zwaarder geluid

palmen

MF'er
30 sep 2005
46
0
weert
hoi ik ben pas de nieuwe bezitter van een xvs dragstar 650 van 1998 en nu vind ik het geluid wat minder wat hij maakt en aangezien een dragpipe zo duur is dacht ik misschien weet iemand hoe ik op een redelijk goedkopere manier een beter geluid kan krijgen uit me uitlaat heb er al een keer een demper vanaf gehaald ma dat ziet niet uit en klinkt ook niet echt mooi.
alvast bedankt gr mike
 

palmen

MF'er
30 sep 2005
46
0
weert
oke bedankt maar ik heb er laats een pijp in gestoken en dan kom ik op een ijzer plaatje of iets dergelijks.
maar hoe zou ik dan mijn dempwol eruit moeten halen zou het graag willen weten hoe meer herrie hoe beter. gr mike
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Die originele demper is een reflectiedemper en geen absorptiedemper. Die zit vol schotten ipv een binnenpijp met dempingsmateriaal. Daar valt niks uit te halen.
Als je daar met een grote boor oid in bezig gaat dan weet je niet wat je overhoudt.
Met een beetje pech heb je een klotegeluid en rammelt hij aan alle kanten daarna.
Ik zou gewoon een setje andere dempers kopen, en die dure originele bewaren.
 

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
1
33
Omg. Alkmaar
Die originele demper is een reflectiedemper en geen absorptiedemper. Die zit vol schotten ipv een binnenpijp met dempingsmateriaal. Daar valt niks uit te halen.
Als je daar met een grote boor oid in bezig gaat dan weet je niet wat je overhoudt.
Met een beetje pech heb je een klotegeluid en rammelt hij aan alle kanten daarna.
Ik zou gewoon een setje andere dempers kopen, en die dure originele bewaren.
 

sav

MF veteraan
26 aug 2002
5.952
77
61
Zwijndrecht (Zuid Holland)
Hoi palmen,


Het is een wat duurdere oplossing, maar ik zou bijvoorbeeld zoiets kopen:


De bestaande dempers aanpassen kan wel, maar dat geeft een onvoorspelbaar (voor jou en mij) resultaat. Bovendien kan je bij het vervangen van de originele dempers ooit de motor weer in de originele staat terugbrengen.

Bedenk wel dat de bovenstaande "dempers" geen europese goedkeur hebben, ze zijn er alleen voor de show.


P.s. Soms kan je originele ex-HD dempertjes kopen. Dan kan je naar hartelust boren, vijlen en leegpeuteren.
Bijv.: uitlaatje op marktplaats
 

palmen

MF'er
30 sep 2005
46
0
weert
oke bedankt heeft iemand dan wel een goed adress voor eventueel van die drag pipes of kan je die ook zelf maken op de een of andere manier.
gr mike
 

sav

MF veteraan
26 aug 2002
5.952
77
61
Zwijndrecht (Zuid Holland)
Dit plaatje komt van louis.de (als je erop klikt, kom je er vanzelf.) Jouw lokale onderdeeltjes-leverancier zal vast en zeker iets soortgelijks kunnen leveren.
 

palmen

MF'er
30 sep 2005
46
0
weert
oke alvast bedankt iedereen.
ma dat gaten boren rondom ga ik eerst eens proberen want die andere moet ik toch even voor sparen '( gr mike
 

Andy-Marf

MF veteraan
23 mei 2004
4.038
3
44
Haarlem
Ik heb nog een set originele eindpijpen liggen van een dragstar 1100, weet niet of die passen op een 600, maar je mag die voor een zacht prijsje best hebben.

hier zitten ook gaten in rondom het uitlaatgat en die klinken zeer diep en warm.kreeg altijd veel complimenten over m'n geluid...mooi donker maar niet TE hard.
 

palmen

MF'er
30 sep 2005
46
0
weert
he andy marf helaas deze passen niet en mijn dempers zijn toch al niet zo heel mooi dus ja ga het nu eens proberen met een boor ps welke diameter heb jij gebruikt gr mike
 

plieshout

Rookie
5 mrt 2007
13
0
Ik heb nog een set originele eindpijpen liggen van een dragstar 1100, weet niet of die passen op een 600, maar je mag die voor een zacht prijsje best hebben.

hier zitten ook gaten in rondom het uitlaatgat en die klinken zeer diep en warm.kreeg altijd veel complimenten over m'n geluid...mooi donker maar niet TE hard.
Het is wat laat, maar als je dit toevallig nog 's leest: Heb je die pijpen nog? Zo ja, in welke conditie zijn ze? En wat zouden ze moeten kosten ongeveer?
 

Andy-Marf

MF veteraan
23 mei 2004
4.038
3
44
Haarlem
Het is wat laat, maar als je dit toevallig nog 's leest: Heb je die pijpen nog? Zo ja, in welke conditie zijn ze? En wat zouden ze moeten kosten ongeveer?
kijk. da's toevallig, ik wilde ze komende week op Marktplaats gaan zetten... :W (schuur opruimen)

ze zijn niet in superconditie want ze zijn gebruikt... er zijn wat krassen aan de onderkant omdat je met de dragstar nogal eens de grond raakt, en volgens mij ook een kleine kras op de zijkant ergens, maar het is al een tijd geleden dat ik ze uit het plastic heb gehad waarin ze zijn opgeborgen.ik zal van de week wel eens foto's maken.

maar voor 100 euro mag je ze hebben wat mij betreft...

ik heb ook nog een bagage rekje voor de Dragstar 1100, misschien wil je die ook wel?
 
Laatst bewerkt:

hahave

MF'er
13 apr 2006
55
0
Ik weet een nog goedkopere oplossing. De hele uitlaat verwijderen, heb je misschien je gewenst effect. Dat we over een paar jaar nergens meer mogen rijden is wellicht een bijkomstigheid.
 

plieshout

Rookie
5 mrt 2007
13
0
kijk. da's toevallig, ik wilde ze komende week op Marktplaats gaan zetten... :W (schuur opruimen)

ze zijn niet in superconditie want ze zijn gebruikt... er zijn wat krassen aan de onderkant omdat je met de dragstar nogal eens de grond raakt, en volgens mij ook een kleine kras op de zijkant ergens, maar het is al een tijd geleden dat ik ze uit het plastic heb gehad waarin ze zijn opgeborgen.ik zal van de week wel eens foto's maken.

maar voor 100 euro mag je ze hebben wat mij betreft...

ik heb ook nog een bagage rekje voor de Dragstar 1100, misschien wil je die ook wel?
hmm..Ze moeten wel in goede conditie zijn, want ze komen op een nieuwe dragstar 1100...maar doe eens wat foto's idd...dito geldt voor het bagagerekje..ik PM je wel even mijn email..

Edit: pm-en kennen ze hier nog niet (?), mijn email is [email protected]
post maar even als je het email-adres hebt, dan verwijder ik m hier weer..
 
Laatst bewerkt:

Kas

MF'er
23 okt 2005
72
0
Weet toevallig iemand hoe een standaard einddemper van een Harley Davidson fxstb 2007 (shotgun demper) er van binnen uitziet.
Heeft iemand ervaring met het uitboren van dit buisje aan de achterkant.