Zwaar ongeval MeanBlueMan

Ik denk dat de meeste van de aanwezige hier eerst even op hun gemakje over hun nek waren gegaan,
om vervolgens ergens een stoffer & blik op te zoeken.

Je red t niet altijd met duct tape en tyraps
Dat verschilt per persoon en per situatie.
Ik heb een ongeval van een maatje meegemaakt waarbij we niet alleen de helm moesten afnemen voor reanimatie, maar ook met mijn broeksriem een lichaamsdeel moesten afbinden. Dan ga je niet over je nek, maar dan doe je het gewoon als er niemand anders beschikbaar is.
Pas daarna, dan wordt je niet goed als je dit niet gewend bent. Maar ook dat gaat over.....
 
Eigen bevindingen en ben geholpen door iemand die er deels zn werk had gemaakt en daar heb ik veel voeding/sport kennis van meegekregen ( hij is gisteren helaas overleden 😭) die ik graag overdraag.

Ik wil je er gerust veel meer over vertellen en je zelfs spullen toe sturen, zullen we er via pb dieper op in gaan of houden we het openbaar ?

Ik gooi er nog ff een nutridrink in en ga proberen wat te slapen..
Hans?
 
Nou kom ik weer aan met mn voedings adviezen en bemoeienis.
Shakes !! Vooral die met veel fruit , volle yoghurt, havervlokken en eiwit poeder.
Niet van die troep wat je in de winkel kan kopen maar gewoon halve liter yoghurt in de blender, diverse soorten fruit erbij ( niet te veel banaan want die overheerst ) beetje cacao poeder ( is gezond !! ) en drupje honing.
Lading havervlokken er bij in ( geen havermout, gemalen vlokken etc.. gewoon "hele"vlokken )
en om het af te maken 4 scoops eiwit poeder ( liefst smaak loos )

Voor het hele mooie daarna even laten "opstijven"in de vriezer.. 5-10 min later is het een dikke milkshake geworden met een bom aan middelen waar jouw lichaam iets mee kan !

Mocht het je ontbreken aa het een of ander dan geef maar een gil, stuur zo een pakketje met poeder naar een politie agent :)
Top advies!! nog lekker ook, lekkerder dan al die chemische drankjes en bruine drap uit het ziekenhuis!!!

zo ben ik dus kilo's afgevallen. half gewenst de andere helft ongewenst.
Edit:
Avocado's! ook handig. gewoon een halfje erdoor, merk je niks van!

ohja, en persoonlijke ervaring. ik gebruik ook nog wel eens bevroren fruit, of omdat je overrijp fruit in de vriezer nog wel kan bewaren wat nog geschikt is voor smoothies, of de doosjevol van de ah bijvoorbeeld. Altijd fijn om op voorraad te hebben.
Dan krijg je in de blender al een milkshake, je hebt daar alleen wel echt een sterke blender voor nodig!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou kom ik weer aan met mn voedings adviezen en bemoeienis.
Shakes !! Vooral die met veel fruit , volle yoghurt, havervlokken en eiwit poeder.
Niet van die troep wat je in de winkel kan kopen maar gewoon halve liter yoghurt in de blender, diverse soorten fruit erbij ( niet te veel banaan want die overheerst ) beetje cacao poeder ( is gezond !! ) en drupje honing.
Lading havervlokken er bij in ( geen havermout, gemalen vlokken etc.. gewoon "hele"vlokken )
en om het af te maken 4 scoops eiwit poeder ( liefst smaak loos )

Voor het hele mooie daarna even laten "opstijven"in de vriezer.. 5-10 min later is het een dikke milkshake geworden met een bom aan middelen waar jouw lichaam iets mee kan !

Mocht het je ontbreken aa het een of ander dan geef maar een gil, stuur zo een pakketje met poeder naar een politie agent :)
Als je maar niet het lef hebt om ook nog een trosje bananen op te sturen. Hij moet al af en toe in een kooi weet je. _O-
🫂
 
Ik denk dat de meeste van de aanwezige hier eerst even op hun gemakje over hun nek waren gegaan,
om vervolgens ergens een stoffer & blik op te zoeken.

Je red t niet altijd met duct tape en tyraps
Ik kan je vertellen dat er een hele grote tyrap voor MBM gebruikt is. :X

sam-medical-sam-pelvic-sling-ii.jpg






In een split-second wilde ik eigenlijk om de agent heen rijden die mij tegenhield en zei dat het MBM was om naar hem toe te gaan.
Ben toch blij dat ik dat niet gedaan heb en het verstand het overnam.
Het was blijkbaar geen best plaatje om te zien volgens zijn collega's.
En ik ben redelijk gehard maar om je eigen man zo te moeten zien liggen?
Ik hoop dat zijn collega's die er bij waren dat plaatje wel een plaats kunnen geven.
Ben ze dankbaar dat ze MBM gesteund hebben en bij hem waren en hem niet meer losgelaten hebben.
 
Ik kan je vertellen dat er een hele grote tyrap voor MBM gebruikt is. :X

sam-medical-sam-pelvic-sling-ii.jpg






In een split-second wilde ik eigenlijk om de agent heen rijden die mij tegenhield en zei dat het MBM was om naar hem toe te gaan.
Ben toch blij dat ik dat niet gedaan heb en het verstand het overnam.
Het was blijkbaar geen best plaatje om te zien volgens zijn collega's.
En ik ben redelijk gehard maar om je eigen man zo te moeten zien liggen?
Ik hoop dat zijn collega's die er bij waren dat plaatje wel een plaats kunnen geven.
Ben ze dankbaar dat ze MBM gesteund hebben en bij hem waren en hem niet meer losgelaten hebben.
Waren de Belgische collega,s er als eerste bij?
 
Waren de Belgische collega,s er als eerste bij?
Nee de Nederlanders. Die werden ingelicht door een voorbijganger en zijn uiteraard er gelijk naartoe gegaan.
De Belgen stonden verderop in de straat voorbij de bocht en konden zo het ongeval niet zien.
Die zijn er wat later bij gekomen.

De Belgen leven ook enorm mee. Grenzen zijn er dan niet meer. Het blijft een collega en een van hen.
Of het nu een NL-agent is of niet.
 
Nee de Nederlanders. Die werden ingelicht door een voorbijganger en zijn uiteraard er gelijk naartoe gegaan.
De Belgen stonden verderop in de straat voorbij de bocht en konden zo het ongeval niet zien.
Die zijn er wat later bij gekomen.

De Belgen leven ook enorm mee. Grenzen zijn er dan niet meer. Het blijft een collega en een van hen.
Of het nu een NL-agent is of niet.
Ik vroeg het me af vanwege de locatie. Een randje van een gebied is vaak erg slecht qua responstijd, het maakt voor de hulpverlening niet uit wie of wat hem gaat helpen natuurlijk, velen (ook de Belgen) zullen hem min of meer ook kennen.
 
Ome hans inderdaad.
Kende jij hem ? Ik heb hem wel eens benoemd in het fitness topic namelijk.

Top advies!! nog lekker ook, lekkerder dan al die chemische drankjes en bruine drap uit het ziekenhuis!!!

zo ben ik dus kilo's afgevallen. half gewenst de andere helft ongewenst.
Edit:
Avocado's! ook handig. gewoon een halfje erdoor, merk je niks van!

ohja, en persoonlijke ervaring. ik gebruik ook nog wel eens bevroren fruit, of omdat je overrijp fruit in de vriezer nog wel kan bewaren wat nog geschikt is voor smoothies, of de doosjevol van de ah bijvoorbeeld. Altijd fijn om op voorraad te hebben.
Dan krijg je in de blender al een milkshake, je hebt daar alleen wel echt een sterke blender voor nodig!
Door te spelen megt de verhoudingen kan je van dergelijke shakes puur herstellen, gewicht toe laten nemen of af laten nemen.
Ik gebruik het als toevoeging op de voeding en drinkvoeding, voor spierherstel en ondertussen als calorie/energie/vitamine bom.

Bevroren rood fruit ( van de lidl of ah bijv. ) is ideaal als basis qua fruit.
"slecht"fruit gooi ik samen met het bevroren fruit en een halve banaan in de blender en maak er dan een soort extract van, doe ik in meerdere kleine bakjes en vries het in.
elke avond een bakje er uit en die kan ik de volgende dag dan weer in de shake verwerken.

Hoef je maar 1 x al dat fruit te wassen en pellen etc etc

Mango er nooit in gooien, tenzij je van munt smaak houd

Als je maar niet het lef hebt om ook nog een trosje bananen op te sturen. Hij moet al af en toe in een kooi weet je. _O-
🫂

Hahahh heb wel veel lef maar wil het hem ook niet te moeilijk maken he ;)
 
Ome hans inderdaad.
Kende jij hem ? Ik heb hem wel eens benoemd in het fitness topic namelijk.


Door te spelen megt de verhoudingen kan je van dergelijke shakes puur herstellen, gewicht toe laten nemen of af laten nemen.
Ik gebruik het als toevoeging op de voeding en drinkvoeding, voor spierherstel en ondertussen als calorie/energie/vitamine bom.

Bevroren rood fruit ( van de lidl of ah bijv. ) is ideaal als basis qua fruit.
"slecht"fruit gooi ik samen met het bevroren fruit en een halve banaan in de blender en maak er dan een soort extract van, doe ik in meerdere kleine bakjes en vries het in.
elke avond een bakje er uit en die kan ik de volgende dag dan weer in de shake verwerken.

Hoef je maar 1 x al dat fruit te wassen en pellen etc etc

Mango er nooit in gooien, tenzij je van munt smaak houd



Hahahh heb wel veel lef maar wil het hem ook niet te moeilijk maken he ;)
Hans Schonewille overleden aan de gevolgen van Corona, ik weet wie hij is omdat hij strongman deed op Nederlands niveau. Jouw ijskast dus ook altijd te klein en vol met bevroren fruit? Echt eten is altijd beter dan bewerkt. Je geeft echt goede tips, MBM komt eruit als een ironman.
 
Dat verschilt per persoon en per situatie.
Ik heb een ongeval van een maatje meegemaakt waarbij we niet alleen de helm moesten afnemen voor reanimatie, maar ook met mijn broeksriem een lichaamsdeel moesten afbinden. Dan ga je niet over je nek, maar dan doe je het gewoon als er niemand anders beschikbaar is.
Pas daarna, dan wordt je niet goed als je dit niet gewend bent. Maar ook dat gaat over.....

Klopt, helaas de pech gehad deze dingen aan te trekken en ook hulp moeten verlenen.
Het gekke is, als -getuigen- werd ik niet goed, als hulpverlener ging het prima.

Menselijke brein is raar.


Zou het zeker nooit voor m'n beroep willen of kunnen doen. ( medische hulpverlening )
 
Ik gebruik het als toevoeging op de voeding en drinkvoeding, voor spierherstel en ondertussen als calorie/energie/vitamine bom.
Ik begon met eiwitten om mijn bloedsuiker stabiel te krijgen.
Vaak storte ik na de middag maaltijd compleet in en kon je me bij elkaar vegen. Sinds eiwitten geen last meer van. Maaltijd porties werden wel kleiner, langer verzadigd van dat wat ik at.
Eiwitten zijn natuurlijk super voor spier herstel, en behoud!!

Smoothies zijn echt top!
Je kan het zo gek maken als je wilt.
Alle noodzakelijke voedingsstoffen erin doen die goed zijn voor je lijf zonder dat je er maar wat van proeft!

Spirulina is leuk!! 😁
Ik hou niet zo van blad groente zoals spinazie maar dat is wel ijzerrijk natuurlijk dus dat gaat ook door de blender. Met een banaantje, halve avocado.
En wat ananas sap wat ik als ijsklontjes bewaar in de vriezer. Half appeltje er nog bij 👌En als het extra moet vullen nog wat haver erdoorheen.
 
Bananen die te bruin worden leg ik altijd in de vriezer. Een milkshake is dan zo gemaakt. Diep gevroren banaantje, beetje melk/yoghurt/vla, eventueel een beetje vanillesuiker, alles in de blender en smikkelen maar.
 
Dat verschilt per persoon en per situatie.
Ik heb een ongeval van een maatje meegemaakt waarbij we niet alleen de helm moesten afnemen voor reanimatie, maar ook met mijn broeksriem een lichaamsdeel moesten afbinden. Dan ga je niet over je nek, maar dan doe je het gewoon als er niemand anders beschikbaar is.
Pas daarna, dan wordt je niet goed als je dit niet gewend bent. Maar ook dat gaat over.....
Klopt, helaas de pech gehad deze dingen aan te trekken en ook hulp moeten verlenen.
Het gekke is, als -getuigen- werd ik niet goed, als hulpverlener ging het prima.

Menselijke brein is raar.


Zou het zeker nooit voor m'n beroep willen of kunnen doen. ( medische hulpverlening )

Gelukkig hebben veel mensen dit.
Als het móet en er is geen keus omdat er niemand anders is, kan je het vaak ook.
Terwijl er in een groep vaak afgewacht wordt.

Ik heb wel eens iemand moeten reanimeren in het café.
Toen heb ik direct gehandeld, omdat iemand mij op de persoon wees en verder niemand echt doorhad wat er aan de hand was.
Maar als ik nou geweten had dat er iemand met medische achtergrond zou zitten had ik die persoon gehaald en zelf een stapje terug gedaan.
Gelukkig was MBM er heel snel om de reanimatie van mij over te nemen. ;)

Wat voor hem ook wel een bijzondere melding was, want veel meer info dan reanimatie op mijn werkadres had hij niet gekregen. :X
 
Wellicht ongepast in dit topic, maar heb wel een gerelateerde vraag.
Als 112 gebeld wordt worden de gps coördinaten toch meegestuurd?

Hoorde vanavond crashgeluiden van een aanrijdende scooter op het fietspad: piepende bandjes, blaffende hond en daarna een kermend persoon.
Balkon opgestoven om beter te luisteren en bedacht dat ik er snel naar toe moest (broek / schoenen / jas / telefoon / peuken).
Hoorde dat er al mensen aanwezig waren (geen zicht vanwege perkje met bomen), zag fietsers vanaf de andere kant komen en een buurman die kant op rennen naar de plek des onheils.

Kon dus weinig toevoegen en aan sensatiebakken doe ik niet.
Wel even op 112MELDINGEN.NL | 112 meldingen & P2000 alarmeringen van de hulpdiensten online volgen. gekeken en een ambulance was met gepaste spoed ingepland.
Nog wel even gedacht om naar buiten te gaan om de ambulance de juiste fietspadkruising op te begeleiden.

Half uur later zie ik zaklantaarnlicht in de bomen.
Toch maar vanaf het balkon kijken wat er aan de hand is.
Ambulance had zich vast gereden op een pleintje waarvandaan je de wijk niet in komt en de broeders te voet werden toegeschreeuwd door de PostNL bezorger: you go there.

Conclusie:
- aanrijtijd kan beter
- locatie bepaling / navigatie kan ook beter (brandweer weet wel de weg)
 
Als 112 gebeld wordt worden de gps coördinaten toch meegestuurd?
Was het maar waar, ik heb zelfs al een paar keer gevraagd of ik een lokatie kon appen, no go, pas als de aangewezen diender terugbelt
 
Wellicht ongepast in dit topic, maar heb wel een gerelateerde vraag.
Als 112 gebeld wordt worden de gps coördinaten toch meegestuurd?

Hoorde vanavond crashgeluiden van een aanrijdende scooter op het fietspad: piepende bandjes, blaffende hond en daarna een kermend persoon.
Balkon opgestoven om beter te luisteren en bedacht dat ik er snel naar toe moest (broek / schoenen / jas / telefoon / peuken).
Hoorde dat er al mensen aanwezig waren (geen zicht vanwege perkje met bomen), zag fietsers vanaf de andere kant komen en een buurman die kant op rennen naar de plek des onheils.

Kon dus weinig toevoegen en aan sensatiebakken doe ik niet.
Wel even op 112MELDINGEN.NL | 112 meldingen & P2000 alarmeringen van de hulpdiensten online volgen. gekeken en een ambulance was met gepaste spoed ingepland.
Nog wel even gedacht om naar buiten te gaan om de ambulance de juiste fietspadkruising op te begeleiden.

Half uur later zie ik zaklantaarnlicht in de bomen.
Toch maar vanaf het balkon kijken wat er aan de hand is.
Ambulance had zich vast gereden op een pleintje waarvandaan je de wijk niet in komt en de broeders te voet werden toegeschreeuwd door de PostNL bezorger: you go there.

Conclusie:
- aanrijtijd kan beter
- locatie bepaling / navigatie kan ook beter (brandweer weet wel de weg)
Of de beschrijving was gewoon ruk.
Brandend huis valt wel op als het goed fikt.
 
GPS coördinaten, was t maar waar, ik heb een keer de politie gebeld voor loslopende paarden in Zandberg (MGG is er bekend😉). Klein gehucht staat gewoon een plaatsnaambord. Zegt de politie, plaats bestaat niet. Ik zeg denk t wel want ik sta er nu, gespeld, beschreven waar t ligt, maar nee.
Ik zei nog tegen de agent, zet die werkpc even naast je neer, ga het internet op en google de plaatsnaam, maar nee, dat mocht ook niet.

Uiteindelijk bleek de straat (en de hele plaats dus) te horen bij een nabijgelegen dorp 😒, toen konden ze het wel vinden.

Enfin zei toen nog tegen mn vriendin, je moet hier geen hartaanval krijgen ….

Overigens toen ze daarna ter plekke kwamen stonden ze nog compleet verkeerd, belden ze me terug, waarna ik maar zelf samen met hun erheen ben gegaan. Dit was natuurlijk wat jaren geleden, lang voordat MBM de boel daar geprofessionaliseerd heeft 😉🤣
 
Laatst bewerkt:
Enfin zei toen nog tegen mn vriendin, je moet hier geen hartaanval krijgen ….
Zonder verdere details te noemen, was ik in deze situatie verwikkeld.
Op de bouw in het buiten, buitengebied wilden wij de ambulance bellen. Door dat er geen gsm-bereik was heeft het eerst tussen de 8 en 12 minuten geduurd voordat we verbinding met de hulpdiensten kregen. Daarop heb ik een mannetje vooruit gestuurd om de ambulance op te vangen en direct naar de juiste locatie te begeleiden, omdat de plaats van ongeval niet aan een huisadres lag. Ondanks dat dit goed gewerkt had, was de ambulance wel te laat.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan