zwakke vonk GPZ 1000 RX

arco

MF'er
21 sep 2009
104
0
Purmerend
Ik heb een vrij zwakke vonk met het starten van mijn motor. Waar kan dit aan liggen.
De bougies en bougiekabels zijn vernieuwd. Een andere 2e handse CDI unit erin gezet, want de motor sloeg regelmatig af onder het rijden. Dit is in ieder geval verholpen.
Ik heb de bougies eruit gehaald, ze geven een wel een vonk. de kleur van de vonk is wit, volgens mij moet die blauw zijn. Zouden de bobines niet goed werken.
Ik hoor het graag!!!
 
Ik heb hier ook een 1000 RX staan en heb ook het probleem dat deze amper gestart te krijgen is.
Carbs ligt het niet aan, motor heeft drie jaar stil gestaan en de accu is drie jaar oud.
Krijg ik wel opgeladen maar heb het vermoeden dat deze tijdens het starten te weinig overhoud voor de ontsteking want deze vonkt zwak en oranje rood op de kop.

Met de accu van mijn diesel wil hij wel wat doen maar zodra de motor even gelopen heeft is de pret voorbij.
Ik vermoed dat de slechte accu teveel van de spanning van de dieselaccu wegtrekt waardoor het ontstekingscircuit te weinig krijgt...

Klopt mijn theorie of hebben jullie andere ideeen?

Ik heb overigens alle vier de bougiedoppen geprobeerd dus ook beide bobines...

Bobines hangen niet aan de massa dus die zal niet slecht zijn...

Als de dieselaccu goed (en voldoende geladen) is en dat vermoed ik, maakt dit niks uit...zou dus prima moeten werken.
Zodra de motor gelopen heeft? Oh ja, je wilt hem dus weer starten met alleen de accu van de motor of in combi met de dieselaccu??
Carburateurs zijn volledig gecleand?
 
Benzine ligt het niet aan:

Carbs zijn schoongemaakt, benzine slang stroomt volop benzine uit, vlotterbakken lopen ook gewoon vol, slaat ook niet aan op remreiniger, vonk is zwak en oranje/rood...

Is dus ontsteking.

Kleppen die verkeerd staan laten de motor niet starten, prima lopen en even later weer afslaan waarna hij niet meer start.

Ik vermoed dat de accu slecht is, na een oplaadbeurt net voldoende heeft om te starten maar niet voldoende opgeladen wordt door de dynamo waardoor de spanning wegvalt voor de ontsteking.

Op de dieselaccu kreeg ik 'm ten lange leste weer wat aan het lopen maar korte tijd later was de pret ook daarmee weer voorbij.

Gezien het feit dat de motor ook niet aanslaat op vluchtige zaken zoals remreiniger kan het eigenlijk alleen maar iets met de electra zijn zou je denken...

Het rare is ook dat als ik de accu oplaad hij na een uur op 12 amp. deep cycle aangeft dat de accu helemaal vol zit, maar dat als je op de starter drukt hij 'm niet hard rondgooit en na een minuutje proberen te starten ook echt inzakt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan