zwakke vonk GPZ 1000 RX

arco

MF'er
21 sep 2009
104
0
Purmerend
Ik heb een vrij zwakke vonk met het starten van mijn motor. Waar kan dit aan liggen.
De bougies en bougiekabels zijn vernieuwd. Een andere 2e handse CDI unit erin gezet, want de motor sloeg regelmatig af onder het rijden. Dit is in ieder geval verholpen.
Ik heb de bougies eruit gehaald, ze geven een wel een vonk. de kleur van de vonk is wit, volgens mij moet die blauw zijn. Zouden de bobines niet goed werken.
Ik hoor het graag!!!
 
Hij maakt waarschijnlijk geen goede massa, maak deze punten even goed schoon en kijk of het een beter resultaat geeft, de kleur van de vonk is wel goed overigens
 
een kleine of wit/blauwe vonk hoeft idd niet zwak te zijn.
ik denk dat je beter kunt zorgen dat de accu en de startmotor in orde zijn, zodat er voldoende stoom overblijft voor de ontsteking tijdens het starten.
 
Zeker, jij toevallig ook een GPZ 1000 RX.


ja deze alleen is de uitlaat nu vervangen voor een andere ( 4 in 2 in 1 ) en verder helemaal standaard, oja nog even nieuwe bandjes eronder dunlop qualifier2 :]
full


Oja en de remtangen van een 2003 fireblade erop om wat beter te kunnen remmen.
 
Laatst bewerkt:
ja das waar ook de wielen zijn van een -92 ZZR1100 en de voorvork van een , 97 ZZR1100.
Achter heb ik ook een andere schokdemper laten maken en die is dan ook 1,3cm langer dan standaard en natuurlijk het exentriek omgedraait voor wat extra grondspeling en beter stuurgedrag.
En ik heb ook nog een stabilisator liggen voor de voorvork.
Verder wil ik het blok naar 1200 cc brengen met een flowjob aan de kop en andere nokkenstokken, en andere carburateurs.
 
Nou om even op de storing van mijn GPZ terug te komen. Een andere 2e hands CDI-unit geplaatst. De motor loopt nu als een trein, geen vonkstoring meer. Eindelijk !!!! *O*
 
Laatst bewerkt:
Komt wel vaker voor daarom heb ik nog 3 cdi units op de plank liggen.
Heb je ze liggen dan gaan ze ook nooit stuk, verkoop ik ze dan kan ik een nieuwe kopen omdat ze nergens meer te vinden zijn.
Zullen we bij genoeg animo een GPz1000RX meeting gaan houden???? *O*
 
Ik heb hier ook een 1000 RX staan en heb ook het probleem dat deze amper gestart te krijgen is.
Carbs ligt het niet aan, motor heeft drie jaar stil gestaan en de accu is drie jaar oud.
Krijg ik wel opgeladen maar heb het vermoeden dat deze tijdens het starten te weinig overhoud voor de ontsteking want deze vonkt zwak en oranje rood op de kop.

Met de accu van mijn diesel wil hij wel wat doen maar zodra de motor even gelopen heeft is de pret voorbij.
Ik vermoed dat de slechte accu teveel van de spanning van de dieselaccu wegtrekt waardoor het ontstekingscircuit te weinig krijgt...

Klopt mijn theorie of hebben jullie andere ideeen?

Ik heb overigens alle vier de bougiedoppen geprobeerd dus ook beide bobines...

Bobines hangen niet aan de massa dus die zal niet slecht zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan