Zwakke punten Suzuki DR 600?

Emmer

Geblokkeerd account
28 aug 2004
93
0
Binnenkort ga ik kijken naar een Suzuki DR600 uit 84/85. Het moet m'n eerste motor worden en ik ben benieuwd naar eventuele zwakke punten. Dus waar moet ik op letten tijdens het bezichtigen en de proefrit :?

Alvast bedankt voor eventuele tips :}
 
Tja, 20 jaar oud. Wat verwacht je? met zo'n leeftijd kan alles een zwakke plek zijn. Bekijk hem gewoon kritisch:wielen, banden, lagers, ketting, vette uitlaat, droog blok, geen geratel uit de kop, netjes starten, goed schakelen, rechtuit rijden met losse handen, goed remmen. Enfin, de hele fiets moet "kloppen". Maar ja, hoe kom je daar achter als je er zelf nog niet zoveel van weet? Iemand meenemen die er wat handiger is?

Belangijkste: wordt pas verliefd op die fiets als je hem gekocht hebt, niet eerder!! Als deze niks is, dan ook niet kopen omdat je per se een brommer wilt. Het land staat vol tweedehandsjes...
 
Tja, 20 jaar oud. Wat verwacht je? met zo'n leeftijd kan alles een zwakke plek zijn. Bekijk hem gewoon kritisch:wielen, banden, lagers, ketting, vette uitlaat, droog blok, geen geratel uit de kop, netjes starten, goed schakelen, rechtuit rijden met losse handen, goed remmen. Enfin, de hele fiets moet "kloppen". Maar ja, hoe kom je daar achter als je er zelf nog niet zoveel van weet? Iemand meenemen die er wat handiger is?

Belangijkste: wordt pas verliefd op die fiets als je hem gekocht hebt, niet eerder!! Als deze niks is, dan ook niet kopen omdat je per se een brommer wilt. Het land staat vol tweedehandsjes...

Het technische gedeelte begrijp ik redelijk :X
Maar serieus, ik snap wel een beetje waar ik op moet letten. Vroeg me enkel af of zo'n brik nog aandachtspunten behoeft, eventuele standaart zwakte punten bij een DR :?

In het tweede punt geef ik je zeker gelijk, ik heb er dan ook al een paar bekeken (ook Honda XL's) die ik fijn heb laten staan. Ik zoek dan ook net zo lang tot ik een off road heb gevonden die me betrouwbaar lijkt en technisch goed overkomt, voor zover ik dat snap dan ;)

Iig bedankt voor je tips :}
 
ja moeilijk, misschien de cilinderkop door slecht onderhoud?
verder moet je je zeker niet blind staren of verliefd worden :+ op zo'n ding

onderdelen zijn er zat, en niet zo duur, en als je een beetje van sleutelen houdt is het zeker goed zelf te doen
Heb zelf een DR650, en het sleutelen is echt niet moeilijk (met boek erbij dan)
Welke prijs wordt ervoor gevraagd? want ik heb ze zelfs zien staan voor 999euro
 
Deze was niet zo duur, kon em voor 600 pleuro overnemen. Stond al ruim 1½ jaar stil en de eigenaar had er een week geleden maar eens mee gereden. Ding zag er redelijk goed uit voor die leeftijd, maar startte zeer moeizaam. Veel blauwe walm uit de uitlaat, maar klonk verder prima. Alleen bij het rijden merkte ik dat hij vreselijk inhield. Half gas ging prima, volgas niet, dan was het sputteren. Nou was dat ding volgens de eigenaar volledig gereviseerd en daarna was er dus niet meer op gereden, omdat hij naar Kosovo en Irak is geweest.

Ik twijffelde teveel, is dat ding nou slecht afgesteld, of zit er gewoon vreselijk veel vuil in de carb. Daarnaast was de voorrem zo goed als niets meer, geen druk, weinig rem vertraging. De achterband zo goed als op, dus ik hem em laten staan '(

Was verder wel een leuk ding :)



Ps, waar heb jij die DR650 zien staan voor 999 pleuro :?
 
ja voor dat geld kan je hem beter laten staan

er staat een DR600 uit 1988 met 57750 km voor € 999 in Katwijk bij Branie motors
http://www.braniemotorsloperij.nl/

niet dat 999 euro goedkoop is voor een goeie... magoed, beetje kijken en proefrijden is ook leuk toch?

Is ff een eindje weg, wellicht dat ik volgend weekend een kijkje kan nemen. Thanx ;)
 
Deze was niet zo duur, kon em voor 600 pleuro overnemen. Stond al ruim 1½ jaar stil en de eigenaar had er een week geleden maar eens mee gereden. Ding zag er redelijk goed uit voor die leeftijd, maar startte zeer moeizaam. Veel blauwe walm uit de uitlaat, maar klonk verder prima. Alleen bij het rijden merkte ik dat hij vreselijk inhield. Half gas ging prima, volgas niet, dan was het sputteren. Nou was dat ding volgens de eigenaar volledig gereviseerd en daarna was er dus niet meer op gereden, omdat hij naar Kosovo en Irak is geweest.

Ik twijffelde teveel, is dat ding nou slecht afgesteld, of zit er gewoon vreselijk veel vuil in de carb. Daarnaast was de voorrem zo goed als niets meer, geen druk, weinig rem vertraging. De achterband zo goed als op, dus ik hem em laten staan '(

Was verder wel een leuk ding :)



Ps, waar heb jij die DR650 zien staan voor 999 pleuro :?


Klein vraagje tussendoor :)
Kan je mij de man zijn telefoonnummer geven?

Bedankt alvast...

Mail even naar m_kamphuis@hotmail.com als het kan
 
Terug
Bovenaan Onderaan