zwabberen met uit-accelleren bij bochten

Ab-Vollegaas

Die hard MF'er
3 jun 2001
718
0
Hi,


(ff niet 100% zeker of dit topic hier of bij competitie thuis hoort...)
Wat mij opvalt bij het kijken naar het WK SBK, is dat de Ducati's eigenlijk altijd minder stabiel zijn cq zwabberen bij vol uitacceleren uit een bocht en tevens ook als ze over een heuvel heen gaan (vanmorgen ook weer goed te zien). daar blijft de Fireblade van Ten Kate heel rustig.

Kijkend naar de snelheid die de Duc's daar toch halen bellemerd het de heren coureurs niet, maar ik vind het gewoon opvallend. Wat kan daar de oorzaak van zijn, en: stel dat Ducati onder de knie krijgt zouden ze dan nog harder gaan ?
 
ik denk dat het te maken heeft met het koppel...een duc heeft natuurlijk veel meer koppel dan die fireblade en daardoor zou het kunnen komen...(eigenlijk heb ik geen idee ik heb nog nooit op een motor gereden maar ik probeer alleen te helpen :+ )
 
ik denk dat het te maken heeft met het koppel...een duc heeft natuurlijk veel meer koppel dan die fireblade en daardoor zou het kunnen komen...(eigenlijk heb ik geen idee ik heb nog nooit op een motor gereden maar ik probeer alleen te helpen :+ )
Ik denk dat het koppel nihil zal verschillen aangezien alle motoren tegen hun piek aanrijden en het niet van het koppel onderin hoeven te hebben.

Kweet overigens niet waar het wel door komt :P
 
De commentator melde dat de Honda van Ten Cate net een nieuwe achterdemper van White Power gemonteerd had en dat dat het verschil maakte :?
 
een combinatie van factoren, die blade heeft een niuewe wp veer misschien beter dan wat die ducs hebben, blade is 4 in lijn, duc v-twin, andere rijstijl en vast nog wel wat andere factoren
 
De commentator melde dat de Honda van Ten Cate net een nieuwe achterdemper van White Power gemonteerd had en dat dat het verschil maakte :?

Het hele seizoen valt het me al op, wellicht dat de nieuwe WP veer het verschil nog groter heeft gemaakt.

Het gebeurd zowel bij Toseland (die een wat wildere rijstijl heeft; wel spektaculair :) ) als bij de andere Duc rijders; maw: diverse soorten rijstijlen. Ze bewijzen dat je er hard mee kunt gaan, dat is mijn punt ook niet, ik vraag me alleen af waar het (groete) verschil van komt...
 
Ik geloof niet dat het alleen aan de vering ligt. natuurlijk is een WP veer ontzettend goed. maar Ohlins maakt geen zooi. ik geloof niet dat Ohlins minder goede achterveren maakt dan WP ook niet alleen in de SBK.

Ik denk zelf dat het komt door het koppel van de Ducati's. die hebben een andere koppelkromme dan de blade en daarom hebben ze misschien iets meer last van een explosief rijkarakter dan de misschien wat relaxter uitaccelererende blade.

Om dit op te lossen moeten ze of minder snel op het gas gaan of een blok maken met een minder aggresieve koppelkromme. maar ik denk dat het de kracht is van de ducati's. ze accelereren volgens mij gewoon harder uit dan de blade.

Wat een verschrikkelijk geil spul maakt Ohlins toch. jammer dat zo'n achterveer voor mijn motor een beetje heel erg duur is. wel zo instelbaar dat je voor de rest van je leven met de veringsafstelling kunt spelen :}
l_mc_46prxlsvert.jpg


Als ik ooit nog eens de staatsloterij of de lotto win :9~
l_mc_fg_470.jpg
 
Laatst bewerkt:
:^ en deze is voor je avatar :}

krystal steal in trained teens

maar ff on-topic

ligt dus voor een groot deel aan de afstelling en de rijstel zoals al vaker is gezegd :)

zag je vooral goed in de tweede race toen 4 en 5 achter elkaar aan zaten te jakkeren...de voorste lag strak op de baan en degene die volgde zwabberde zo erg dat ik zeker niet verrast zou zijn dat ie er met een highsider af zou gaan
 
Hi,


(ff niet 100% zeker of dit topic hier of bij competitie thuis hoort...)
Wat mij opvalt bij het kijken naar het WK SBK, is dat de Ducati's eigenlijk altijd minder stabiel zijn cq zwabberen bij vol uitacceleren uit een bocht en tevens ook als ze over een heuvel heen gaan (vanmorgen ook weer goed te zien). daar blijft de Fireblade van Ten Kate heel rustig.

Kijkend naar de snelheid die de Duc's daar toch halen bellemerd het de heren coureurs niet, maar ik vind het gewoon opvallend. Wat kan daar de oorzaak van zijn, en: stel dat Ducati onder de knie krijgt zouden ze dan nog harder gaan ?
als je de volgende keer dan ook het geluid van de tv aan zet had je de informatie ook gehoord :+
gloedjenieuwe achtervering binnen gekregen bij honda
ik denk dat de oren nog dicht zaten van de zaterdag avond
volgende keer gewoon de tv harder zetten dan ;)
 
als je de volgende keer dan ook het geluid van de tv aan zet had je de informatie ook gehoord :+
gloedjenieuwe achtervering binnen gekregen bij honda
ik denk dat de oren nog dicht zaten van de zaterdag avond
volgende keer gewoon de tv harder zetten dan ;)

volgende keer ff beter lezen, er staat namelijk bij dat het mij het HELE seizoen al opvalt ;) ;)

Maar je hebt wel een punt: ik wordt namelijk redelijk gestoord van die commentator bij EuroSport. Hii bedoelkt het vast goed maar het klnikt gewoon niet (en bovendien zit ie er veel te vaak naast qua namen van rijders etc; maw: ik zet inderdaad af en toe het geluid uit :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan