Zwaardere racemotor, bandkeuze

martinus83

MF'er
9 aug 2004
204
0
Oss
Ik open toch maar even een topicje..

Ben me aan het orienteren voor nieuwe banden.
Nu rijd ik een Kawa ZXR750 uit 1989, rond de 110 pk.
Gewicht is rijdbaar zon 230 kg. Aan de zware kant, mede vandaar toch even een topic.

Ik zoek een sportieve band met een goede levensduur, ben geen circuitracer of wat dan ook. Zal ook niet elke dag met de motor naar het werk gaan. Gewoon een doorsnee mooi weer motor rijder denk ik. (mag pas sinds jan dit jaar rijden)

Ik nijg naar de

BT014
Mich. Pilot Road of Road 2
Dunlop Roadsmart?

Nav dit topic begrijp ik dat de roadsmart wel gunstig zou kunnen zijn
Ervaringen Dunlop Roadsmart??

Huidige band is een versleten Metzeler M1. Nog 1 mm profiel. Mede omdat hij versleten is, maar misschien ook door de band zelf valt de motor de bocht in.
Vind ik niet zo heel erg maar het zou minder mogen.

Kunnen jullie proberen mij advies te geven voor een bandje die 10000 km mee kan?

Martinus

De fiets in kwestie:

ZXR750_martinus83_3095.jpg
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je met de Roadsmart hem precies in de roos geschoten hebt. :Y

Neutraal stuurgedrag
Stijf karkas (goed voor de wat zwaardere motoren)
Goede regenrijkwaliteiten
Sportief rijden geen probleem
Goed slijtvast.

En, een mooie prijs :]
 
Laatst bewerkt:
BT014 zal geen 10000 km halen, maar je kunt er prima een circuitdag mee doen. Net niet wat je zoekt.
Edit: mooie fiets!
 
Laatst bewerkt:
Ik zweer bij de Michelin 2CT's (two-compund system), oftewel de Pilot Road voor normal weggebruik.

Beste band die ik op m'n ouwe ZX-6R heb gehad. (ik ben nu nog bezig om de standaard op de Z1000 gemonteerde Dunlop Qualifiers op te rijden, maar die laten het ernstig afweten in de regen.)

Dus ik zeg, ga voor die 2CT van Michelin. Zal je echt niet in de steek laten bij het betere bochten werk.
 
Je moet even de laatste paar pagina's van het pilot road 2 topic doorlezen, daar staat erg veel informatie. Ook over andere banden dan de PR2
 
Oi tinus...

De MPR2 is een goeie, maar je zou m (als je een strak afgeveerde fiets hebt) een beetje voelen "inzakken" vanwege zijn minder harde karkas... Heb een ZX10, met meer kg's, die wat slapper was afgeveerd, geen enkel probleem ermee..
Pas als je richting grens rijdt zul je dat merken (met strakke fiets).

zit hier nog t originele spul onder, merk je er weinig van.

de roadsmart schijnt ook een goeie te zijn, zelf geen ervaringen mee
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties :)

Mn kawa is aardig strak afgeveerd.
Ik was bijna overtuigd van de MPR2 maar nijg nu toch naar de Roadsmart...vanwege sterkte karkas vooral en gewicht motor
Bt014 valt alsnog af denk ik.

Ik heb geen kneepads op mn motorbroek maar wil toch geen klevende burgerautos achter me bij de op en af rit als je snapt wat ik bedoel ;)

De M1 heb ik zelf niet nieuw gemonteerd.. kan ik dus niks overzeggen.
Voorband is eigelijk nog goed maar ik doe er denk ik verstandig aan deze meteen ook te vervangen? Bij Vos oss keek ik even door de occasions en het viel me op dat die vaak twee verschillende banden hebben (bijv een zx9r met een Metzeler voor en een MPP2 achter....)
 
Laatst bewerkt:
BT-21 _O- :W tis geen sportband en die wil je ook niet op een zwaardere sportmotor. Ik heb me al 2 keer aan de BT-21 steen gestoten op 2 verschillende motoren en kan alleen maar dit zeggen...

...crap...crap...crap...crap....

Pirelli Diablo of MPR zou veel betere keuze zijn

1. Pilot road is ook geen sportband, ondanks de 'zachtere zijkanten' (alsnog harder rubber dan bv. de gewone pilot power)

2. Diablo is een sportband. Snap niet hoe je deze in 1 zin met de MPR noemt bij je advies.
 
bedankt voor de reacties :)

Mn kawa is aardig strak afgeveerd.
Ik was bijna overtuigd van de MPR2 maar nijg nu toch naar de Roadsmart...vanwege sterkte karkas vooral en gewicht motor
Bt014 valt alsnog af denk ik.

Ik heb geen kneepads op mn motorbroek maar wil toch geen klevende burgerautos achter me bij de op en af rit als je snapt wat ik bedoel ;)

De M1 heb ik zelf niet nieuw gemonteerd.. kan ik dus niks overzeggen.
Voorband is eigelijk nog goed maar ik doe er denk ik verstandig aan deze meteen ook te vervangen? Bij Vos oss keek ik even door de occasions en het viel me op dat die vaak twee verschillende banden hebben (bijv een zx9r met een Metzeler voor en een MPP2 achter....)

Mwah, opzich maken 2 verschillende merken niet heel veel uit. Er zijn mensen waarbij het tussen de oren niet kan en deze mensen voelen het ook als je snapt wat ik bedoel ;)

Zelfs 2 banden met de een een stug en de ander een slap karkas went binnen 2 weken.

Als je voorband nog goed is (De M1 is trouwens een behoorlijk sportieve band), waarom dan niet alleen een nieuwe achterband? Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, neem je toch een Metzeler achterband? De Z6 Roadtec valt in dezelfde categorie als de genoemde pilot road en Roadsmart en komt ook steeds goed uit elke test.
 
1. Pilot road is ook geen sportband, ondanks de 'zachtere zijkanten' (alsnog harder rubber dan bv. de gewone pilot power)

2. Diablo is een sportband. Snap niet hoe je deze in 1 zin met de MPR noemt bij je advies.


Heel makkelijk :P . Ik schreef per ongeluk MPR ipv MPP..waarom is mij ook niet duidelijk :X

aangezien het meer om een mooi-weer rijder gaat zou ik dus voor de Diablo gaan of de Pilot Power.
 
Laatst bewerkt:
Ik zweer bij de Michelin 2CT's (two-compund system), oftewel de Pilot Road voor normal weggebruik.

Beste band die ik op m'n ouwe ZX-6R heb gehad. (ik ben nu nog bezig om de standaard op de Z1000 gemonteerde Dunlop Qualifiers op te rijden, maar die laten het ernstig afweten in de regen.)

Dus ik zeg, ga voor die 2CT van Michelin. Zal je echt niet in de steek laten bij het betere bochten werk.

mijn dunlop sportmax is ook geen feest in de regen, ligt dat soms aan dunlop ofzo?
 
1. Pilot road is ook geen sportband, ondanks de 'zachtere zijkanten' (alsnog harder rubber dan bv. de gewone pilot power)

2. Diablo is een sportband. Snap niet hoe je deze in 1 zin met de MPR noemt bij je advies.

Diablo is als strada uitvoering leverbaar, positioneert zich als sportieve toerband. Dus opzich geen gekke gedachte ;)

Heb ik zelf gehad onder toenmalige zxr400, behoorlijk slijtvaste band met voldoende grip om je knietjes aan de grond te rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Diablo is als strada uitvoering leverbaar, positioneert zich als sportieve toerband. Dus opzich geen gekke gedachte ;)

Heb ik zelf gehad onder toenmalige zxr400, behoorlijk slijtvaste band met voldoende grip om je knietjes aan de grond te rijden :]

Maar dat stond er dus niet he..
 
Ik rij nu ook al een tijdje met roadsmart en ze slijten inderdaad niet zo snel (12000 km achterband) Toch vind ik dat ze wel degelijk slippen op witte wegmarkeringen bij nat wegdek. (Dus is zeer sportief rijgedrag bij natte omstandigheden niet aangewezen, maar bij welke band is dat wel zo?)
Op de fazer reed ik met pirelli diablo strada, een beetje vergelijkbaar met de roadsmart.
 
5000 km gereden met de roadsmart, op een tuono. incl 3000 km vegen in het zwarte woud, en na die 5000 km vrij weinig slijtage...
ook geen enge dingen meegemaakt, dus op de triple komt ook een setje :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen kneepads op mn motorbroek maar wil toch geen klevende burgerautos achter me bij de op en af rit als je snapt wat ik bedoel ;)
Daar zijn dr 2 mogelijkheden:
Of de mensen in die auto's kunnen goed rijden en hebben goede banden.
Of jij bent nog niet snel genoeg.

En gezien het feit dat dr sportec M1's opliggen kan ik het antwoord wel raden ;)
Ook met sport toer banden zoals de MPR, Z6 etc kun je erg hard rond, dat je dan 1 graad minder schuin kan en 0,2sec later je gas open kan rammen tov een sportband, boeiend ;)
 
BT014 :N te zacht.. had de mijne 4 kant na 4000 km
MMP (2ct) :Y net een weekendje eifel mee geweest.. incl nurburgring.. band houdt zich prima.. geen vlakke kanten niet
 
Daar zijn dr 2 mogelijkheden:
Of de mensen in die auto's kunnen goed rijden en hebben goede banden.
Of jij bent nog niet snel genoeg.

En gezien het feit dat dr sportec M1's opliggen kan ik het antwoord wel raden ;)
Ook met sport toer banden zoals de MPR, Z6 etc kun je erg hard rond, dat je dan 1 graad minder schuin kan en 0,2sec later je gas open kan rammen tov een sportband, boeiend ;)

Ik hou het maar op erg weinig gereden motor kilometers ;) nog geen 900, vandaar dat ik ook weinig/geen vergelijk ofzo heb in ervaring met andere banden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan