zwakke punten shadow 1100 1988 model ?

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.829
426
Beste chopper fanaten ,

Waar moet ik op letten bij aanschaf van een 4 versnelling honda shadow 1100 .

Had begrepen dat de bak en dan de 3e versnelling nogal een dingetje is ?
Is dit gewoon een slecht ontwerp ?
Is zo`n 4 bak wel ok om te rijden ? ivm versnellingskeuze snelheid ?
 
4bak,volgens mij heeft deze een 5 bak,verder is Honda altijd wel slecht geweest met z,n versnellingsbakken,
meestal werd deze in de loop van modeljaren verbeterd,maar is vaak exemplarisch dat een bak problemen geeft,sommige rijden een ton of
meer zonder dat de bak problemen geeft,gewoon goed opletten of de bak goed schakelt en niet uit z,n versnelling schiet
als je flink hard optrekt.Zou ook goed opletten of de motor goed bijlaad,dynamo,s en spanningsregelaars uit die tijd willen nog
wel eens problemen opleveren.
 
Ja klopt inderdaad,later had die blijkbaar een 4 bak,85-86 een 5 bak, alhoewel je ook verschillende specs ziet op het net ,ook 88ers met een 5 bak.
Misschien voor modellen per land dat daar verschillen in zitten.
 
Laatst bewerkt:
Zit toch in dubio enerzijds vindt ik het model erg mooi maar aan de andere kant er zijn bijna geen motorische onderdelen te verkrijgen ervan. Ook rubber slangen/afdichtingen . Stel je bak gaat kapot heb je een motor waar je niets mee kan? Daarnaast vraagt men toch voor een nette 3000 euro of soms meer voor deze modellen. Twijfelltwijfel....
 
Ik weet nog wel een 86er te koop,weinig km,s,moet alleen een poetsbeurt hebben,en er is een knipperlicht rubber gesneuveld met hem uit
de stalling halen,en heeft een 5 bak.Hij staat bij een maat van mij die heeft hem overgenomen van z,n buurman die er wegens rugproblemen niet meer op
kon rijden.Hij rijd er zelf niet op ,het is puur voor de doorverkoop,ik heb er nog meer foto,s van.
thumbnail_DSCN3448.jpg
 
Laatst bewerkt:
1100 shadow C1 uit 1989 met een 4 voudige transmissiebak staat ook in de specs

had dit stuk gezien .


Wat een wazig artikel, de vering is juist onder de maat ipv knetterhard en heb ik vervangen door Hagons op maat en mijn vrouw zit al jaren met genoegen achterop en klaagt nooit over zere billetjes, en wij gaan regelmatig een weekendje er mee weg dus geen rondjes om de kerk iig. Windscherm moet je nou juist niet doen want dan flubbert je kop van je romp door de turbulentie...
Wij rijden al jaaren op de '87er en zijn er nog steeds content mee, de 4-bak is af en toe lastig nu er veel 60km wegen zijn, 60 a 65 rijden is dan net te hoog in 3e en net te laag in de 4e versnelling.
Voor de rest... tja, 'tis een shadow, niet kapot te krijgen volgens mij want buiten de dynamo en voorvork keerringen heb ik er niks mee gehad in al die jaren. Hij is dan ook 33 jaar oud nu en mag er dan eens wat versleten of op zijn?
3e versnelling probleem heb ik niet gelukkig.

Succes met je keuze...
 
Terug
Bovenaan Onderaan