Zwaar ongeval MeanBlueMan

Respect dat je het juridische aspect zelf los kan laten. Omdat je gelukkig goed ondersteund wordt maar ook dat je dat zelf kan. Je hebt ook wel belangrijkere dingen om je mee bezig te houden. En "De Belg"... Wat zeg je dat subtiel ;)

Ik heb feitelijk niets met die strafzaak en juridische gedoe te maken. Dienstongeval, dus al mijn schade verhaal ik op werkgever en die heeft erkent dat het een dienstongeval is, dus 'geen' probleem.


Subtiel ?
Zo zie ik dat ook.
Die kerel boeit mij niets, als ik me daar druk over ga maken dan kost me dat waarschijnlijk heel, heel veel energie.
Maar hoeveel energie ik er dan ook in stopt, het veranderd niets en niemand word er beter van. Zelfs ik zelf zou er alleen maar slechter van worden.
Dat zou dan toch een hele dom keus zijn ?

Als je ergens geen invloed op hebt, moet je er geen energie in steken.
 
Hier na lange tijd weer eens aangespoeld via jouw andere topic.
Hoe gaat het eigenlijk met de blackbird?
Kan me voorstellen dat daar weinig mee gebeurt vanwege jouw situatie, maar ben wel benieuwd naar wat er voor de toekomst mee gepland staat. Moet er veel aan gebeuren?
 
Hier na lange tijd weer eens aangespoeld via jouw andere topic.
Hoe gaat het eigenlijk met de blackbird?

Kan me voorstellen dat daar weinig mee gebeurt vanwege jouw situatie, maar ben wel benieuwd naar wat er voor de toekomst mee gepland staat. Moet er veel aan gebeuren?


Kijk, een echte motorliefhebber...wtf, hoe t met MBM is.... hoe gaat het met die Blackbird !! ;)


Welke Blackbird ?
De ene hoeft niets aan te gebeuren, die is prima.

De andere gaat helemaal uit elkaar en als ie technisch weer 100% is gaat ie weer de weg op. En daar gaat niemand anders dan ik aan sleutelen. :)
En daar moet (of gaat) veel aan gebeuren. Maar t blok blijft dicht, 't is een Honda.
Mijn kindje.
 
100% :^

Maar mij boeit t niet om een ' nieuw' gebruikte achterband om te leggen, lekker met een spade en wat handkracht. Part of the hobby !
Moest hier bij een scooter eens een band wisselen, maar spade vergeten, dus ff bij de buren langs om een schep te lenen, buuf doet open en is verbaast, waarom moet ik een schep/spade lenen, enkel stenen in de "tuin"
Nou, bandje wisselen
Hoe dan ! :?
Dus buuf laten zien hoe je dat doet
Enige tijd later, was er weer eens een bandje aan de beurt, zag de buurman lopen, en vroeg hem om een schep/spade, ja, tuurlijk, waar heb je die voor nodig dan?
Komt buuf, met schep uit de tuin lopen en roeptt,......
Om een band te wisselen, dat weet toch iedereen!!

Die kop van de buurman, onbetaalbaar_O-
 
Moest hier bij een scooter eens een band wisselen, maar spade vergeten, dus ff bij de buren langs om een schep te lenen, buuf doet open en is verbaast, waarom moet ik een schep/spade lenen, enkel stenen in de "tuin"
Nou, bandje wisselen
Hoe dan ! :?
Dus buuf laten zien hoe je dat doet
Enige tijd later, was er weer eens een bandje aan de beurt, zag de buurman lopen, en vroeg hem om een schep/spade, ja, tuurlijk, waar heb je die voor nodig dan?
Komt buuf, met schep uit de tuin lopen en roeptt,......
Om een band te wisselen, dat weet toch iedereen!!

Die kop van de buurman, onbetaalbaar_O-
Ik wissel zelf ook wel eens een band, (met wat zweet en tranen)
De truck met de spade ken ik niet, kan je er iets over vertellen?
 
Ik wissel zelf ook wel eens een band, (met wat zweet en tranen)
De truck met de spade ken ik niet, kan je er iets over vertellen?
Je spit hem er voorzichtig af. Je drukt de band van de velgrand. Vrij lompe manier. Hij moet er toch sf
 
Die kop heb ik nou ook... die spade wissik nie
Yep the redneck manier, jaren zo gedaan maar nu toch iets deftigers in elkaar gebraait gefabriceerd.
IMG_20220610_221318_0.jpg


IMG_20220610_221152_4.jpg
 
Moest hier bij een scooter eens een band wisselen, maar spade vergeten, dus ff bij de buren langs om een schep te lenen, buuf doet open en is verbaast, waarom moet ik een schep/spade lenen, enkel stenen in de "tuin"
Nou, bandje wisselen
Hoe dan ! :?
Dus buuf laten zien hoe je dat doet
Enige tijd later, was er weer eens een bandje aan de beurt, zag de buurman lopen, en vroeg hem om een schep/spade, ja, tuurlijk, waar heb je die voor nodig dan?
Komt buuf, met schep uit de tuin lopen en roeptt,......
Om een band te wisselen, dat weet toch iedereen!!

Die kop van de buurman, onbetaalbaar_O-
Dan ben ik toch net gek dat ik zo'n 7000 Euro heb uitgegeven aan een nieuwe bandenmontagemachine......
 
Laatst bewerkt:
Ik wissel zelf ook wel eens een band, (met wat zweet en tranen)
De truck met de spade ken ik niet, kan je er iets over vertellen?
En dan van te voren je band ( leeg ) over de lengte in 2en snijden. Dan kun je die twee helften er zo af pakken.



Dan ben ik toch net gek dat ik zo'n 7000 Euro heb uitgegeven aan een nieuwe bandemontagemachine......

Klopt.
Of zou dat ermee te maken hebben dat jij het bedrijfsmatig doet ? Die kosten dus op kosten van het bedrijf gaan terwijl jij degene bent die het werk inbrengt ?
2 bandjes per 6 maand tegenover 6 banden per dag ?

Ik heb m'n collega wel s laten zien hoe ik het doe.
In 20 minuten wiel eruit, band eraf, band erop, wiel erin.
Oke, en zweet op de rug ;)
Maar voor dat 4 per per jaar koop ik idd geen machine van 7.000 euro.
En idd, je moet voorzichtig zijn met je velg of je niet zo druk maken over hier en daar wat lakschade. Of heeel voorzichtig zijn.


Zo uitgelegd zou zelfs een sukkel die 7.000 euro voor zo'n machine betaald het moeten snappen, toch ? ;)
 
@MeanBlueMan er ligt al maanden een anatomisch-technische vraag te branden hier bij mij. Nou hebben ze twee wervels weggehaald en vervangen door een steigertje. Nou weet ik niet beter of er lopen zeer delicate zenuwbanen van boven naar beneden en die zouden door de wervelkolom lopen :? Nou schijnt dat, met een raar tikje ertegen, desastreuse gevolgen voor de bewegelijkheid te kunnen hebben, bij de minst of geringste beschadiging. Hoe is dat in godsnaam bij jou heel gehouden???
 
Ik weet van mijn chirurg die bij mij een dubbele laminectomie (ruimer maken van 2 wervels aan het spinaal kanaal, waarvan één door er de achterkant gewoon af te zagen) dat dit spinaal kanaal beschermd wordt door een geweldig sterk pees-achtig weefsel, dus zo snel zijn die zenuwen niet doorgesneden.
Maar je doelt op een dwarslaesie, dus onmogelijk is zeker niet, en gezien MBM zijn capriolen was 't niet uitgesloten,
Maar 't is niet, en daar zijn we blij om!
 
[...] dat dit spinaal kanaal beschermd wordt door een geweldig sterk pees-achtig weefsel, dus zo snel zijn die zenuwen niet doorgesneden.
Maar je doelt op een dwarslaesie, dus onmogelijk is zeker niet, en gezien MBM zijn capriolen was 't niet uitgesloten,
[...]
:Y
Bij een auto ongeluk heeft mijn moeder een (of meerdere, weet ik ff niet) wervel(s) gebroken, waarvan een scherf in het kanaal zat te prikken. Geluk dat ze had, prikte die nét niet ver genoeg om een dwarslaesie te veroorzaken (is wel beschadigd, maar niet geheel door zeg maar).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan