Zwaar ongeval MeanBlueMan

later komt r wel weer meer.

Ik ben blij dat vandaag 4 waaknaalden |( uit m'n rechterarm mochten.
Verpleging wilde ze morgen pas weghalen, arts kwam nog s snel langs en die vroeg ik t toevallig O-) en die was met met me eens dat ze allemaal moesten blijven zitten terwijl er maar 1 in gebruik was voor nb paracetamol wat ze ook in tabletten schijnen te hebben.

Ik hoop echt heel erg dat de drains in m'n nek/schouder er morgen uit mogen,die doen vies zeer '(
Waarom krijg ik nu een Hell Raiser visualisaserend plaatje voor mij??
 
Toch grappig, zo'n forum. Ik ken je niet, buiten hier dan, zou je op straat niet eens herkennen.
Maar ben toch verotte blij vandaag wat van je te lezen!!!
Wacht maar tot je een overtreding sponsor blaadje krijgt met daarbij vermeld.

Mvg
RoboCop🧐

Weet meteen wie die grote man met zonder snor in titanium gegoten pak was..
 
Pffff. :}

Even een practische vraag, heb je nog een tijdelijke bewegingsbeperking gekregen voor je arm?
Dat de ader een paar dagen kan vast groeien zeg maar.
Nee, eigenlijk mag alles weer, ze hebben dus vertrouwen in het hechtdraad dat ze gebruikt hebben.

Maar dat alles weer mag wil niet zeggen dat je alles weer wilt kunnen :X :N by far not :N lekker rustig aan doen nog even.


Drains zijn inderdaad niet prettig, je hebt regelmatig het gevoel dat ze “heet” zijn. Maar hun functie is erg nuttig, ik had er een paar enkele weken zitten en dit is geen pretje. Hopelijk geen bijkomende problemen of onderhuidse ontstekingen zodat ook deze snel tot het verleden horen.
We wensen je een rustige nacht al is dit in een ziekenhuis meer een utopie

Voor in t ziekenhuis was t een goede nacht. :)
Heet valt mee maar ze zitten in m'n nek, iedere beweging voelt alsof ze bewegen in m'n vlees :X B|
 
Ik las in eerste instantie haaknaalden…8)7
Maar goed teken dat je zelf alweer reageert!
Al houd dat wel in dat we ons weer moeten gedragen! O-)

Gedragen ? Niet meer of minder dan altijd al, wat dat betreft is dit een betere 'community' dan 'buiten' wat mij betreft ;) :}


Het is duidelijk dat jij MBM en zeker MGG nooit in het echt gezien hebt, dit zit er zover vanaf!
_O-

_O-

:+ en daar ben ik niet het minst dankbaar voor :+
 
Toch grappig, zo'n forum. Ik ken je niet, buiten hier dan, zou je op straat niet eens herkennen.
Maar ben toch verotte blij vandaag wat van je te lezen!!!

:Y dat is toch wel de kracht van dit forum ook.
Ik ken meerdere huwelijken die door M-F zijn ontstaan, incl mijn en MGG d'r huwelijk natuurlijk O-) ;) maar ook dit topic vind ik geweldig hoe mensen dingen voor elkaar kunnen betekenen. Niet alleen zo op het forum maar ook op de achtergrond zijn dan weer allerlei gesprekken ontstaan waar men elkaar helpt enz, dat vind ik mooi om te zien :} :} En niet in het minst de steun die ik zelf hier krijg natuurlijk !!



Het is nu morgen. En en en en en en en?

:+
Zucht...stelregel: Als er in 24 uur niet meer dan 30 cl in t potje bij komt mag ie eruit.
Vanmorgen zat er 90 in.
Alleen hebben ze gisterochtend niet vastgelegd hoeveel er toen in zat !!!!!
Nu weet ik dat er gister al 75 in zat maar in schijn niet objectief te zijn.
Dat de lijn van binnen ook helemaal droog is..... vond ze ook niet steekhoudend :? :? B|
Al met al, de drain blijft nog eens 24 uur zitten maar dan mag ik maandag naar huis ipv dinsdag.

HHmm.... kvind t kut maar ben er blij mee :? :X :+
 
Ik kan me er geen voorstelling van maken, alweer of nog steeds niet.
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat dat zo rap in 1x goed gaat met 'normaal' bewegen.

Zal toch iets van gewenning naast zitten, naast de tijd om die aanpassing te laten herstellen.
Rustig aan oefeningen doen ofso?
Als je voet slaapt met een geknelde zenuw en je gaat er direct op staan werkt ook niet 🤷🏼‍♀️
(Afremmen en schakelen met bevroren handen ook niet) slap voorbeeld, i know.

Maar ik zou zeggen, neem vooral de tijd!
Het is geen wedstrijd, het gaat om lange termijn herstel. Je moet nog langer met dat lichaam doen. (Is de bedoeling!!)

Succes! You can do it!
Er was geen zenuw afgekneld, arm kreeg te weinig bloed. Ischemie. En dat doet bij inspanning pijn, bij meer inspanning veel pijn.
Plus dat ook borst/schouder minder bloed krijgen. Weinig bewegen anders doet t pijn betekend dat de boel wel 'vast' gaat zitten.

Medisch gezien is de doorstroombelemmering opgelost en kan en mag alles weer. Aangezien de ischmie nu ook niet meer ontstaat kan dus ook alles direct weer.
Ware het niet dat ik nu met een bewegingsbeperking zit die ik eerst weer op gang moet zien te krijgen :X B|



Ja en de komende weken / maanden zal dat ook nog wel zo zijn. Ruilen ?
 
Eigenlijk een en al positief nieuws! *O*
Fijn dat je weer zo snel terug bent kerel. :t

:Y moet wel zeggen dat ik deze onderschat had.
Mijn lijf heeft toch weer een heel stevige knauw gekregen, heb ook weer heel erg veel geslapen afgelopen dagen. En zonet weer eens zo'n 6 meter gelopen maar dat voelt alsof m'n revalidatie weer 4 weken terug gegooid is :X
 
:Y dat is toch wel de kracht van dit forum ook.
Ik ken meerdere huwelijken die door M-F zijn ontstaan, incl mijn en MGG d'r huwelijk natuurlijk O-) ;) maar ook dit topic vind ik geweldig hoe mensen dingen voor elkaar kunnen betekenen. Niet alleen zo op het forum maar ook op de achtergrond zijn dan weer allerlei gesprekken ontstaan waar men elkaar helpt enz, dat vind ik mooi om te zien :} :} En niet in het minst de steun die ik zelf hier krijg natuurlijk !!




Zucht...stelregel: Als er in 24 uur niet meer dan 30 cl in t potje bij komt mag ie eruit.
Vanmorgen zat er 90 in.
Alleen hebben ze gisterochtend niet vastgelegd hoeveel er toen in zat !!!!!
Nu weet ik dat er gister al 75 in zat maar in schijn niet objectief te zijn.
Dat de lijn van binnen ook helemaal droog is..... vond ze ook niet steekhoudend :? :? B|
Al met al, de drain blijft nog eens 24 uur zitten maar dan mag ik maandag naar huis ipv dinsdag.

HHmm.... kvind t kut maar ben er blij mee :? :X :+
Kern van het verhaal: binnenkort of anders snel weer naar huis*O*. Ik ben iig blij voor je.
 
:Y moet wel zeggen dat ik deze onderschat had.
Mijn lijf heeft toch weer een heel stevige knauw gekregen, heb ook weer heel erg veel geslapen afgelopen dagen. En zonet weer eens zo'n 6 meter gelopen maar dat voelt alsof m'n revalidatie weer 4 weken terug gegooid is :X
Dat hersteltraject van pijn, teleurstelling, 2 stappen vooruit, 3 stappen terug, tegen een operatie opzien en tegelijk weten waarvoor je het doet, dat is alleen te begrijpen als je zelf in een vergelijkbare situatie gezeten hebt. Maar goed dat je ook deze operatie weer goed doorstaan hebt ondanks de pijn :t
 
:Y moet wel zeggen dat ik deze onderschat had.
Mijn lijf heeft toch weer een heel stevige knauw gekregen, heb ook weer heel erg veel geslapen afgelopen dagen. En zonet weer eens zo'n 6 meter gelopen maar dat voelt alsof m'n revalidatie weer 4 weken terug gegooid is :X
Onderschat ook de effecten van een algehele narcose niet. Daar wordt je lijf ook best brak van, en dat kan voor een enkele narcose al maanden duren.
Nu heb jij er in de afgelopen 2 maanden wel wat meer gehad, dus dat kan best aantellen.....
 
Voor in t ziekenhuis was t een goede nacht. :)
Heet valt mee maar ze zitten in m'n nek, iedere beweging voelt alsof ze bewegen in m'n vlees :X B|
Goed om lezen, bij mij begon men om 5.00 uur reeds met de bloedafnames en klaarmaken van allerlei rammelend materiaal in de gangen, daarom is het dikwijls een utopie een goede nachtrust te kunnen genieten in een kliniek. Des te beter voor jou, hopelijk blijft het ook zo...
Ik had helemaal geen idee dat de drains in je nek geplaatst waren, dit is uiteraard bijna de slechtste plaats, bewegen is hierdoor wel tricky vermoed ik. Hopelijk kan alles snel verwijderd worden en mag je maandag reeds naar huis. Vrijdag as en en de week nadien ben ik bijna alle dagen weer in de kliniek, zal je gedenken en hopelijk niet tegenkomen, dit houden we maar voor ergens in Zeeland tijdens de zomermaanden...
In ieder geval wens ik jou een goed herstel en geniet van jullie samenzijn, goed weekend verder! :t
 
Er was geen zenuw afgekneld, arm kreeg te weinig bloed. Ischemie. En dat doet bij inspanning pijn, bij meer inspanning veel pijn.
Plus dat ook borst/schouder minder bloed krijgen. Weinig bewegen anders doet t pijn betekend dat de boel wel 'vast' gaat zitten.

Medisch gezien is de doorstroombelemmering opgelost en kan en mag alles weer. Aangezien de ischmie nu ook niet meer ontstaat kan dus ook alles direct weer.
Ware het niet dat ik nu met een bewegingsbeperking zit die ik eerst weer op gang moet zien te krijgen :X B|.
Alles op het gemak, en niets gaan forceren.
Maar zo slim ben je zelf ook wel😏
Ja en de komende weken / maanden zal dat ook nog wel zo zijn. Ruilen ?
🙄🤔

Ik gun het jou kerel, dat je maar 'lekker' een keer heerlijk kan uitslapen..

Niet door vertellen hè, anders wordt de rest hier nog jaloers🤫
 
Er was geen zenuw afgekneld, arm kreeg te weinig bloed. Ischemie. En dat doet bij inspanning pijn, bij meer inspanning veel pijn.
Plus dat ook borst/schouder minder bloed krijgen. Weinig bewegen anders doet t pijn betekend dat de boel wel 'vast' gaat zitten.

Medisch gezien is de doorstroombelemmering opgelost en kan en mag alles weer. Aangezien de ischmie nu ook niet meer ontstaat kan dus ook alles direct weer.
Ware het niet dat ik nu met een bewegingsbeperking zit die ik eerst weer op gang moet zien te krijgen :X B|
Ik begrijp dat mijn zenuw voorbeeld nog ongelukkiger was dan ik bij voorbaat ingecalculeerd had. |(
Je hebt geschreven hoeveel pijn het je opleverde en door beweging te beperken er meer nadelige effecten ontstonden.
Daarom kon ik me niet goed voorstellen dat ondanks de reparatie alles in 1x koek en ei zou zijn.

Word je nu met deze nieuwe vorderingen ook begeleid door fysio of iets in die richting ??
 
Er was geen zenuw afgekneld, arm kreeg te weinig bloed. Ischemie. En dat doet bij inspanning pijn,

Fijn dat de operatie geslaagd en achter de rug is, maar we duimen door.

Als je na het motorrijden in de vrieskou de handen door en door verkleumd hebt kunnen zo ook zo gemeen pijn doen bij het opwarmen, dat komt blijkbaar ook door gebrek aan bloeddoorstroming; is dat vergelijkbaar met wat jij meemaakte ?
Wij noemde dat thuis vroeger dat de handen “kelden”, geen idee of dat Nederlands is.
 
Goed om lezen, bij mij begon men om 5.00 uur reeds met de bloedafnames en klaarmaken van allerlei rammelend materiaal in de gangen, daarom is het dikwijls een utopie een goede nachtrust te kunnen genieten in een kliniek. Des te beter voor jou, hopelijk blijft het ook zo...
Ik had helemaal geen idee dat de drains in je nek geplaatst waren, dit is uiteraard bijna de slechtste plaats, bewegen is hierdoor wel tricky vermoed ik. Hopelijk kan alles snel verwijderd worden en mag je maandag reeds naar huis. Vrijdag as en en de week nadien ben ik bijna alle dagen weer in de kliniek, zal je gedenken en hopelijk niet tegenkomen, dit houden we maar voor ergens in Zeeland tijdens de zomermaanden...
In ieder geval wens ik jou een goed herstel en geniet van jullie samenzijn, goed weekend verder! :t

De juiste ligging van je kamer is erg belangrijk voor het accoustisch comfort idd, heb ook wel s gelegen waar ze altijd de maaltijd in / uit de karren haalden, met alle borden, kommen en bekers was dat ook altijd een half uur lang een orkest. B|
Van de Jostiband dan wel. :+

Zeeland/zomermaanden.... goed plan om dan eens oorlogsverhalen uit t ziekenhuis te vergelijken @Scootboy !

Nek...hals eigenlijk, net boven m'n sleutelbeen en dan iets verder richting m'n schouder nog 1.
Tja, zonde dat ie nog een dag moest blijven, de lijn ( doorzichtig) is en blijft kurkdroog dus er is niets meer uitgekomen. Wel hebben de de boel nog eens bekeken en nieuwe pleisters geplakt.
Van die pleisters van 30 x 10 cm.
Terwijl ik net m'n hoofd schijnbaar iets naar rechts hield. Ontspannen recht vooruit kijken gaat nu dus niet meer |( |(
Echt hoor, dat soort kleine dingen kunnen zo verrot onhandig en vervelend zijn :X
 
Goed dat je weer zelf post @MeanBlueMan. Super dat je maandag al naar huis mag ook trouwens. Komt er nu weer aanvullende fysio om meer bewegingsvrijheid in die arm te krijgen?

Nope.

En eigenlijk.... ik had de fysio al stilgelegd omdat ik dacht dat ik de 28ste opgenomen zou worden maar dat werd uitgesteld. om te voorkomen dat ik corona zou oplopen ( dan word de operatie uiteraard ook uitgesteld) fysio stil laten liggen. In die maand die ik niet geweest ben, ben ik voor m'n gevoel echt veel harder vooruit gegaan dan met de fysio. Wat ik daar doe kost energie die ik zelf schijnbaar anders besteed en wellicht 'beter' ?

Zou dus kunnen dat ik er helemaal mee ophoudt, fysiotherapie. Ik denk dat ik nog wel een keer ga, maar dan zal het me direct wel heel goed moeten bevallen, anders is dan kans groot dat ik ermee ophou.
 
Ik begrijp dat mijn zenuw voorbeeld nog ongelukkiger was dan ik bij voorbaat ingecalculeerd had. |(
Je hebt geschreven hoeveel pijn het je opleverde en door beweging te beperken er meer nadelige effecten ontstonden.
Daarom kon ik me niet goed voorstellen dat ondanks de reparatie alles in 1x koek en ei zou zijn.

Word je nu met deze nieuwe vorderingen ook begeleid door fysio of iets in die richting ??
Nou.... het is dus als een waterslang die afgeknepen werd, er was maar 1/3 slang open en er liep dus maar 33% doorheen wat nodig was.
Nu is een nieuw stuk aangelegd en per direct is er weer 100% beschikbaar.
 
Fijn dat de operatie geslaagd en achter de rug is, maar we duimen door.

Als je na het motorrijden in de vrieskou de handen door en door verkleumd hebt kunnen zo ook zo gemeen pijn doen bij het opwarmen, dat komt blijkbaar ook door gebrek aan bloeddoorstroming; is dat vergelijkbaar met wat jij meemaakte ?
Wij noemde dat thuis vroeger dat de handen “kelden”, geen idee of dat Nederlands is.

Nee, dat gevoel ken ik uiteraard, net als iedereen die als kind in NL is opgegroeid :+

Ischemie is totaal anders. Maar ook totaal anders dan alle andere pijnen die ik kende. En geloof me ik ken er een boel :X O-)
Iemand omschreef het hier eens als je spieren die het uitschreeuwden van pijn om zuurstoftekort en overschot van afvalstoffen. ZX88 geloof ik.
En dat is dan ook wel, alleen die spieren die EISEN dat ze gehoord worden die die schreeuw is allesdoordringend en voortdurend op dezelfde hoge toonhoogte en een hoog volume. Er is niets dat je kunt doen om ze ook maar heel even af te leiden, zij hebben de controle over de pijn die ze je toedienen en dat zullen ze je laten weten ook !!

Zoiets, zo ongeveer ;) :+
 
Laatst bewerkt:
Goed om al je posts te lezen.
Nope.

En eigenlijk.... ik had de fysio al stilgelegd omdat ik dacht dat ik de 28ste opgenomen zou worden maar dat werd uitgesteld. om te voorkomen dat ik corona zou oplopen ( dan word de operatie uiteraard ook uitgesteld) fysio stil laten liggen. In die maand die ik niet geweest ben, ben ik voor m'n gevoel echt veel harder vooruit gegaan dan met de fysio. Wat ik daar doe kost energie die ik zelf schijnbaar anders besteed en wellicht 'beter' ?

Zou dus kunnen dat ik er helemaal mee ophoudt, fysiotherapie. Ik denk dat ik nog wel een keer ga, maar dan zal het me direct wel heel goed moeten bevallen, anders is dan kans groot dat ik ermee ophou.

Mijn persoonlijke ervaring is dat de fysio gelijk na de operatie in eerste instantie goed heeft geholpen met de drainage en de basic oefeningen (wat mag/kan, wat mag/kan niet). Maar de echte progressie heb ik geboekt door mijn eigen strikte oefenschema thuis èn door de "gewone" dagelijkse dingen te doen. Ik denk dat dat voor jou (straks) ook goed gaat werken. Het is vooral de mindset om vooruit te willen. En die ontbreekt bij jou niet. 👊
 
Nee, dat gevoel ken ik uiteraard, net als iedereen die als kind in NL is opgegroeid :+

Ischemie is totaal anders. Maar ook totaal anders dan alle andere pijnen die ik kende. En geloof me ik ken er een boel :X O-)
Iemand omschreef het hier eens als je spieren die het uitschreeuwden van pijn om zuurstoftekort en overschot van afvalstoffen. ZX88 geloof ik.
En dat is dan ook wel, alleen die spieren die EISEN dat ze gehoord worden die die schreeuw is allesdoordringend en voortdurend op dezelfde hoge toonhoogte en een hoog volume. Er is niets dat je kunt doen om ze ook maar heel even af te leiden, zij hebben de controle over de pijn die ze je toedienen en dat zullen ze je laten weten ook !!

Zoiets, zo ongeveer ;) :+
En nu nog gefluister of hoe zit dat?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan