zwabberen KTM 620, 120+

Gtech

MF'er
31 aug 2002
35
0
Berkel en Rodenrijs
beste mede motorrijders.

als ik met mijn ktm boven de 120 uitkom dan begind deze best hard te zwabberen in het stuur,

nou heb ik al diverse mensen gesproken die er ook last van hebben (660smc, xr500, xr600)

ik heb hier ook nog niks over kunnen vinden op het forum,


hebben jullie mischien een idee? (vering op je gewicht af laten stellen?)
mischien dat hij achter te slap staat dat hij bij accelereren bij hoge snelheid weinig wieldruk op het voorwiel heeft?

tis namelijk niet echt een lekker gevoel :9

alvast bedankt

hier de foto met de nieuwe velgen!

ktm1.jpg


moet er nog een hoop aan doen, maar het begin is er
 
Laatst bewerkt:
nou heb ik al diverse mensen gesproken die er ook last van hebben (660smc, xr500, xr600)

ik heb hier ook nog niks over kunnen vinden op het forum,

Daar zijn al wel topic´s over, maar misschien valt het je op dat al die anderen die je gesproken hebt ook off/road machine´s rijden...die hebben dat nu eenmaal meer en eerder als een supersport.
That´s live....mijn620 doet t ook, ergens omstreeks de 130, geeft niks, lekker laten wiebelen.
 
ik had het ook boven de 100

nu bleek dat ik mijn voorwiel niet spanningsvrij had gemonteerd. ik draaide alles daar muurvast. en das niet goed!
alles een keer losgehaald en alles met beleid weer vastgezet.
het voorwiel as gewoon handvast aangedraaid in de voorvorken en daarna de as vastgezet door die 4 boutjes aan te draaien.

en mijn xr gaat tot de 140, maar tot 140 geen last van zwabberen (webanden, wel 18/21inch
 
Had ik eerst ook bij 120km/u, andere voorband erop gelegd (SC2 ipv Dragon Rain) en het was over. Zelfs bij 160km/u geen gewiebel.
 
baksteen: een vriend van me kent een andere gozer met een 620 die heeft er totaal geen last van. het moet dus echt wel op te lossen zijn.
 
nou het is meer bij het optrekken bij die snelheid. als je flink gas terug neemt en een constante sneleid aanhoud dan is het al een heel stuk minder.
 
nou het is meer bij het optrekken bij die snelheid.

Verder naar voor gaan zitten en/of een beetje door de kroonplaten laten zakken. Ik ben eens bijna achterovergeklapt zo, er kwam ineens een windvlaag onder mijn voorspatbord (ik zat een beetje naar achter en had nog bagage achter me).
 
Balhoofdlager, bandenspanning, bandenmerk, bandenttype, veerspanning, je houding en je gewicht. Dat kan er allemaal mee te maken hebben.

@zoetahmeerdah smits: wat voor rubber heeft die vriend van je eronder liggen?

Eerst bevestiging voorwiel controleren, dan de veerspanning stugger maken als dat mogelijk is, vervolgens poten iets door de kroonplaat laten steken, en bandenspanning nakijken.

Als dat niet helpt je balhoofdlager controleren en anders ander rubber eronder. Mocht niets baten, dan zou ik 'em inruilen...
 
had ik ook heb de demping wat harder gezet, en de voor poten wat verder naar onder gestoken
(dan word je balhoofds hoek groter zal hij meer rechtuit stabiliteit hebben )
dus niet doorsteken door de kroonplaten anders is er echt geen houden aan :N
 
dat spatbord vat ook onnodig veel wind :Y ,en iid laat je stuur maar eens los,dat scheelt ook veel.
 
Ik heb een XR600R en had er ook last van boven de 130 maar ik heb er nu een nieuwe voorband op liggen en nou is het helemaal over.
Toen kwam ik erachter dat hij 165 halen kan als ik plat lig natuurlijk.
 
beste mede motorrijders.

als ik met mijn ktm boven de 120 uitkom dan begind deze best hard te zwabberen in het stuur,

nou heb ik al diverse mensen gesproken die er ook last van hebben (660smc, xr500, xr600)

ik heb hier ook nog niks over kunnen vinden op het forum,


hebben jullie mischien een idee? (vering op je gewicht af laten stellen?)
mischien dat hij achter te slap staat dat hij bij accelereren bij hoge snelheid weinig wieldruk op het voorwiel heeft?

tis namelijk niet echt een lekker gevoel :9

alvast bedankt

hier de foto met de nieuwe velgen!

http://home.wxs.nl/~smi00679/brommer/ktm1.jpg ((Afbeelding))

moet er nog een hoop aan doen, maar het begin is er
zwabberen doen alle ktm's eh supermoto's :Y _O- :W
 
heb gisteren nog vlotjes 160 gereden zonder te zwabberen,dus sluit eerst eens wat dingen uit,het kan zoveel oorzaken hebben :Y
 
Mijn sm begint ook te zwabberen omstreeks de 110km/h. Volgens mijn dealer moet je dit erbij nemen als je sm rijd, zou te maken hebben met teweinig druk op het voorwiel waardoor het begint te zwabberen. Aanpassen van de vering zou een oplossing kunnen zijn maar dat heb ik er niet voorover, wanneer en hoelang rijd je 110km/h op een sm??

Heb wel ondervonden dat het minder word als je meer vooraan gaat zitten, goedkopere oplossing }) :]
 
je zou voor snelweg-gebruik je poten dieper in je kroonplaten kunnen laten vallen,dat zal waarschijnlijk wel ietsjes of wat helpen.maar idd dat is inherent aan een SM!! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan