
 
Belgisch meesterwerkje, daar hoort dan Belgische vodka bij. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat hij heel lekker is!

Bekijk bijlage 1840469
Sorry voor de grote foto.
Die naam.... :+

Dat gaat niet werken als ik 3/4 fles op heb hoor :P

Sinds m'n ontslag ziekenhuis ongeveer 3 a 4 x iets met alcohol op.
Vroeger tijd achter de bar gestaan, toen had ik zelden een dag dat ik niets op had.

Sommige dingen worden er dus toch beter op ;)
 
Nou zeg je dat die steiger er uit gaat msar dan komt er toch minstens een afstandbuffer tussen?vkijk, die vaste ribben kunnen de boel zeker erl fixeren maar als je wat zwaars tilt zal dat als een betonschaar bij mekaaar gedrukt worden. Potver, wat een hefboom
 
Nou zeg je dat die steiger er uit gaat msar dan komt er toch minstens een afstandbuffer tussen?vkijk, die vaste ribben kunnen de boel zeker erl fixeren maar als je wat zwaars tilt zal dat als een betonschaar bij mekaaar gedrukt worden. Potver, wat een hefboom
Het oranje is steiger wat eruit gaat. Het groene is wat jij afstandsbuffer noemt. Wat inmiddels goed vast zit en blijft zitten.


Denk ik O-)
Screenshot_20230120-212652_Chrome.jpg
 
Nou zeg je dat die steiger er uit gaat msar dan komt er toch minstens een afstandbuffer tussen?vkijk, die vaste ribben kunnen de boel zeker erl fixeren maar als je wat zwaars tilt zal dat als een betonschaar bij mekaaar gedrukt worden. Potver, wat een hefboom
De stellage, de lange pinnen en schroeven gaan eruit. De stempel blijf.
Hoop ik :+

Het oranje is steiger wat eruit gaat. Het groene is wat jij afstandsbuffer noemt. Wat inmiddels goed vast zit en blijft zitten.


Denk ik O-)Bekijk bijlage 1840727
Ik denk dat jij uitstekend hebt vertaald wat ik begrepen heb :Y
 
Ik dacht, zal eens kijken hoe het er nu mee staat...

Wat een impact heeft zo'n klap toch, zowel op je lijf als op je leven...:/

Gelukkig lijkt het wel vooruit te gaan, en wordt er schijnbaar goed voor je gezorgd:t
 
  • Eens
Waarderingen: NR34
Ik dacht, zal eens kijken hoe het er nu mee staat...

Wat een impact heeft zo'n klap toch, zowel op je lijf als op je leven...:/

Gelukkig lijkt het wel vooruit te gaan, en wordt er schijnbaar goed voor je gezorgd:t
Die impact is inderdaad moeilijk tot niet voor te stellen. Zeker niet als je zelf gezond zonder ziekenhuisbezoeken door het leven gaat.
 
Ik heb ook wel s nagedacht over die klap.

Doodsoorzaak is toch altijd de snelheidsafname.
Te korte afstand waarover je teveel snelheid moet afremmen.
Tegen een zeer stevig stilstaand stalen hek is die 'afstand' dan dus de dikte van je kleding maar die remt niet zoveel af, die deukt gewoon in.
Dan komt dus je lijf....
De schade aan heupen/bekken heb ik, veronderstel ik, opgelopen bij het van de motor vliegen, tegen de tank klappen (open boekbreuk bekken) en achter het stuur blijven hangen (heupen van bovenbeen af ).

Dan komt de klap tegen het hek.
Bloed wil niet stoppen maar word tegengehouden in organen/ wanden van bloedvaten.
Dat leverde voor mij dus oa 2 gescheurde nieren, gescheurde lever, gescheurde binnenwand aorta op, alles waar grotere massa's vloeistoffen in gevangen waren in mijn lijf.
En om eoa reden ( doorbuigen van lichaam om hek ) zelfs de 'burstfracturen' van de wervellichamen.
Massatraagheid heet dat geloof ik.

Dat alles onderstreept voor mij wel, achteraf dus niet echt spannend meer, dat het verschil leven/dood wel heel minimaal is geweest.
1 km/u sneller...was denkelijk de druppel geweest.
 
Ik heb ook wel s nagedacht over die klap.

Doodsoorzaak is toch altijd de snelheidsafname.
Te korte afstand waarover je teveel snelheid moet afremmen.
Tegen een zeer stevig stilstaand stalen hek is die 'afstand' dan dus de dikte van je kleding maar die remt niet zoveel af, die deukt gewoon in.
Dan komt dus je lijf....
De schade aan heupen/bekken heb ik, veronderstel ik, opgelopen bij het van de motor vliegen, tegen de tank klappen (open boekbreuk bekken) en achter het stuur blijven hangen (heupen van bovenbeen af ).

Dan komt de klap tegen het hek.
Bloed wil niet stoppen maar word tegengehouden in organen/ wanden van bloedvaten.
Dat leverde voor mij dus oa 2 gescheurde nieren, gescheurde lever, gescheurde binnenwand aorta op, alles waar grotere massa's vloeistoffen in gevangen waren in mijn lijf.
En om eoa reden ( doorbuigen van lichaam om hek ) zelfs de 'burstfracturen' van de wervellichamen.
Massatraagheid heet dat geloof ik.

Dat alles onderstreept voor mij wel, achteraf dus niet echt spannend meer, dat het verschil leven/dood wel heel minimaal is geweest.
1 km/u sneller...was denkelijk de druppel geweest.
Heel begrijpelijk dat je in al die tijd van herstellen, thuis zitten, slecht slapen, naar therapie en ziekenhuizen gaan, etc, gaat overpeinzen wat er gebeurd is en wat je lichaam te verwerken gekregen heeft. En ja een wondertje en minstens 1engeltje moet ergens bij je geweest zijn. Maar niet te lang bij stil blijven staan ;)
 
Heb je eigenlijk al eens iets meer te melden over het afhandelen van de aansprakelijkheid en de schade?
Je kon er de eerste tijd niets over zeggen omdat de zaak nog in behandeling was, maar ik vroeg mij af of er al voortgang is.

Op zich, voor mij niet belangrijk.
Dienstongeval.
Ik claim dus al mijn 'schade' bij de werkgever, die gaat het, al dan niet, verhalen op de veroorzaker.

Het heeft even geduurd voor ik dat snapte maar als je erover na denkt is het best logisch. En voor mij persoonlijk echt een enorme zorg minder, ik hoef echt ' nergens' achteraan. Wat dat betreft dan, er is nog genoeg om verdorie best druk mee te zijn !!

Ik weet zelfs niet of de rechtszaak al geweest is of wanneer die voor komt. Ik heb er s naar gevraagd maar geen antwoord gekregen en daarna niet eens meer naar gevraagd.
Boeit me niet, ik weet inmiddels wat er gebeurd is, nu is alleen het heden en de toekomst belangrijk.
Ik zal nog eens informeren.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan