Zwaarder rijexamen?

Marcell0

MF'er
18 apr 2003
95
0
Maastricht
Er wordt hier en daar aangegeven dat er per 30 september
dingen gaan veranderen met het rijexamen.

Er zou beschermende kleding gedragen moeten worden (doe ik al), en er
zouden extra bijzondere verrichtingen bijkomen.

Wordt dit meteen ingevoerd of in fases?

Wie weet hier meer van? Hoe wordt omgegaan met kandidaten die al eerder gestart zijn met lessen?
 
Ik heb me rijbewijs nog niet maar toch ben ik pro.

Leren rijden doe je pas als je je rijbewijs hebt maar toch wil ik het een beetje te pakken hebben als ik de baan opkom.

Alleen dat theoretisch examen weetek niet wat van te denken (geil zinnetje...|: )
 
Ik ben nog (ja hopelijk nog 1 week) aan het lessen en ik heb inderdaad de brochure van het CBR gezien met de eisen die ze in het najaar gaan opleggen m.b.t de kleding waarin, c.q. mee gereden wordt.

Het gaat dan om helm, handschoenen, jas, schoenen, alles met goede bescherming en vizier dicht als je geen zonnebril draagt en liefst opvallende kleding maar verder niet echt iets bijzonders al zeg ik het zelf.

Wat betreft het moeilijker, c.q. veranderen van het examen zelf heb ik niets gehoord maar zou er zelf geen bezwaar tegen hebben. Ik heb zelf al een paar keer gemerkt hoe kwetsbaar je bent of kan zijn in het verkeer door onoplettende automobilisten of door slecht weer!!
 
Ik gellof dat het in NL uitgesteld is tot sept 2004(heb ik hier ergens op het forum gelezen).
Kan iemand dit bevestigen met een bron oid???

Daarentegen gaat het verzwaarde rijexamen in Belgie gewoon van kracht op 1 of 30 sept (weet ik ff niet meer zeker).

Mazzels
 
Terug
Bovenaan Onderaan