Zwaar ongeval MeanBlueMan

Dat lijkt me wel confronterend.
Eerste 3 x wel, nu is het weer gewoon een stukje weg.

Misschien mijn manier van met dingen omgaan. Bedrijfsarts ( goede gast ! ) noemde het ook al opmerkelijk.
Ik heb in de loop der jaren echt bizarre dingen meegemaakt tijdens het werk. Maar dan ook voor dit werk bizarre dingen en dan ook meerdere echt bizarre.
Toch kom ik ermee weg, geen PTSS, geen nare dingen. Zelfs na een daadwerkelijke schietincident slaap ik gewoon prima en ga de volgende dag 'even' naar de Rijksrecherche.
Ik heb altijd in m'n achterhoofd gehouden dat het waarschijnlijk toch aan het stapelen is en ik wellicht ooit zo door m'n hoeven zak dat t echt even een puinhoop is, echter.... het blijft gewoon goed gaan.
Ik denk erover na, kijk naar wat goed/slecht ging, kijk naar leermomenten en ga weer door.
Dat doe ik hiermee ook.

Ik heb dagelijks te maken met de gevolgen en daar ben ik dan ook iedere dag mee bezig, maar de oorzaak op zich......die ben ik eigenlijk al bijna vergeten.
Ik heb er ook nooit veel over nagedacht. Kost veel energie en je gaat jezelf al snel op dwaalsporen zetten. Accepteer en keer terug naar het heden, aanpakken en door.
Er zijn mensen die zeggen dat ik "wegrelativeer".
Geen idee, volgens mij werkt het gewoon zo bij mij.
Ik heb in ieder geval geen zin om er toch drama's van te maken om te kijken hoe dat werkt iig :+
 
Och, als je nagaat waar het hek wat voor de grootste schade heeft gezorgd nu staat, kan MBM dat wel aan.

Ik heb MGP al vrij snel nadat ik uit coma kwam gevraagd langs te gaan bij het bedrijf en te vragen of ik dat hek mocht hebben.
Hek staat nu bij ons achter het huis :) Ga ik verwerken in de tuin/oprit en gaat bij verhuizen gewoon mee.

Eigenlijk had ik de Porsche ook willen hebben maar ik heb geen contact met die gast :+
De dienstmotor was al weg en tot schroot verwerkt. Zelfs mijn kleding en helm enz was al weg.
 
Ik ben blij dat het voor jou zo werkt. :t

Zal ook wel kip en ei zijn. Omdat je het niet uit de weg gaat , raak je er eerder overheen en omdat dat jouw ervaring is ga je het niet uit de weg etcetera
 
Je kan 't ook zo zien. Als hij dit zelfs gewoon overleefd heeft, veel erger kan 't niet worden dus waarom druk over maken.
Leef ook al m'n hele legen volgens 't idee dat je uit je bed kan struikelen en je nek breken, dus druk maken om dingen die gebeurd zijn of mogelijk kunnen gebeuren is zonde van het kleine beetje tijd wat je hebt op deze aardbol
 
Eerste 3 x wel, nu is het weer gewoon een stukje weg.

Misschien mijn manier van met dingen omgaan. Bedrijfsarts ( goede gast ! ) noemde het ook al opmerkelijk.
Ik heb in de loop der jaren echt bizarre dingen meegemaakt tijdens het werk. Maar dan ook voor dit werk bizarre dingen en dan ook meerdere echt bizarre.
Toch kom ik ermee weg, geen PTSS, geen nare dingen. Zelfs na een daadwerkelijke schietincident slaap ik gewoon prima en ga de volgende dag 'even' naar de Rijksrecherche.
Ik heb altijd in m'n achterhoofd gehouden dat het waarschijnlijk toch aan het stapelen is en ik wellicht ooit zo door m'n hoeven zak dat t echt even een puinhoop is, echter.... het blijft gewoon goed gaan.
Ik denk erover na, kijk naar wat goed/slecht ging, kijk naar leermomenten en ga weer door.
Dat doe ik hiermee ook.

Ik heb dagelijks te maken met de gevolgen en daar ben ik dan ook iedere dag mee bezig, maar de oorzaak op zich......die ben ik eigenlijk al bijna vergeten.
Ik heb er ook nooit veel over nagedacht. Kost veel energie en je gaat jezelf al snel op dwaalsporen zetten. Accepteer en keer terug naar het heden, aanpakken en door.
Er zijn mensen die zeggen dat ik "wegrelativeer".
Geen idee, volgens mij werkt het gewoon zo bij mij.
Ik heb in ieder geval geen zin om er toch drama's van te maken om te kijken hoe dat werkt iig :+
Onderschat de therapeutische werking van het motor-forum niet, hè :+

Maar zonder dollen, je schrijft er hier volgens mij open en nuchter over. Komt op mij niet over als wegrelativeren of bagatelliseren. Ik denk wel dat het kan helpen om het gebeurde een plaats te geven. Hoewel, waarschijnlijk niet zoveel als een topvrouw aan je zijde...
 
Eerste 3 x wel, nu is het weer gewoon een stukje weg.

Misschien mijn manier van met dingen omgaan. Bedrijfsarts ( goede gast ! ) noemde het ook al opmerkelijk.
Ik heb in de loop der jaren echt bizarre dingen meegemaakt tijdens het werk. Maar dan ook voor dit werk bizarre dingen en dan ook meerdere echt bizarre.
Toch kom ik ermee weg, geen PTSS, geen nare dingen. Zelfs na een daadwerkelijke schietincident slaap ik gewoon prima en ga de volgende dag 'even' naar de Rijksrecherche.
Ik heb altijd in m'n achterhoofd gehouden dat het waarschijnlijk toch aan het stapelen is en ik wellicht ooit zo door m'n hoeven zak dat t echt even een puinhoop is, echter.... het blijft gewoon goed gaan.
Ik denk erover na, kijk naar wat goed/slecht ging, kijk naar leermomenten en ga weer door.
Dat doe ik hiermee ook.

Ik heb dagelijks te maken met de gevolgen en daar ben ik dan ook iedere dag mee bezig, maar de oorzaak op zich......die ben ik eigenlijk al bijna vergeten.
Ik heb er ook nooit veel over nagedacht. Kost veel energie en je gaat jezelf al snel op dwaalsporen zetten. Accepteer en keer terug naar het heden, aanpakken en door.
Er zijn mensen die zeggen dat ik "wegrelativeer".
Geen idee, volgens mij werkt het gewoon zo bij mij.
Ik heb in ieder geval geen zin om er toch drama's van te maken om te kijken hoe dat werkt iig :+
Volgens mij denk je vooral in mogelijkheden en niet in problemen. Volgens mij ben je dan een realist.
 
Ik heb MGP al vrij snel nadat ik uit coma kwam gevraagd langs te gaan bij het bedrijf en te vragen of ik dat hek mocht hebben.
Hek staat nu bij ons achter het huis :) Ga ik verwerken in de tuin/oprit en gaat bij verhuizen gewoon mee.

Eigenlijk had ik de Porsche ook willen hebben maar ik heb geen contact met die gast :+
De dienstmotor was al weg en tot schroot verwerkt. Zelfs mijn kleding en helm enz was al weg.
Ik zag dat ze oude dienstkleding recyclen tot tassen mapjes en portemonnees die je kon bestellen als eindejaarsgeschenk. Vooral leer. Het zal toch niet?
 
Ach, als de uitkomst van de rechtszaken een beetje gunstig uitvallen kan je zijn nieuwe Porsche wel krijgen denk ik zo...... :+
Ik had ook een nieuw hek kunnen kopen. Daar gaat het dus niet om.

En zoals al gezegd als antwoord op nb jouw vraag... ik heb niets van doen met rechtszaken.
Ik heb alleen met mijn werkgever van doen, die is aansprakelijk voor ' alles'.

Smartegeld kennen we hier in NL ook zo niet, wel een uitkering voor functie verlies, dan word er gekeken naar in hoeverre je 'invalide' bent.
Daar komt wel wat geld voor los, maar bij 100% is het max 160.000.
Geloof me, dit wil je allemaal niet meemaken voor 160.000 euro. Nog niet voor het 10voudige. :N

Aparte vraag is ook nog wat dit zal doen met mijn levensverwachting.
Langer zal ik er niet door leven.
Korter is waarschijnlijker.
Maar een causaal verband is daarbij niet aantoonbaar.....dus niet verhaalbaar.
 
Heel begrijpelijk dat je in al die tijd van herstellen, thuis zitten, slecht slapen, naar therapie en ziekenhuizen gaan, etc, gaat overpeinzen wat er gebeurd is en wat je lichaam te verwerken gekregen heeft. En ja een wondertje en minstens 1engeltje moet ergens bij je geweest zijn. Maar niet te lang bij stil blijven staan ;)

:Y

En als ik ergens een hekel aan heb gekregen....is als mensen er naar vragen en dan na alles gehoord te hebben zeggen:
"PPhoehh, dan heb je wel geluk gehad zeg"

B| :( |(
Hoezo geluk gehad ? Ik heb een vreselijk ongeluk gehad !

En dan zeggen ze dat ik dingen wegrelativeer :P
 
De goedbedoelende-mensenparadox. Ze bedoelen het zo goed, maar het klinkt zo kut.
Tuurlijk :) Ik snap m ook wel, en ik brand ze alleen maar een klein beetje af, niet helemaal....O-)

De eerste keer was ik echt een beetje verbaasd toen iemand dat zei, terwijl het een doodnormale uitdrukking is die ik zelf waarschijnlijk ook12.854 x gebruikt heb.
 
:Y

En als ik ergens een hekel aan heb gekregen....is als mensen er naar vragen en dan na alles gehoord te hebben zeggen:
"PPhoehh, dan heb je wel geluk gehad zeg"

B| :( |(
Hoezo geluk gehad ? Ik heb een vreselijk ongeluk gehad !

En dan zeggen ze dat ik dingen wegrelativeer :P
Zo herkenbaar 🥺
 
Ik had ook een nieuw hek kunnen kopen. Daar gaat het dus niet om.

En zoals al gezegd als antwoord op nb jouw vraag... ik heb niets van doen met rechtszaken.
Ik heb alleen met mijn werkgever van doen, die is aansprakelijk voor ' alles'.

Smartegeld kennen we hier in NL ook zo niet, wel een uitkering voor functie verlies, dan word er gekeken naar in hoeverre je 'invalide' bent.
Daar komt wel wat geld voor los, maar bij 100% is het max 160.000.
Geloof me, dit wil je allemaal niet meemaken voor 160.000 euro. Nog niet voor het 10voudige. :N

Aparte vraag is ook nog wat dit zal doen met mijn levensverwachting.
Langer zal ik er niet door leven.
Korter is waarschijnlijker.
Maar een causaal verband is daarbij niet aantoonbaar.....dus niet verhaalbaar.
Sorry, het was slechts een (flauw) grapje. Niet de moeite waard om serieus op te reageren. En inderdaad is geld niet belangrijk (als slachtoffer). Voor de dader hoop je dat het wel pijn doet.....

Mij hebben ze ooit ook verteld dat ik zonder milt een jaar of 10 eerder zou sterven. Tot dusverre nog geen last van gehad....
 
Sorry, het was slechts een (flauw) grapje. Niet de moeite waard om serieus op te reageren. En inderdaad is geld niet belangrijk (als slachtoffer). Voor de dader hoop je dat het wel pijn doet.....

Mij hebben ze ooit ook verteld dat ik zonder milt een jaar of 10 eerder zou sterven. Tot dusverre nog geen last van gehad....

Eigenlijk heb ik m'n hele leven Porsche al een erg oninteressante auto gevonden. Dit incidentje heeft het er niet beter op gemaakt.

Dat hebben ze mij dan weer niet vertelt....:X
Bij jou hebben ze je milt verwijderd ? Hoe gaat dat in het dagelijks leven ?
 
Sinds gisteren vind ik een Porsche juist meer interessant, ik zag een Cayenne met een grote aanhangwagen, dat bied perspectieven😇.
 
:Y

En als ik ergens een hekel aan heb gekregen....is als mensen er naar vragen en dan na alles gehoord te hebben zeggen:
"PPhoehh, dan heb je wel geluk gehad zeg"

B| :( |(
Hoezo geluk gehad ? Ik heb een vreselijk ongeluk gehad !

En dan zeggen ze dat ik dingen wegrelativeer :P
100% volledig eens.

In de godsdiensthoek praten ze ook altijd zo.
“In voorspoed moet je dankbaar zijn, en in tegenspoed geduldig.“

Tja, zo kun je alles wel wegverklaren.
Voor mij destijds op school al het bewijs dat die kerkmensen maar wat verzinnen.

Ik herinner me iemand op TV, heel vroeger; die was gered uit een brandende auto. Heel verschrikkelijk verbrand, ernstig verminkt, heeft alleen maar verschrikkelijk veel pijn en dan zegt zo’n presentatrice dat ie vast wel blij is dat ie gered is... Nou, dat kan ik me dus niet voorstellen.
 
Tuurlijk :) Ik snap m ook wel, en ik brand ze alleen maar een klein beetje af, niet helemaal....O-)

De eerste keer was ik echt een beetje verbaasd toen iemand dat zei, terwijl het een doodnormale uitdrukking is die ik zelf waarschijnlijk ook12.854 x gebruikt heb.
Goedbedoelde onzin,...vaak uit opluchting dat het hun zelf niet is overkomen denk ik soms.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan