Zwaar ongeval MeanBlueMan

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.918
4.159
De Betuwe
Beste MF'ers,

Ik werd hier op MF geattendeerd dat een motoragent een zwaar ongeval heeft gehad gisteravond:
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/ze...na-aanrijding-met-porsche-in-belgie~a5c2d654/

Helaas moet ik melden dat het onze moderator MeanBlueMan betreft.

Zonder in details te treden, zijn verwondingen zijn levensbedreigend en hij wordt vanmiddag geopereerd. Zodra er meer nieuws is zal ik het hier plaatsen.

Hierbij wens ik Bianca, zijn familie, vrienden en collega's heel veel sterkte toe in deze moeilijke periode.

Update 01-08 13:45 :
Vannacht is er nog een extra operatie uitgevoerd vanwege zijn longen. Hij lijkt ietsjes stabieler dan gisteren. Hij wordt nog steeds in coma gehouden en is nog steeds in levensgevaar. De aankomende dagen zullen spannend zijn.
De grote vraag dan is hoe hij uit de coma komt.

Update 01-08 20:15 :
Meerdere mensen hebben aangegeven wat te willen opsturen/te doneren. Super tof!
We zijn even aan het kijken óf, en zo ja, hoe we dat precies kunnen regelen. Binnenkort meer info.

Update 01-08 21:55 :
Zoals jullie al gezien hebben kan je bij Ramsteen terecht mocht je wat willen doen of opsturen.

Update 02-08 10:05 :
Serge is de nacht redelijk goed doorgekomen. Vanmiddag worden er weer foto's gemaakt om alle verwondingen goed in kaart te brengen en om de aanpak te bepalen voor zijn verbrijzeld bekken en benen. Hij is enigzins stabiel maar nog niet uit de gevarenzone.

Update 04-08 18:00:
Hij is redelijk stabiel. Als het goed blijft wordt hij waarschijnlijk donderdag aan zijn rug geopereerd omdat dat het "gevaarlijkst" is ivm eventuele neurologische schade, dat willen ze zsm fixeren.
Vrijdag willen ze zijn bovenbenen opereren. Zijn bekken laten ze voorlopig met rust omdat het anders teveel kan worden. Misschien halen ze hem vrijdagavond of zaterdag uit coma maar onder voorbehoud dat hij stabiel blijft, zijn situatie blijft precair.

Update 05-08 18:15:
De operatie is goed verlopen.
Hij is stabiel en straks nog een controlescan.
Zoals het er nu uit ziet gaat de operatie aan de benen morgen ook door als hij “ goed” blijft vannacht maar dat is wel de verwachting.

Update 06-08 21:05:
De operatie is geslaagd en ze hebben alles aan elkaar kunnen zetten. Ze denken dat het zo redelijk zal genezen. ( de botten, zenuwen is afwachten)
Hij is stabiel, krijgt wel nog steeds bloed toegediend en beademd.

Morgen zullen hem iets naar de oppervlakte van coma brengen om te kijken of hij zijn benen beweegt.
Erg spannend weer, want er uit komen kan bijzonder heftig zijn . Hoewel hij niet klaarwakker zal zijn.

Update 09-08 21:10
Morgen krijgt Serge weer een grote operatie aan zijn rug om de gebroken rugwervel te vervangen.
Daarna zullen ze ook wat minder slaapmedicatie geven en hem wat meer wakker maken. Nu houden ze hem nog ver genoeg onder zeil omdat hij morgen toch weer verder onder narcose moet.

Update 10-08 18:45
De operatie is geslaagd! Er zijn 2 wervellichamen vervangen omdat de tweede toch te zwak was.
De artsen waren technisch helemaal tevreden.
Wel heeft hij bacteriën in zijn bloed waar hij extra antibiotica voor krijgt en dat wordt goed in de gaten gehouden.
Nu is hij klaar met de zware operaties voorlopig en gaan ze hem morgen langzaam wakker laten worden. Dat kan uren tot dagen in beslag nemen. En dan kan er getest worden of alles nog beweegt. Fingers crossed!

Update 12-8 19:00
Het lijkt steeds beter te gaan met Serge.
Hij ademt al deels zelf met behulp machine.
Hij heeft een paar keer flink met zijn handen geknepen. Maar is nog wel ver weg.
De ontstekingen zitten er nog maar hebben ze redelijk onder controle.
En…. Bianca heeft zijn beide benen en armen zien bewegen! Hij vertikt het bij de verpleging maar Bianca heeft het wel gezien. 🤞🤞

Update 14-8 23:10
Hij is wakker.
Wat normaal dagen duurt , is Serge er al.
Gisteren was hij al goed bij maar nu zeker.
Hij weet waar hij is en is gewoon helder. ( uiteraard wel onder zware pijnstilling)
Reageert op vragen door knikken.
En hij beweegt alles, wil zelfs rechtop gaan zitten!
Dus met dat koppie is godzijdank niks mis!
Wordt nog steeds beademd en kan daarom niet praten wat ontzettend frustrerend is voor hem.
Maar hopelijk mag die er over een paar dagen ook uit.
Het gaat de goede kant op jongens...
Hij is nog steeds niet buiten levensgevaar maar het ziet er vooralsnog goed uit.

Update 18-08 17:35
Serge is van de beademing af.
Dat ging eerst heel moeizaam, is zelfs bijna fout gegaan maar ze hebben hem kunnen stabiliseren.
Gisteren heeft hij moeten zwoegen en strijden om te ademen met de kans dat hij opnieuw geintubeerd zou worden. Hij was volledig uitgeput.
Gelukkig gaat het vandaag beter met hem en zag er iets meer ontspannen uit.
Wel is hij wat warrig maar dat komt van de medicatie.
Hij kon zachtjes praten. Hij weet niks meer van het ongeluk maar dat was te verwachten.


Update 20-08 19:00
Vandaag ging het redelijk goed met Serge.
Hij is helder , heeft honger en dorst.
Mag helaas nog niet want verslikken is gevaarlijk op het moment omdat hij nog niet goed kan hoesten.
Er verdwijnen steeds meer slangen uit zijn lichaam. ☺️
Ik had de kaarten meegenomen en hij vond het leuk om de kaarten van jullie te zien.

En hij heeft zijn telefoon, maar betwijfel of hij daar iets mee kan.
Hij kan maar 1 arm gebruiken want de andere is gebroken en hij ligt nogal achterover.
Dus wie weet dat hij gen misschien zelf bericht stuurt.
 
Laatst bewerkt:
Ooooh, dat is echt schrikken. Heel veel sterkte.
1627736693898.png
 
Godver, ik zei nog tegen mijn vriendin, hopelijk is dat niet MBM van MF.

Sterkte allen..
 
Shit, dus toch. '(

Heel veel sterkte en beterschap gewenst!
 
Madderfakker. Wat een ravage en wat moet dat een klap geweest zijn. Ik hoorde iets vaags op de radio dat er een motoragent was aangereden en mijn gedachten gingen eerst naar het ongeval met de vrachtwagenchauffeur en de motoragent en dat dit hopelijk niet een vergelijkbaar ongeval zou zijn.

Veel sterkte @MeanBlueMan en gezin. Dit is het bericht als familie van mensen die veel op de weg zitten nooit wilt krijgen.
 
Had het net gelezen op het AD. Het was in België gebeurt. Een heel naar ongeval en nu lees ik dit hier komt wel dicht bij zo.Heel veel sterkte toe gewenst .
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan