Zwaar race-ongeluk Alex Zanardi :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Foto:

20010101DH_0006.jpg
 
www.f1racing.nl schreef
Alex Zanardi heeft vanmiddag een zeer zware crash meegemaakt tijdens een CART wedstrijd op de Duitse Lausitzring. De Italiaan spinde bij het uitkomen van de pitsstraat en werd met een snelheid van ver boven de 300 kilometer per uur geraakt door Alex Tagliani.

De toestand van Zanardi is inmiddels stabiel, maar hij heeft zijn benen verloren, een van onder en de ander van boven de knie. Zijn heup is waarschijnlijk gebroken.

Alex Zanardi reed in 1999 nog voor Williams, maar kon bij deze Formule 1 come-back geen potten breken. Hij keerde dit jaar terug naar de CART Series, waar hij al twee keer kampioen geworden was.

;(
 
Kijkend naar de crash vind ik het knap dat hij het overleefd heeft... Maar toch, je gunt het hem niet... Altijd een van de vriendelijkste coureurs gevonden... Heeft al veel pech gehad... En nu dit... Is gewoon heel erg
crying.gif

Ook weer een ongeluk op een l*llige manier... Je verwacht toch niet at je wagen zo spint? Was er iets mis met de wagen, misschien?

Hoe gaat het trouwens met Tagliani?
 
fuckfuckfuck ;(
het zal je leven maar zijn de motorsport en dan zonder benen voortmoeten..
iets dat altijd verschrikkelijk is, maar voor hem misschien zowaar nog erger ;( ;(
 
Was er iets mis met de wagen, misschien?

Hoe gaat het trouwens met Tagliani?
Hij kwam net uit de pits, misschien koude banden? In de CART gebruiken ze geen bandenwarmers.

Tagliani schijnt wel ok te zijn, iig geen zware verwondingen.
 
Hoe gaat het trouwens met Tagliani?

Tagliani, 28, was ``awake and alert,\'\' and X-rays showed no serious injuries, CART said. Team Players\' said in a release that Tagliani was experiencing back pain, but suffered no loss of feeling in his arms and legs.
 
Hij kwam net uit de pits, misschien koude banden? In de CART gebruiken ze geen bandenwarmers.

Tagliani schijnt wel ok te zijn, iig geen zware verwondingen.

Geen kouwe banden, was maar een splash and dash, dus enkel benzine.. geen bandenwissel.
 
D\'r blijft echt helemaal niet over van die wagen. Alex mag blij zijn dat ie nog leeft!

Diep triest dit, lekker weekie zeg :(
 
Ik hoorde vanmiddag op tv dat hij in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt, zijn toestand is stabiel en hij ademt wel zelf. Alleen is 1 been boven de knie en de ander onder de knie geamputeerd.
 
Inderdaad een schokkende foto, je ziet gewoon de afgescheurde broekspijpen van zijn brandvrije overall. Het was inderdaad een erg slechte week ;(
 
Dit wens je je ergeste vijand (op Bin Laden na dan) niet toe, beide benen te moeten missen. ;(
 
Helaas moet ik zeggen dat ik er met mijn neus er boven op zat.

Hij was te gretig, want hij had een kans om te winnen. Gaf wat te veel gas, en daar ging die.

Een hele luide klap, de vonken sprongen alle kanten op, alsof de boel gewoon explodeerde.

Dat was geen goed gezicht zo vlak voor me neus.
Iedereen was stil, kijkend naar de resten van de auto van Zanardi.

Echt klote dat het gebeurde, en dan ook nog met Zanardi. Het is een geweldige vent.

Ik weet zeker dat we in de toekomst nog wat van hem gaan horen......

Ik heb echt met hem te doen.
 
Helaas moet ik zeggen dat ik er met mijn neus er boven op zat.
Hij was te gretig, want hij had een kans om te winnen. Gaf wat te veel gas, en daar ging die.
Een hele luide klap, de vonken sprongen alle kanten op, alsof de boel gewoon explodeerde.
Dat was geen goed gezicht zo vlak voor me neus.
Iedereen was stil, kijkend naar de resten van de auto van Zanardi.
Echt klote dat het gebeurde, en dan ook nog met Zanardi. Het is een geweldige vent.
Ik weet zeker dat we in de toekomst nog wat van hem gaan horen......
Ik heb echt met hem te doen.

Ben je er geweest?
Lijkt me echt gaaf het geluid van al die wagens op zo\'n oval eens in het echt te horen :9~
En kan je de race een beetje volgen?, ze komen natuurlijk kanonhard voorbij, maar je kunt waarschijnlijk wel de hele oval overzien.
 
nog \'ns goed naar de beelden gekeken ... lijkt of dat er brandstof over de banden gaat met dat de slang wordt terug getrokken...

als dat het geval was dan verklaart het de spin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan