Zwaar ongeval MeanBlueMan

Ik weet van mijn chirurg die bij mij een dubbele laminectomie (ruimer maken van 2 wervels aan het spinaal kanaal, waarvan één door er de achterkant gewoon af te zagen) dat dit spinaal kanaal beschermd wordt door een geweldig sterk pees-achtig weefsel, dus zo snel zijn die zenuwen niet doorgesneden.
Maar je doelt op een dwarslaesie, dus onmogelijk is zeker niet, en gezien MBM zijn capriolen was 't niet uitgesloten,
Maar 't is niet, en daar zijn we blij om!
Nee, ik bedoel niks, gewoon een technische vraag.
 
Krijg nou wat. Kijk ik na een paar jaar eens op MF voor de leuk en zie ik dat mbm zich te barsten heeft gereden.
Ik heb alle 283 paginas vol onzin niet gelezen maar wil je toch ff beterschap wensen (indien nodig nog)
Hopelijk ben je er een beetje knap vanaf gekomen.
Lees ook dat je gestopt bent als moderator...goed idee dat is toch een kak baantje en slecht betaald ook heb ik me laten vertellen.
iig een voorspoedig herstel gewenst...
 
Krijg nou wat. Kijk ik na een paar jaar eens op MF voor de leuk en zie ik dat mbm zich te barsten heeft gereden.
Ik heb alle 283 paginas vol onzin niet gelezen maar wil je toch ff beterschap wensen (indien nodig nog)
Hopelijk ben je er een beetje knap vanaf gekomen.
Lees ook dat je gestopt bent als moderator...goed idee dat is toch een kak baantje en slecht betaald ook heb ik me laten vertellen.
iig een voorspoedig herstel gewenst...
Zitten enkele nuances in vrees ik.
 
Krijg nou wat. Kijk ik na een paar jaar eens op MF voor de leuk en zie ik dat mbm zich te barsten heeft gereden.
Ik heb alle 283 paginas vol onzin niet gelezen maar wil je toch ff beterschap wensen (indien nodig nog)
Hopelijk ben je er een beetje knap vanaf gekomen.
Lees ook dat je gestopt bent als moderator...goed idee dat is toch een kak baantje en slecht betaald ook heb ik me laten vertellen.
iig een voorspoedig herstel gewenst...
Hij heeft zich niet te barsten gereden, hij IS te barsten gereden door een onoplettende Belg. Of is dat laatse een pleonasme...
 
Dwazen of onoplettende weggebruikers...
Kom mij niet vertellen dat je (met de motor of met de auto, fiets,...) nooit een "shit" momentje hebt gehad,
Als je dan op zo'n verkeerde moment op de verkeerde plaats de verkeerde voertuigen tegenkomt...
(Drank, drugs etc & GSM gebruik zijn natuurlijk andere (opzettelijke) factoren).
 
1657127388471-jpeg.1779804




31 juli 2021.

Een vrij anoniem bericht in de PZC dat een Nederlandse motoragent net over de grens met België die nacht zwaar gecrashed is op een Porsche.
Foto's d'r bij en flink geschrokken van de ravage. Het zal toch niet ............... Nee, die niet, echt niet!
Maar zoveel motoragenten zijn er niet in Zee-Vla. De twijfel neemt me meer en meer in een houdgreep, ik kan toch niet zomaar stennis gaan maken op M-F? Straks zit ik er helemaal naast.
Dan maar een melding uitzetten naar de mods met de vraag of zij kunnen ontkrachtigen dat het niet MBM betrof, het liefst nog door MBM zelf.

Enkele uren later PB terug, en opend de beheerder om 14:33 dit topic.
 
Hoe dan ook mag hij trots zijn op alle stappen en stapjes did hij nu al gezet heeft.
De positieve houding (soms vaak tegen beter weten in) en zijn doorzettingsvermogen zijn in mijn ogen in ieder geval bewonderingswaardig.

Petje af, diepe buiging en chappeau kerel! 8-)
 
@MeanBlueMan er ligt al maanden een anatomisch-technische vraag te branden hier bij mij. Nou hebben ze twee wervels weggehaald en vervangen door een steigertje. Nou weet ik niet beter of er lopen zeer delicate zenuwbanen van boven naar beneden en die zouden door de wervelkolom lopen :? Nou schijnt dat, met een raar tikje ertegen, desastreuse gevolgen voor de bewegelijkheid te kunnen hebben, bij de minst of geringste beschadiging. Hoe is dat in godsnaam bij jou heel gehouden???
Ik zou het niet weten.... je hebt natuurlijk het wervellichaam dat voor de stevigheid zorgt en dan dat kanaal war de zenuwen door lopen.
De stuts zitten op de plek van het dikke wervellichaam. Ik heb eigenlijk helemaal geen idee wat er met het beschermende kanaal is gebeurd of dat de zenuwen nu binnenin die stuts lopen ?? Ik heb echt geen idee, kan het van de foto's ook niet afleiden. Ik zal het nog eens navragen :)

Zoals gezegd...ik beleef alles nog steeds door ' laagjes'
Het meest ernstige probleem eerst en dat is op het moment nog steeds mijn bewegelijkheid en spierkracht terug opbouwen.
Pas afgelopen week heeft mijn rechter knie weer in de gaten gekregen hoe hij zich dient te gedragen, functioneel.

twee weken geleden voelde ik mij opperbest. Vrijdag 5 x 15 minuten trainen. Zaterdag 5 x 15 minuten. Zondag 6 x 15 minuten.....maandagochtend wakker worden, wat vreemd slap gevoel. 2 uur later weer slapen. en dan gewoon 24 uur slapen, met af en toe 10 minuten wakker worden en dan het gevoel hebben dat ik dood zou kunnen gaan, zo week en slap voelde ik me. Ik was er dus weer ingetrapt, veel te veel gedaan. Ik krijg geen waarschuwing, ik merk het pas als ik te ver ben gegaan.

Rug schoot ook in de stress, alles zat vast. Dat kost me dan dus weer 10 dagen om terug te komen en weer terug te zijn op t nivo van 3 weken geleden en dan weer opbouwen.
2 stappen vooruit, 1 terug.
Maar alles onder de streep ga ik vooruit. Nog steeds en dat ben ik van plan vol te houden.

Lichamelijk is dit proces zwaar, dat begrijpt iedereen.
Mentaal is echter steeds belangrijker en daar zit het verschil.
Ik heb talloze keren 'smorgens gedacht.....waarom zou ik mezelf weer een dag dit allemaal opleggen, waarom blijf ik niet gewoon liggen en leef de rest van m'n leven comfortabel vanuit bed ? Nooit langer dan een kwartier !!
En dan oefeningen doen, half uur lang voor je uberhaupt je bed uit kunt komen.
Mentaal is veruit de grootste strijd, ook nu nog.

Overigens gaat het mentaal wel erg goed hoor, mijn weg blijven hier kwam puur doordat ik mij echt zo vreselijk verraden voelde door.... nahja, we weten waarom ik Mod af ben :P ;)

Overigens....daarop verder bordurend: mijn eigen onderzoek hier op M-F onderzoek naar of ik wel of niet als persoon veranderd ben krijgt wat serieuzere aandacht.
Ik snapte al niet hoe mijn lijf ZO kapot gegaan kon zijn zonder trauma binnen m'n kersepit ;) maar ik vergeet soms echt rare dingen. Cijfers/code's. Ik was er altijd geweldig in, hoofdrekenen ook. Maar nu niet meer. Van de 4 cijfers ben ik er 2 kwijt na 2 seconden. Ik vergeet halve dingen. Ik geef boodschappen door, maar dan slechts de helft. De franse taal.... ik haatte het op school. 3 jaar lang heb ik niets gesnapt van de vervoegingen....nooit. Tot ik er onlangs aan dacht en ik ze kende en snapte ????
Als iemand zei dat hij op 14-06 was geboren moest ik in m'n hoofd tellen of het dan juNi of juLi was, heb dat nooit kunnen onthouden. Nu weet ik dat feilloos.
Een behoorlijk groot onderzoek naar " niet aangeboren hersenletsel' middels een NPO zal nog plaats vinden, als ik er fysiek toe in staat ben :)

Had ik mijn " pICs" al s genoemd ? Post Intensive Care Syndroom (PICS) Het is niet enorm indrukwekkend aanwezig, maar een klein beetje zweeft dat ook rond.

Dat zeg ik.... mijn herstel gaat in laagjes.
Ik begin dat ik wakker werd en zelf geen adem kon halen.
Dat ik geen idee had of ik nog benen had of ze kon bewegen is dat totaal geen punt.
Nadat ik zelfstandig adem kon halen kon ik niet drinken of eten.
Dat ik geen idee had of ik nog benen had of ze kon bewegen is dat totaal geen punt.
Toen ik na een week oefenen kon/mocht drinken en eten, toen was belangrijk wat er met m'n benen was.

Zo gaat het stapje voor stapje.
Linker arm. Doorbloeding is nu goed. Ik kan licht trainen. Schouder begint los te raken, ik kan m'n arm weer recht vooruit steken !! Maar niet meer dan 5 graden opzij.
Zijn ook voor onderzoeken voor aangevraagd.
Over een paar maand gaat het ijzerwerk uit m'n arm.
Over nog weer een paar maand het ijzer uit m'n benen... beide.... oef, ik moet er niet aan denken wat dat een slagveld gaat worden :X

Oftewel.... er is nog genoeg te doen :P en daar ben ik druk mee :)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet van mijn chirurg die bij mij een dubbele laminectomie (ruimer maken van 2 wervels aan het spinaal kanaal, waarvan één door er de achterkant gewoon af te zagen) dat dit spinaal kanaal beschermd wordt door een geweldig sterk pees-achtig weefsel, dus zo snel zijn die zenuwen niet doorgesneden.
Maar je doelt op een dwarslaesie, dus onmogelijk is zeker niet, en gezien MBM zijn capriolen was 't niet uitgesloten,
Maar 't is niet, en daar zijn we blij om!

Zover ik begrepen heb is de ingreep die ik heb gehad het voordeel van opname in een universitair trauma ziekenhuis, in andere ziekenhuizen was dat een zeer waarschijnlijke uitkomst geweest. Ziekenhuis Antwerpen schijnt echt wel bij de top van europa en daarmee de wereld te behoren op gebied van acute trauma behandeling :)
 
:Y
Bij een auto ongeluk heeft mijn moeder een (of meerdere, weet ik ff niet) wervel(s) gebroken, waarvan een scherf in het kanaal zat te prikken. Geluk dat ze had, prikte die nét niet ver genoeg om een dwarslaesie te veroorzaken (is wel beschadigd, maar niet geheel door zeg maar).

BBbbrbrrr :X :X :X

Er zijn bij mij ook ' scherven' achter gebleven, men kon niet inschatten of ik daar last van zou hebben met eten, dat zou pas duidelijk worden als ik weer zelfstandig kon slikken. Gelukkig geen last van !
 
Krijg nou wat. Kijk ik na een paar jaar eens op MF voor de leuk en zie ik dat mbm zich te barsten heeft gereden.
Ik heb alle 283 paginas vol onzin niet gelezen maar wil je toch ff beterschap wensen (indien nodig nog)
Hopelijk ben je er een beetje knap vanaf gekomen.
Lees ook dat je gestopt bent als moderator...goed idee dat is toch een kak baantje en slecht betaald ook heb ik me laten vertellen.
iig een voorspoedig herstel gewenst...
Betaald ?
Zijn er Mods die betaald worden ? :+

Waar ik het wel om heb gedaan is om toch ook hier op M-F mensen tegen te komen die een steuntje konden gebruiken.
Ik kan met trots zeggen dat er meerdere gebruikers zijn waar ik meer mee heb gedaan dan alleen ' modden' en dat is (...of was ?) de parallel met mijn werk.
Naast afstraffen kon je soms ook veel goeds doen voor een mens en dat vond ik altijd erg waardevol !
 
Zitten enkele nuances in vrees ik.
Klopt.

Maar... alhoewel hij het nooit met me eens was, altijd tegen me in moest gaan en het een van de figuren was waar er niets anders op zat dan ' macht' te gebruiken om m het zwijgen op te leggen.... post hij wel in dit topic en wens me beterschap.

Dat hij dat uberhaupt doet....dat zegt iets. Iets waar ik als mens trots op ben. ;)

In zijn geval boeien die nuances mij dan ook niets, die betekenen in dit geval niet zoveel.
 
OK, donc français ?
Bien sûr, cela pourrait avoir quelque chose à voir avec cela, mais je l'avais aussi avec l'allemand à l'époque. Quelques années entre les deux, mais tout d'un coup, j'ai parcouru tous les cas lors d'un test. (Ne me demandez pas de reproduire).
De plus, parlant comme quelqu'un qui comprend maintenant un peu mieux les conjugaisons : le système n'est pas si difficile. C'est se souvenir de la forme et la pétrir pour qu'elle corresponde à un mot. C'est tout. En anglais, allemand et néerlandais.

Maar 't kan natuurlijk ook zijn dat je inmiddels zo lang tegen België aanschuurt dat 't kwartje vanzelf is gevallen :+
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan