Zwaar ongeval MeanBlueMan

100% volledig eens.

In de godsdiensthoek praten ze ook altijd zo.
“In voorspoed moet je dankbaar zijn, en in tegenspoed geduldig.“

Tja, zo kun je alles wel wegverklaren.
Voor mij destijds op school al het bewijs dat die kerkmensen maar wat verzinnen.

Ik herinner me iemand op TV, heel vroeger; die was gered uit een brandende auto. Heel verschrikkelijk verbrand, ernstig verminkt, heeft alleen maar verschrikkelijk veel pijn en dan zegt zo’n presentatrice dat ie vast wel blij is dat ie gered is... Nou, dat kan ik me dus niet voorstellen.

Dat is een van de potentiële trauma's die mij zouden kunnen gaan opbreken.
Melding auto in de sloot. Komen we aan, ligt ie schuin in de sloot, vlammen over de motorkap.
Bestuurder er nog in, bewoog maar kon er niet uit, auto verwrongen.
Ik heb nog heel even kunnen proberen maar ook van buiten kreeg ik de auto niet geopend.
Verdere uitleg overbodig '(

Ik moet bekennen...helemaal in het begin, net 2 /3 dagen wakker, kon alleen m'n rechterarm bewegen, verder niets en alles deed pijn.
Eten en drinken via een slangetje. 5 of 6 infuusnaalden in de armen. Niet kunnen praten.
Ik heb mijzelf die eerste dagen ook serieus wel eens afgevraagd hoe ik naar de toekomst keek en of ik wel van plan was er echt voor te gaan of 'dat ik het wel best vond zo'.
Ik had ook echt wel het gevoel dat als ik niet echt zou vechten het als een kaarsje zou uitgaan, het was niet dat ik zelf actief zou hebben moeten blazen :X

Maar de blijdschap door heel mijn gehavende lijf, iedere keer als ik MGG zag.... daar kon geen verkeerde gedachte tegen op :) <3
En toen besefte ik mij nog niet eens hoe en wat onze relatie was.
Ik heb 'r een van de eerste dagen nb gevraagd om te trouwen. Mijn excuus: de medicijnen O-) we waren tenslotte een jaar eerder al getrouwd :+

Godsdienst.... ik heb er niets mee.
Als een ander er wat aan heeft, be my geust, ik ben zelfs geïnteresseerd in wat diegene daarin ziet maar kom mij niet vertellen dat ik ergens dankbaar voor moet zijn. Alles wat ik ben en heb, daar heb ik zelf voor gezorgd.
 
4 april....
Gaat een schroef onder in de lange verticale pin, rechter been eruit.
Daar zitten 2 schroefjes door het bot die de pin onderin fixeren.
Bovenin, waar de grote dwarspin zit die mijn heup vast houdt, is het bot nog niet stevig genoeg.
Helaas, anders had de hele boel eruit gemogen !
Van die 2 schroefjes zit er 1 in een oog, bovenste, de andere in een sleuf, onderste.
Die in het oog halen ze eruit, zodat de pin dus 1 a 2 mm 'in kan zakken' waardoor er boven iets druk komt op het botweefsel waardoor het nog een boost krijgt dichter te groeien en massiever te worden.
2022-04-06_23_38_47.png

2022-04-06_23_39_08.png
 
Pre operatief gesprek, doen ze tegenwoordig telefonisch.

Afgelopen week....ze belden.
Eerste kreeg wat info van mij, over mij.
Moment, we bellen zo terug O-)

Tweede belde....weer gesprek, wat meer over wat de laatste anderhalf jaar is gebeurd en gedaan.
Moment, we bellen zo terug O-)

Derde belde: Ja...eueuhh...29 februari, kom dan maar langs want dit gaan we niet zo doen, dit gaan we even goed onderzoeken :X :+
 
4 april....
Gaat een schroef onder in de lange verticale pin, rechter been eruit.
Daar zitten 2 schroefjes door het bot die de pin onderin fixeren.
Bovenin, waar de grote dwarspin zit die mijn heup vast houdt, is het bot nog niet stevig genoeg.
Helaas, anders had de hele boel eruit gemogen !
Van die 2 schroefjes zit er 1 in een oog, bovenste, de andere in een sleuf, onderste.
Die in het oog halen ze eruit, zodat de pin dus 1 a 2 mm 'in kan zakken' waardoor er boven iets druk komt op het botweefsel waardoor het nog een boost krijgt dichter te groeien en massiever te worden.
Bekijk bijlage 1846230
Bekijk bijlage 1846231
Waarom wachten ze niet tot alles sterk genoeg is ?

Of heb je er veel last van ?
 
Waarom wachten ze niet tot alles sterk genoeg is ?

Of heb je er veel last van ?

Ze halen maar 1 schroefje eruit, het grote geheel blijft helaas nog zitten.

Ik heb veel last van het uitstekende deel van de korte 'horizontale' pin, die de heup vast houdt.
Die is eigenlijk niet diep genoeg erin geschroefd waardoor nu met lopen de pees erover schuurt en dat doet verdomd veel pijn.

Botstructuur is daar natuurlijk alleen bij elkaar geboetseerde stukjes losgeslagen bot en dat is nog niet sterk genoeg.
Nu alles eruit = risico dat het bot weer breekt.
( Ik vond het t risico waard, dan zou er direct een kunstheup in gezet worden en dan heb ik er levenslang geen last meer van, maar dat wil de orthopeed niet. )

Maar op termijn moet het er wel uit, anders risico dat het ' ooit' breekt en dan zou het wellicht erg veel werk worden de gebroken stukken zonder kop eruit te krijgen.

Door nu die kleine schroef eruit te halen krijgt de lange pin dus iets ( 1 a 2 mm ) ruimte om te zakken.
Die ruimte /beweging zou het bot verder moeten stimuleren verder een hogere dichtheid te gaan krijgen.
Op zich kleine ingreep.
De plaat in m' pols is ook simpel, dus ik heb maar gevraagd of dat in 1 operatie kon. Na overleg vonden ze dat wel een optie.
Ik ga dus in een uurtje flink afvallen :+
Zal vragen of ik de onderdelen terug mag hebben, ik heb ze tenslotte al betaald O-)
 
Ze halen maar 1 schroefje eruit, het grote geheel blijft helaas nog zitten.

Ik heb veel last van het uitstekende deel van de korte 'horizontale' pin, die de heup vast houdt.
Die is eigenlijk niet diep genoeg erin geschroefd waardoor nu met lopen de pees erover schuurt en dat doet verdomd veel pijn.

Botstructuur is daar natuurlijk alleen bij elkaar geboetseerde stukjes losgeslagen bot en dat is nog niet sterk genoeg.
Nu alles eruit = risico dat het bot weer breekt.
( Ik vond het t risico waard, dan zou er direct een kunstheup in gezet worden en dan heb ik er levenslang geen last meer van, maar dat wil de orthopeed niet. )

Maar op termijn moet het er wel uit, anders risico dat het ' ooit' breekt en dan zou het wellicht erg veel werk worden de gebroken stukken zonder kop eruit te krijgen.

Door nu die kleine schroef eruit te halen krijgt de lange pin dus iets ( 1 a 2 mm ) ruimte om te zakken.
Die ruimte /beweging zou het bot verder moeten stimuleren verder een hogere dichtheid te gaan krijgen.
Op zich kleine ingreep.
De plaat in m' pols is ook simpel, dus ik heb maar gevraagd of dat in 1 operatie kon. Na overleg vonden ze dat wel een optie.
Ik ga dus in een uurtje flink afvallen :+
Zal vragen of ik de onderdelen terug mag hebben, ik heb ze tenslotte al betaald O-)
😂 oké dat is duidelijk.
Dus dat verrekte schroefje loopt te etteren.
 
:Y

En als ik ergens een hekel aan heb gekregen....is als mensen er naar vragen en dan na alles gehoord te hebben zeggen:
"PPhoehh, dan heb je wel geluk gehad zeg"

B| :( |(
Hoezo geluk gehad ? Ik heb een vreselijk ongeluk gehad !

En dan zeggen ze dat ik dingen wegrelativeer :P
Herkenbaar! Vroeg me dat in de loop der jaren ook steeds vaker af als iemand een zwaar ongeluk heeft gehad en men kwam met dat cliche van geluk bij een ongeluk. Wat nou geluk, iemand ligt volledig in de kreukels en zal nooit meer de oude worden, pleur op! Een kind die als enige van een gezin een zwaar ongeluk overleefd: Geluk? Is maar hoe je het bekijkt. Iemand die voor 80 procent verbrand en het toch net overleefd: Geluk? Ik weet het niet hoor.
 
Weet niet of er hier ook top gear liefhebbers zijn maar die mannen hebben als running gag altijd de opmerking "could be worse" wat ik meestal wel een goeie instelling vind.
In dit geval soms niet van toepassing trouwens, sommige dingen hadden inderdaad moeilijk slechter gekund helaas.
 
Ik ben in 2005 al realist genoeg geworden om de domme domme opmerking "dan heb je nog geluk gehad dat je niet enz. enz." te weerspreken.
Screenshot_20230208-040629_Samsung Internet.jpg

Dit kwam samen met nog een tiental gelijkwaardige reacties toen ik op "geluk pech" zocht, van mijn hand. Krijg ik nou een sticker :? :+

@MeanBlueMan je hebt me eens in PB onderhouden over PTSS. Toen stond ik weer met twee benen op de grond. Goeie wilskracht zoals jij en ik hebben zorgen dat we het moment dat het toeslaat overleven...
 
Het gevoel van wel of geen geluk lijkt mij erg afhankelijk van het moment. Als je iets ergs overkomt zie je het vaak niet meer zitten. Achteraf, en dat kan bijvoorbeeld jaren later zijn, denk je er misschien wel heel anders over.
Ik wens je alleszins veel sterkte met de komende operaties @MeanBlueMan !
Maar iets zegt mijn dat de artsen wel in goede handen zijn bij jou...
:Y
 
Eigenlijk heb ik m'n hele leven Porsche al een erg oninteressante auto gevonden. Dit incidentje heeft het er niet beter op gemaakt.

Dat hebben ze mij dan weer niet vertelt....:X
Bij jou hebben ze je milt verwijderd ? Hoe gaat dat in het dagelijks leven ?
Je milt heb je niet echt nodig, mits je volgroeid bent.
De functie van de milt (bloedreiniging) wordt overgenomen door andere organen.
Alleen is de milt wel de grootste opslag van bloed in je lijf, en die heb ik dus niet meer. Ik zou dus ca. 1 liter minder moeten hebben dan een ander persoon met mijn omvang.
Wat ik er van merk is weinig, behalve dat mijn conditie minder is geworden, en dat ik veel slechter tegen alcohol kan. Soms ben ik na 1 biertje al echt dronken. Ik drink dus ook vrijwel niet meer..... De meeste jaren drink ik over het hele jaar minder dan vroeger in sommige weekends. Een kleine prijs om te betalen.....
 
4 april....
Gaat een schroef onder in de lange verticale pin, rechter been eruit.
Daar zitten 2 schroefjes door het bot die de pin onderin fixeren.
Bovenin, waar de grote dwarspin zit die mijn heup vast houdt, is het bot nog niet stevig genoeg.
Helaas, anders had de hele boel eruit gemogen !
Van die 2 schroefjes zit er 1 in een oog, bovenste, de andere in een sleuf, onderste.
Die in het oog halen ze eruit, zodat de pin dus 1 a 2 mm 'in kan zakken' waardoor er boven iets druk komt op het botweefsel waardoor het nog een boost krijgt dichter te groeien en massiever te worden.
Bekijk bijlage 1846230
Bekijk bijlage 1846231
Dat klopt, bot heeft druk (kracht) nodig om uit te harden.
Ze hebben mijn kuitbeen 3 jaar na het ongeluk expres ingekort om meer druk op mijn scheenbeen dat niet wilde uitharden meer druk te geven. Daarna was het in 1 maand voor elkaar, iets dat de drie jaar daarvoor niet wilde lukken. Ik heb dus achteraf bijna 3 jaar nodeloos met een brace gelopen (gestrompeld).
 
I

Aparte vraag is ook nog wat dit zal doen met mijn levensverwachting.
Langer zal ik er niet door leven.
Korter is waarschijnlijker.
Maar een causaal verband is daarbij niet aantoonbaar.....dus niet verhaalbaar.

ken je niks van zeggen....
ik ken stumpers gezond als een vis die zo dood neer vielen en gasten die roken en zuipen als een grote en ierdereen overleven.
Als het je tijd is ben je aan de beurt
 
ken je niks van zeggen....
ik ken stumpers gezond als een vis die zo dood neer vielen en gasten die roken en zuipen als een grote en ierdereen overleven.
Als het je tijd is ben je aan de beurt
Zo ken ik ook motoren die piekfijn onderhouden werden, volgens het boekje die toch bij 60.000 er de brui aan gaven.
En motoren die iedere dag vreselijk aan de bak moesten tegen minimaal onderhoud die gewoon 200.000 km reden.

Toch is er gemiddeld een bepaalde relevantie en hecht de markt waarde aan goed gevulde onderhoud boekjes, geen aanrijdingen en weinig kilometers.
Ik gok dat jij daar ook de voorkeur aan zou geven, als de prijs hetzelfde is ?

Ik kan inmiddels wel zeggen dat er heel wat onderdelen vervangen zijn, helaas blijkt dat af fabriek - OEM nog steeds de beste kwaliteit heeft.
 
Je milt heb je niet echt nodig, mits je volgroeid bent.
De functie van de milt (bloedreiniging) wordt overgenomen door andere organen.
Alleen is de milt wel de grootste opslag van bloed in je lijf, en die heb ik dus niet meer. Ik zou dus ca. 1 liter minder moeten hebben dan een ander persoon met mijn omvang.
Wat ik er van merk is weinig, behalve dat mijn conditie minder is geworden, en dat ik veel slechter tegen alcohol kan. Soms ben ik na 1 biertje al echt dronken. Ik drink dus ook vrijwel niet meer..... De meeste jaren drink ik over het hele jaar minder dan vroeger in sommige weekends. Een kleine prijs om te betalen.....

Duidelijk.
Wel apart dat mijn milt niet opgelopen heeft, terwijl lever en beide nieren gescheurd waren. Nahja des te beter ! "geluk bij een ongeluk" :+ B|

Heb jij nu nog bepaalde dingen waardoor je iedere dag eraan herinnerd word ?
 
Zo ken ik ook motoren die piekfijn onderhouden werden, volgens het boekje die toch bij 60.000 er de brui aan gaven.
En motoren die iedere dag vreselijk aan de bak moesten tegen minimaal onderhoud die gewoon 200.000 km reden.

Toch is er gemiddeld een bepaalde relevantie en hecht de markt waarde aan goed gevulde onderhoud boekjes, geen aanrijdingen en weinig kilometers.
Ik gok dat jij daar ook de voorkeur aan zou geven, als de prijs hetzelfde is ?

Ik kan inmiddels wel zeggen dat er heel wat onderdelen vervangen zijn, helaas blijkt dat af fabriek - OEM nog steeds de beste kwaliteit heeft.
Om nog maar te zwijgen over de WOK melding die je nu op je ID hebt staan. :+
 
Dat klopt, bot heeft druk (kracht) nodig om uit te harden.
Ze hebben mijn kuitbeen 3 jaar na het ongeluk expres ingekort om meer druk op mijn scheenbeen dat niet wilde uitharden meer druk te geven. Daarna was het in 1 maand voor elkaar, iets dat de drie jaar daarvoor niet wilde lukken. Ik heb dus achteraf bijna 3 jaar nodeloos met een brace gelopen (gestrompeld).

Zo bezien zou het dus wellicht de beste optie zijn idd.
Het vervelende zijn idd al die lappen tijd die het dan weer kost.
Half december foto's en bezoek chirurg.
Die gaat overleggen,
Half januari bericht over deze aanpak.
Eind februari intake pre operatief.
4 april is inmiddels de datum van de operatie.
Hoe lang gaat het dan nog weer duren voor ze wel die zooi eruit gaan halen ? Tot die tijd heb ik pijn en daar hou ik daar niet zo van. B|

Ik ga nog wel vragen of ze dan eind februari nog eens een foto kunnen maken, er is dan alweer zoveel extra tijd voorbij dat de botstructuur inmiddels al wel dicht/sterk genoeg is. Kunnen ze in april gelijk heel die handel eruit trekken :P
 
Duidelijk.
Wel apart dat mijn milt niet opgelopen heeft, terwijl lever en beide nieren gescheurd waren. Nahja des te beter ! "geluk bij een ongeluk" :+ B|

Heb jij nu nog bepaalde dingen waardoor je iedere dag eraan herinnerd word ?
Ik heb geen idee welke organen je het best wel of niet kan beschadigen. We zullen het moeten doen met wat we hebben of krijgen....
Ik ben mij er meestal niet van bewust dat ik geen milt meer heb. Ik heb wel wat klachten waar ik vaak last van heb, maar geen idee of dat van dit ongeval komt. Ik denk dan aan migraine en overmatige constante spierspanning. Niet heel ernstig, wel soms heel vervelend.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan