Goedendag motortechneuten.
Mijn cb750f boldor uit 1980 loopt zeer slecht, vooral halverwege tot hoger in der toeren.
Kom gewoon niet verder als 6000rpm.
Nou dacht ik eerst dat het aan de carburateurs lag, omdat alle 4 de bougies pikzwart waren.
Alleen rij ik met standaard filter en sproeier bezetting, de luchtfilter is nieuw dus hij kan niet plotseling zo rijk ineens staan.
De carburateurs zijn ultrasoon gereinigd en vlotter Nivo is gecontroleerd, ook de afsluiting van de vlotter naalden zijn goed.
Nou heb ik de bougies eruit gedraaid en op alle 4 de bougies vonkt die zeer slecht, komt pas een vonk als ik ze 1 tot 2mm van het blok hou, erna vonkt die al niet meer.
Deze slechte vonk heb ik op alle 4 de bougies.
De bobines, de kabels, doppen en vonk versterkers (oki’s) zijn nieuw.
Waar moet ik het probleem nu zoeken? En hoe kan ik bvb me ontsteking controleren of die goed functioneert?
Groeten John
Mijn cb750f boldor uit 1980 loopt zeer slecht, vooral halverwege tot hoger in der toeren.
Kom gewoon niet verder als 6000rpm.
Nou dacht ik eerst dat het aan de carburateurs lag, omdat alle 4 de bougies pikzwart waren.
Alleen rij ik met standaard filter en sproeier bezetting, de luchtfilter is nieuw dus hij kan niet plotseling zo rijk ineens staan.
De carburateurs zijn ultrasoon gereinigd en vlotter Nivo is gecontroleerd, ook de afsluiting van de vlotter naalden zijn goed.
Nou heb ik de bougies eruit gedraaid en op alle 4 de bougies vonkt die zeer slecht, komt pas een vonk als ik ze 1 tot 2mm van het blok hou, erna vonkt die al niet meer.
Deze slechte vonk heb ik op alle 4 de bougies.
De bobines, de kabels, doppen en vonk versterkers (oki’s) zijn nieuw.
Waar moet ik het probleem nu zoeken? En hoe kan ik bvb me ontsteking controleren of die goed functioneert?
Groeten John