Zwakke plekken KLR 600

Zeeuwse Klei

MF veteraan
28 mei 2004
4.691
1
Pearehat
Ik ben op zoek naar een goedkope off road om een beetje mee te spelen :] , en weet nog een KLR 600 van 85 te staan. Wat ik nu wil weten of er aan die motor nog (algemeen) bekende zwakke punten zijn?? Anders wordt goedkoop alweer duurkoop namelijk :X ...

Vast bedankt

Mark

Er is pas een topic geweest hier over de klr 600. Moet je even de search gebruiken. Ik dacht dat rond de 40.000km hij wel een revisiebeurt nodig heeft.
Verder kan ik je er weinig over vertellen, heb zelf een 250.

was dat niet iets met de distributieketting(spanzooi) wat zwak was bij kawa?

correct me if i'm wrong :)

Heb zelf pas een KLR 600 aangeschaft en ben met dezelfde vraag op pad gegaan.
Het enige minpunt dat steeds naar voren komt is de wat "softe" rem voor.

Nu moet ik toegeven dat ik inderdaad flink moet knijpen wil ik een beetje snel afremmen. En dan nog remt het niet echt geweldig. Aangezien de 250 en 600 bijna hetzelfde rijwielgedeelte hebben. Maar hier kun je vast wel iets aan doen, mocht je het niet bevallen, stalen remleiding en/of andere schijfrem ofzo.

Aha, alvast bedankt allemaal :} :}
Nu was ik van de matige remmen van off roads al een beetje op de hoogte, pas nog ffies met een xr 600 gespeeld :] , leek wel een remschijf van een brommertje :?
Maar dat is nog niet zo een ramp, minder is het als het blok in de friet draait :X

Maarre, thnx
Groet, Mark

De spaninrichting van de balanceerketting is een zwak punt.
Het tandwiel op de krukas van de balanceer en distributietandwiel is te zacht, om de 40 000km even nakijken of de tanden nog goed zijn.
De slechte voorremmen, andere remblokken zouden helpen.
De kleprubbers zijn wat aan de harde kant waardoor hij olie kan verbruiken

zie ook:
http://www.bigcee.com/klr650faq.html

Terug
Bovenaan Onderaan