Zwaar ongeval MeanBlueMan

Twee paracetamol is niet te veel. Natuurlijk heb je daarvoor genoeg rommel gekregen en niet onbelangrijk is dat je lijf aan het herstellen.

Ik weet dat ik bij een hernia weken aan de oxicodon zat en daarna nog weken 5x dgs 1000 mg paracetamol.

Veel sterkte met het herstel.
 
Zit vol goede ideeën. :+

Met BB bedoel je denk ik Blackbird?

Dat zijn in ieder geval ook mooie fietsen, hopelijk zit je er snel weer op. :Y

Wat rijd @MGG eigenlijk? Meen me vaag iets te herinneren van een Kawasaki 650 Supermotard?

Sommige enduro's of supermotards hebben ook leuke opties met aftermarket auto-koppelingen voor als je links toch iets wil sparen. Aprillia Shiver had volgens mij ook zoiets, Dorsoduro kan ik het dan weer niet vinden. Honda VFR1200 is ook met DCT geleverd. Hoe dan ook, je hoeft niet voor lul rond te rijden. ;)

Maar nogmaals, hopelijk is het sowieso niet nodig. :t
MBM en MGM hebben beiden een Kawa KLX en we hebben beiden een Honda CBR1100XX Blackbird.

Nu dus nog een BB erbij, mijn BB mag dan even uitrusten en gaat helemaal uit elkaar om weer opnieuw opgebouwd te worden.
 
Ja, links pols gebroken maar dat is tijdens de coma in gips gezet en genezen, na de coma alleen nog brace.


Week of 2 geleden bleek ook ellepijp een breuk in te zitten, die heeft men met een plaatje gerepareerd en vandaag bij de ergotherapie kon ik er eigenlijk alles weer mee. Voordeel van metaal in je lijf.

Ik hou het erop dat die breuk in 1e instantie op de fotos is gemist O-) verpleger vond dat ik m'n arm verder moest kunnen buigen en heeft daar wat tegen geduwd, deed best pijn.... later zijn er nieuwe foto gemaakt en toen was de onontdekte breuk wel te zien.


Ja, ik zou er van alles mee kunnen doen in de vorm van klacht indienen enz enz, maar ik schiet daar zelf niets mee op, kost me energie en concentratie die ik liever steek in opknappen en beter worden.
De verpleger weet dat ik vind dat het haar te verwijten is, hebben we over gesproken, hopenlijk een beter leerproces dan een tegen een klacht aanlopen.

Wellicht is dit het nadeel van een iets hogere pijngrens te hebben ?
Een persoonlijk onderonsje werkt veel beter dan een klacht, en blijft bij degene met wie je dat gesprek voert veel beter hangen.

Iek vin heel mooi! :t
 
Twee paracetamol is niet te veel. Natuurlijk heb je daarvoor genoeg rommel gekregen en niet onbelangrijk is dat je lijf aan het herstellen.

Ik weet dat ik bij een hernia weken aan de oxicodon zat en daarna nog weken 5x dgs 1000 mg paracetamol.

Veel sterkte met het herstel.

Hernia lijkt mij dan ook echt een hel.....

gelukkig is die kans bij mij al iets verkleind, 2 x titanium wervel en alles bij elkaar zijn er 6 vastgezet. vrij hoog, dus geen last van het vastzetten. Maar ja, de kans op een hernia zit dan ook weer voornamelijk in de lagere stukken.
 
Hernia lijkt mij dan ook echt een hel.....

gelukkig is die kans bij mij al iets verkleind, 2 x titanium wervel en alles bij elkaar zijn er 6 vastgezet. vrij hoog, dus geen last van het vastzetten. Maar ja, de kans op een hernia zit dan ook weer voornamelijk in de lagere stukken.
Een hernia kan heel wisselend zijn:

Ik had begin 2017 een hernia en had wat uitval en krachtverlies in mijn rechter been waardoor ik een beetje moeilijk liep.
Maar verder nergens pijn ofzo.

Na de operatie en het herstel eigenlijk nergens meer last van, het enige wat me opvalt dat ik bij een bepaalde spier in mijn rechter been heel makkelijk kramp kan krijgen als ik een bepaalde houding aanneem maar durf niet te zeggen of dat dat pas daarna opviel en er niks mee te maken heeft.
 
...

Tijdens sommige fysio oefeningen is te zien dat linker been bv toch niet helemaal recht beweegt, lijkt een soort slingertje in te zitten.
Gewoon aangeven dat je je al aan het voorbereiden bent op het motorrijden en je de langzame slalom aan het droogoefenen bent.

:+


Zolang je geen "dood gevoel" in je been hebt hou je ook kracht in je been. Een ex-collega had na zijn hernia een been waar hij gevoel meer in had en ook geen kracht meer mee kon zetten. Als hij zijn voet verkeerd neerzette, ging 'ie spontaan tegen de vlakte.
 
Ha MBM! Ik ken/kende je niet (ook niet van het forum), maar net even in sneltreinvaart het topic doorgespit. Goed te zien (ongelofelijk eigenlijk) dat je er, ondanks de grote gevolgen, zeer goed van af lijkt te komen en het herstel lijkt ook de goede kant op de gaan! Hoe dan ook sterkte met het herstel verder, maar volgens mij heb je een goede benadering van het proces en gaat dat goed komen.
 
Een hernia kan heel wisselend zijn:

Ik had begin 2017 een hernia en had wat uitval en krachtverlies in mijn rechter been waardoor ik een beetje moeilijk liep.
Maar verder nergens pijn ofzo.

Na de operatie en het herstel eigenlijk nergens meer last van, het enige wat me opvalt dat ik bij een bepaalde spier in mijn rechter been heel makkelijk kramp kan krijgen als ik een bepaalde houding aanneem maar durf niet te zeggen of dat dat pas daarna opviel en er niks mee te maken heeft.
Voor mij bijna vergelijkbaar. Ik heb nu regelmatig zware krampen in mijn benen. Altijd de achterkant en vooral mijn kuiten.
 
zeg, zou je s willen stoppen met ouwe koeien uit de sloot te trekken ?



Zoiets ? O-)
Ik weet uit eigen ervaring en ook die van Deputy, dat je een gebroken botje kunt hebben en dat ze dat niet opmerken. Bij mij werd mijn pols steeds opgezet als ik zwaar trainde (enkele weken na een motorongeluk.) Ze waren vooral gefocust op mijn kaak en ribben, ik zag er grotesk uit, volwassen glazenwassers durfden niet te kijken,..(dat hoorde ik hem zeggen) Bij IBT merkte ik dit op en die fisiotherapeut merkte meteen de ruimte op en leerde mee intapen.
Toen even later Deputy een frontaaltje maakte met een stadsbus gaf hij aan dat hij steeds een gevoelige pols had. Ik tapen en dat hielp wel een beetje Maar na lang aandringen en een foto kreeg Dep toch een gipsje,..wat hem heel goed stond trouwens.
 
Een hernia kan heel wisselend zijn:

Ik had begin 2017 een hernia en had wat uitval en krachtverlies in mijn rechter been waardoor ik een beetje moeilijk liep.
Maar verder nergens pijn ofzo.

Na de operatie en het herstel eigenlijk nergens meer last van, het enige wat me opvalt dat ik bij een bepaalde spier in mijn rechter been heel makkelijk kramp kan krijgen als ik een bepaalde houding aanneem maar durf niet te zeggen of dat dat pas daarna opviel en er niks mee te maken heeft.
Is dit wel een hernia?

Ik heb een gekantelde onderste ruggenwervel en heb exact hetzelfde.
Als het opkomt weet ik dat de rug en buikspieren zijn verzwakt waardoor het zaakje inzakt.


Ik zit in graad 1.
 
Laatst bewerkt:
Is dit wel een hernia?

Ik heb een gekantelde onderste ruggenwervel en heb exact hetzelfde.
Als het opkomt weet ik dat de rug en buikspieren zijn verzwakt waardoor het zaakje inzakt.


Ik sta te boek als fase 1.
Volgens de uitslag van de MRI en de behandeld arts in ieder geval wel ;)
 
Ik weet uit eigen ervaring en ook die van Deputy, dat je een gebroken botje kunt hebben en dat ze dat niet opmerken.

Je kunt zelfs twee gebroken ribben hebben zonder er veel last van te hebben.
Ik dacht dat ze gewoon een beetje gekneusd waren. Tot ik een week na het vallen ging kamperen en na een helse nacht op een slaapmat niet meer kon bewegen van de pijn, zelfs ademhalen ging niet zonder pijn.
De hele dag er voor had ik offroad gereden zonder veel last.

De dokter verklaarde me voor gek.😜
 
Kijk, ik koop ook weer een BB erbij. Mag dat?

Goed plan !
Ik vind het een geweldige motor. Volgens MGG stuur ik ermee alsof het een 250cc motortje is....maar eens over de 5K toeren breekt de hel los en heb je een monster in handen. Heerlijk. Ik ga mijn oudste en enige carburateurversie weer op en top maken en dan is dat de motor voor de mooie zondagen, die Bird blijft bij mij tot aan...of in O-) mijn graf ;)
 
Goed plan !
Ik vind het een geweldige motor. Volgens MGG stuur ik ermee alsof het een 250cc motortje is....maar eens over de 5K toeren breekt de hel los en heb je een monster in handen. Heerlijk. Ik ga mijn oudste en enige carburateurversie weer op en top maken en dan is dat de motor voor de mooie zondagen, die Bird blijft bij mij tot aan...of in O-) mijn graf ;)
Heb je er al stuurhelften van een VRF800 opzitten?
 
Je kunt zelfs twee gebroken ribben hebben zonder er veel last van te hebben.
Ik dacht dat ze gewoon een beetje gekneusd waren. Tot ik een week na het vallen ging kamperen en na een helse nacht op een slaapmat niet meer kon bewegen van de pijn, zelfs ademhalen ging niet zonder pijn.
De hele dag er voor had ik offroad gereden zonder veel last.

De dokter verklaarde me voor gek.😜
Het zaakje is verder ingescheurd tijdens die offroad rit_O-
Ik had de eerste 2 dagen nog niet zo'n last van mijn gebroken ribben.
Daarna ging ik kapot. Na een dosis codeïne ging het beter.
 
Goed plan !
Ik vind het een geweldige motor. Volgens MGG stuur ik ermee alsof het een 250cc motortje is....maar eens over de 5K toeren breekt de hel los en heb je een monster in handen. Heerlijk. Ik ga mijn oudste en enige carburateurversie weer op en top maken en dan is dat de motor voor de mooie zondagen, die Bird blijft bij mij tot aan...of in O-) mijn graf ;)
Ik zal je eerlijk zeggen, de R1200 RT gaat weg, want ik mis mijn BB gewoon te veel. Ik wil graag een injectie versie deze ronde, want die heb ik nog nooit gehad. Ik moet nog de bluebird en de redbird, denk dat het een injectie blue gaat worden en dan voor de hobby er een echte Zwarte Carbs erbij?
 
Op die van MGG wel, die van mij niet.

Ik heb alleen andere dempers, voor de rest vind ik m prima zoals meneer Honda 'm heeft bedacht.
Eigenlijk vind ik t zelf fijner met het originele stuur.
Maat van me heeft al jaren zo,n Bird en heb hem geholpen met die stuurhelften, remmen ontluchten (je moet de voorste klauw bewegen bij het ontluchten en verversen. Soepele motorfiets, net elektrisch,..altijd koppel en bijna lineair.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan