Zwaardere opvolger NTV650 Revere (twin) gezocht

avdwal

MF'er
2 jun 2009
119
13
Hilversum
Heb nu 2 jaar geleden NTV650 Revere gekocht. Geen enkel probleem gehad, cardan aandrijving. Zadel en motorvermogen vind ik nu wat mager. Wel heerlijk bromfiets rijden zo's slank model met twin in lengterichting.

Ik zoek nu iets betaalbaars dat ook heel betrouwbaar is en een stuk dikker qua vermogen en geschikt voor iets langere ritten. ben zelf kleine 1 meter 90 en kleine 100 kilo, dit om mee te nemen bij keus volgende motor.

ben erg fan van de twin, om zijn mooie roffel en om het motorkarakter. zit wel steeds naar cb1300, gsx1400 en xjr1300 te kijken, maar wil toch twin, maar dan dikker.

wie heeft er suggesties? en waar moet ik dan op letten?
 
Ben zelf ook bezig met een andere motor. Wil graag naar een twin. Mijn vrouw heeft een monster 696 en dat rijd echt geweldig, zelfs met het weinige vermogen.

Zelf wil ik dan minimaal een 1000 en het liefst met cardan (ben gewoon lui).

Maar ik denk dat er met motoren met cardan niet zo veel keus is als je zwaarder wilt.
Zou gaan kijken richting een BMW of een Guzzi. Of toch met ketting en gewoon een Ducati.

Succes!

Succes
 
Beetje laat (vakantie), maar hier nog een reactie. Ik heb jaren NTV en Hawk gereden. Sinds afgelopen voorjaar doe ik woonwerk met een Ducati ST2. Een stuk ruimer dan de Hawk, zit lekker en een geweldig motorblok. Betrouwbaar (ja, betrouwbare Duc's bestaan), de tweekleppers zijn ook goed zelf te onderhouden.
 
en wat dacht je van de ST1100? Mooie V4, cardan, uiterst betrouwbaar, zeer comfortabel. En anders zoals hierboven gesuggereerd een BMW uit de R-serie (boxermotor) :Y
 
Heb nu 2 jaar geleden NTV650 Revere gekocht. Geen enkel probleem gehad, cardan aandrijving. Zadel en motorvermogen vind ik nu wat mager. Wel heerlijk bromfiets rijden zo's slank model met twin in lengterichting.

Ik zoek nu iets betaalbaars dat ook heel betrouwbaar is en een stuk dikker qua vermogen en geschikt voor iets langere ritten. ben zelf kleine 1 meter 90 en kleine 100 kilo, dit om mee te nemen bij keus volgende motor.

ben erg fan van de twin, om zijn mooie roffel en om het motorkarakter. zit wel steeds naar cb1300, gsx1400 en xjr1300 te kijken, maar wil toch twin, maar dan dikker.

wie heeft er suggesties? en waar moet ik dan op letten?


Wat is je budget?

Met jouw lengte zou een sterke allroadmotor een goede keuze zijn. Zijn in het algemeen ook V twins.

Kijk eens hiernaar klik :)

Een uiterst betrouwbaar (Suzuki TL1000S) blok en een bijzonder prettig rijwielgedeelte. Italiaans design in combinatie met japanse betrouwbaarheid. Ideaal voor reizen en woon-werk verkeer. Én uiterst scherpe prijs voor dit bouwjaar.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan