zwake punten honda dylan ??

lr 110

Die hard MF'er
28 aug 2007
259
5
de Zilk
hallo alle dylan rijders

wil een andere plof kopen maar wat ik op het oog heb valt buiten mijn budget
Maar met het gebruik wat ik er van maak kan ik de aankomende paar jaar ook wel met een dylan 150cc uit de voeten
Nu is mijn vraag heeft een dylan zwake punten en hoe deze te herkennen
of is alles positief aan deze scoot

grts peter :]
 
Ikzelf heb eigenlijk géén negatieve ervaringen met Dylan. Ja... oliepeil moet je goed in de gaten houden, want d'r gaat maar weinig in. Verder ideaal hooligan-apparaat. :Y
 
De Dylan is niet de snelste, niet de mooiste maar wel een van de betrouwbaarste :+ .
 
Jep, sluit mij bij de voorgangers aan. Let wel op dat je geen schadefiets koopt. Voor zo'n 1500,- koop je er een met een onberispelijke staat. De prijzen zakken niet veel als er veel kilometers op de teller staan. Er zit soms maar weinig prijdverschil in tussen een Dylan met 7000 km en 24000 km...

Verwacht niet dat je zo maar 120 km gaat. Het houdt met zo'n 100 km/h wel op. Op de snelweg komt het er op neer dat je op de eerste baan blijft rijden. Tenminste, dat is de reden waarom ik de Dylan heb gekocht; defensief (moeten) rijden. Ik heb mijn verbruik gemeten en kwam op 1:30 uit.

Ik heb mijn Dylan nu een maand of 3 (2e hands gekocht) en ik heb er echt geen spijt van. Zo heeft iedere scooter zijn voor en tegens. Er zijn veel goede scooteres, zie de ervaringen van de forumleden. Ik zal ook niet zo zeggen dat de Dylan de beste/ handigste of goedkoopste is. Let wel, ik zal niet voor een Lead gaan. Deze fiets is net een slagje goedkoper, maar je kan er voor ij gevoel ook iets minder mee. Nt dat klapje meer en je kan ietje makkelijker (tegenwind) op de snelweg.

Ik dacht te lezen dat de uitlaat de achillespees van de dylan is.

Veel wijsheid met je besluit.
Msh
 
hallo alle dylan rijders

wil een andere plof kopen maar wat ik op het oog heb valt buiten mijn budget
Maar met het gebruik wat ik er van maak kan ik de aankomende paar jaar ook wel met een dylan 150cc uit de voeten
Nu is mijn vraag heeft een dylan zwake punten en hoe deze te herkennen
of is alles positief aan deze scoot

grts peter :]


Zwake punten ken ik niet........ :N
Zwakke wel... :Y
Uitlaat idd,laat bij intensief gebruik het binnenwerk los.
Vering is rommel,bij duurtesten van 25000 km werden tot 3 x toe de schokbrekers vervangen en 2 x de uitlaat.(test Rollermagazine).
De motor is echter zeer goed,zoals de Duitsers zeggen, ein Sahnestück!
 
Qua Dylan sluit ik mij aan..Heb in oktober een dylan gekocht 2003 model...since donderdag deze ingeruild voor 2006 model (Overjarig) 0 km 24 maanden fabrieks garantie Bij Arie Molenaar..
Scooter bevalt perfect!!
 
Ik kan me er alleen maar bij aansluiten. Ik kocht in juni 2002 als één van de eerste in Nederland een Dylan. Ik heb er 2 jaar met veel plezier op gereden. In die 2 jaar zijn bij mij 2 dingen onder garantie vervangen, nl. de uitlaat die inderdaad erg snel doorgerot was en de complete tellerpartij, die op hol geslagen was. De snelheidsmeter fungeerde als een soort toerenteller, gas geven en ik reed 140, gas los en de teller stond op 0.
 
jaartje mee gereden......................
Altijd goed gelopen, en inderdaad de uitlaat die is niet geweldig.
Voor de rest, veel plezier van gehad *D
 
rijd nu 1 jaar dylan heb geen grote problemen ondervonden
ja 2x kop pakking maar is ook niet standaard meer
heb andere uitlaat cilinder nokkenas vario koelvin
en een 150 breede a-band standaard 130 anders raak je de
middenbok in de bocht is dan iets hoger gebolt
als nieuwe uitlaat raad ik je een leovince 4road aan is rvs
 
hallo allemaal

Hierbij bedankt voor de reakties ,ga eerst nog even over de grens voor mijn werk maar hierna
wordt het dus zoeken naar een dylan kan nog wel een paar weekjes duren maar zal terzijner tijd :] wel een plaatje posten zodat iedereen hen even kan bewonderen of loop ik nu op de fijten vooruit
maar mocht iemand nog leuke tips hebben sta ik hier zeker voor open

grts peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan