Zwakke punten Yamaha Radian 600

Oude Brikker

MF veteraan
7 jan 2003
8.086
18
Den Haag
Heel misschien ga ik zo'n ding kopen.
Graag weet ik vooraf wat de specifieke zwakke punten van deze fiets zijn, zodat ik een betere inschatting kan maken hoe hij er aan toe is.
 
Deze motor is voorzien van hetzelfde blok als de oude XJ600 (FJ600 = U.S. versie). Van de XJ/FJ600 was de uitlaat niet z'n sterkste kant, dus mogelijk ook van de Radian niet. Bovendien heeft de Radian maar een kleine tank en dito actieradius!
 
Rammelende primaire ketting en een zwetende kleppendekselpakking (bijna niet uit te roeien), verder buiten het roesten van de uitlaat inderdaad niks bijzonders, ik heb er tot voor kort 3 jaar 1 gehad nooit problemen gehad die noemenswaardig zijn.
 
Hi !

Ik heb zelf een radian gereden.
Erg fijne fiets en de technische mankementen zijn hierboven al beschreven.

Eigenlijk heb ik maar 2 negatieve puntjes kunnen ontdekken, als het gaat om de niet-technische zaken:
1) beperkte actie-radius, door kleine tank.
2) te sportief rijden vindt hij niet leuk....

Verder gewoon een goede en betrouwbare fiets. Mijne was uit '86 en als ik ze nu zie rijden, vind ik ze nog steeds mooi.
 
Ik heb ook een radian gehad.

Als je er 1 koopt kijk goed naar het uitlaat systeem.

Bij mij was de collector geheel weggerot.
Koste mij toen 550 gulden om hem te vervangen. (Er bestond geen imitatie)

Het water wordt via het spatbord op de pijpen en de collector gedrukt.

Tevens is de kleppendeksel pakking een zwak punt.

Verder reed hij lekker.

Greetz
 
Heel misschien ga ik zo'n ding kopen.
Graag weet ik vooraf wat de specifieke zwakke punten van deze fiets zijn, zodat ik een betere inschatting kan maken hoe hij er aan toe is.


was mijn les motor, wat een gaar ding was dat, veel speling in de aandrijving, vond het een lastig ding om mee te rijden, maar ik was dan ook aan het lessen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan