Zwaar ongeval MeanBlueMan

Wacht maar...binnen een jaar komen er nog 2 pinnen van 30 cm, pin 10 cm, handvol schroeven en 2 pinnen van 20 cm en 8 grote schroeven bij, dan ben ik weer winnaar :+


Klote is wel dat mijn al zo langzame revalidatie door zo'n operatie ook gelijk weer weken terug gegooid word B|
Een week ' niets' doen en ik voel gewoon conditie en spieren terugzakken.
 
Wacht maar...binnen een jaar komen er nog 2 pinnen van 30 cm, pin 10 cm, handvol schroeven en 2 pinnen van 20 cm en 8 grote schroeven bij, dan ben ik weer winnaar :+


Klote is wel dat mijn al zo langzame revalidatie door zo'n operatie ook gelijk weer weken terug gegooid word B|
Een week ' niets' doen en ik voel gewoon conditie en spieren terugzakken.
Ach, je hebt altijd baas boven baas.

Hoe ga je om met het psychologische aspect van het hele gebeuren? Na m'n december ongeluk heb ik daar zelf bijvoorbeeld best wel moeite mee en lijk ik ook kenmerken van PICS te vertonen, ik heb daarvoor een psychologe ingeschakeld, daar heb ik de 21e een kennismakingsgesprek mee.
 
Ach, je hebt altijd baas boven baas.

Hoe ga je om met het psychologische aspect van het hele gebeuren? Na m'n december ongeluk heb ik daar zelf bijvoorbeeld best wel moeite mee en lijk ik ook kenmerken van PICS te vertonen, ik heb daarvoor een psychologe ingeschakeld, daar heb ik de 21e een kennismakingsgesprek mee.
Succes met ook weer dat herstel gewenst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Ach, je hebt altijd baas boven baas.

Hoe ga je om met het psychologische aspect van het hele gebeuren? Na m'n december ongeluk heb ik daar zelf bijvoorbeeld best wel moeite mee en lijk ik ook kenmerken van PICS te vertonen, ik heb daarvoor een psychologe ingeschakeld, daar heb ik de 21e een kennismakingsgesprek mee.
Goed zo,met mijn shit heb ik dat ook gedaan.
 
Wacht maar...binnen een jaar komen er nog 2 pinnen van 30 cm, pin 10 cm, handvol schroeven en 2 pinnen van 20 cm en 8 grote schroeven bij, dan ben ik weer winnaar :+


Klote is wel dat mijn al zo langzame revalidatie door zo'n operatie ook gelijk weer weken terug gegooid word B|
Een week ' niets' doen en ik voel gewoon conditie en spieren terugzakken.
Kop op. Terug naar de vorige piek gaat sneller dan naar een nieuwe piek.
De anesthesie zal mogelijk voor dat gevoel zorgen?
 
Kop op. Terug naar de vorige piek gaat sneller dan naar een nieuwe piek.
De anesthesie zal mogelijk voor dat gevoel zorgen?

Nee, echt puur lichamelijk.
3 dagen rust gehouden na operatie, dus echt in bed liggen. Merk direct dat m'n 'lopen' weer een maand achteruit is gegaan.
Anestheshie was als vanouds, lekker geslapen en prima wakker geworden.
Ik slaap niet slecht maar haat wakker worden en opstaan.
Ik durf te zeggen dat normaal gesproken ik beter slaap en wakker word dan bij gewoon slapen :)
 
Ik ben blij dat mijn zelftappers netjes in een sorteerbox zitten

WhatsApp Image 2023-03-26 at 17.20.18.jpeg
 
Ach, je hebt altijd baas boven baas.

Hoe ga je om met het psychologische aspect van het hele gebeuren? Na m'n december ongeluk heb ik daar zelf bijvoorbeeld best wel moeite mee en lijk ik ook kenmerken van PICS te vertonen, ik heb daarvoor een psychologe ingeschakeld, daar heb ik de 21e een kennismakingsgesprek mee.

PICS past niet echt bij een opname van 'slechts' anderhalve week in het ziekenhuis.

Ik lag een maand in coma en daarna nog 3 weken op het prio1-bed* van de IC, dus al die weken in 24 uur fel licht.
Samen met het ontwaken uit coma en dan niet beseffen wie/wat/waar en liefst nog een paar keer delier is eigenlijk de succesfactor voor PICS.

Mijn hele lijf was aan puin, ook organen. Dusdanig dat coma de enige kans was die ik had om uberhaupt kans te maken te overleven.
Maar mijn rechterarm en.... mijn hoofd ..... hebben vrijwel niets opgelopen.

Ik begrijp dat jij 6 breuken in je gezicht hebt opgelopen.
Ik durf te veronderstellen dat de oorzaak daarvan ook iets gedaan heeft met het binnenste van je hoofd en dat de gevolgen daarvan wellicht erg overeenkomen met PICS.
Let wel, ik doe daarmee niets af aan de ernst ervan !! En ik ben slechts ervaringsdeskunig, geen arts.
Lichamelijk is vervelend en beperkt, maar mentaal en psychische schade is wellicht vele malen erger.
Maar laat je aub geen PICS aanpraten door iemand die dat graag wil behandelen.... als er andere achterliggende ernstiger oorzaken zijn van je klachten.
Ik zou je echt aanraden verder te kijken dan PICS, wat op zich vervelend is, maar niet schadelijk.
Niet behandelde hersenschudding en /of niet onderkennen daarvan kunnen op den duur juist wel zeer ernstig zijn.


Hoe ik zelf met PICS omga is niet de juiste manier.
Ik heb (neem) er geen ruimte voor me daar druk over te maken, zie wel hoe het zich ontwikkeld.
Ik accepteer dat het er is maar besteed er geen aandacht aan, andere dingen om me druk over te maken.
Tot nu toe neemt de ernst ervan af, dus voor mij werkt het.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan