Zwakke vonk gsxr 750w 1992

dark night

MF'er
26 okt 2015
43
0
Delft
Zwakke vonk op de bougies
Nieuwe bobine,s en kabels
Slaat niet aan.zit op de bobine een + teken en een - teken .2 draden uit
Kabel boom 1 + 1- zo aan gesloten op beide bobine
Cdi slecht of ?
wat kan ik nu nog doen
Graag diverse advies of heeft iemand eventueel schema
Om door te meten
Alvast vriendelijke bedankt
 
ga er van uit dat de accu spanning goed is 12.7 v
met mulitiemeter primaire en secundaire weerstand meten.
waarde, hoor graag
bobine bevestiging nazien op goede massa .
pulsgevers controleren op sluiting ? en spoel ohmse weerstand =
 
waarom denk jij dat je vonk zwak is?
:^

Hou er ook rekening mee dat er aan de andere kant ook een bougie meevonkt, dus de beste controle is om één bougiekap aan massa te hangen en op de andere je vonk te controleren. Op cilinder 1 en 4 of op cilinder 2 en 3

Een bougievonk bij een Wasted Spark kun je niet vergelijken met een kortsluiting in een transformatorhuisje
 
Hou er ook rekening mee dat er aan de andere kant ook een bougie meevonkt, dus de beste controle is om één bougiekap aan massa te hangen en op de andere je vonk te controleren. Op cilinder 1 en 4 of op cilinder 2 en 3
dat zou ik dus net niet doen. je maakt zo een situatie waarin het makkelijker is dan de realiteit om de vonk te laten overspringen vermits er maar 1 ionisatiebrug-dingske-whatever moet ontstaan ipv 2.
 
Welke weerstanden moet ik meten
Primaire en secundaire waar zitten deze ben er nog niet in thuis
En waar zit de pulsgever die moet testen op sluiting
Kan het in de cdi zijn waardoor de vonk zwak is. heeft u misschien een electrisch
Schema
Alvast bedankt voor de moeite en tips
Hou u op de hoogte Ga morgen wat metingen doen
Mvg
 
Welke weerstanden moet ik meten
Primaire en secundaire waar zitten deze ben er nog niet in thuis
En waar zit de pulsgever die moet testen op sluiting
Kan het in de cdi zijn waardoor de vonk zwak is. heeft u misschien een electrisch
Schema
Alvast bedankt voor de moeite en tips
Hou u op de hoogte Ga morgen wat metingen doen
Mvg
Slechte pulsgever resulteert niet in een zwakke vonk maar in wel of geen vonk...
@Janbros ik laat 'm voor jou...
 
heb ik het goed dat je motor niet wil starten .
en als je gaat testen of je bougie wel werkt zie je dat het een zwak vonkje afgeeft.

vraag heb je de motor pas. (motor met zwakke vonk start heus wel als deze in een goede conditie verkeert.
(compressie , juiste lucht / benzine mengsel, ontsteking tijd stip.)
wanneer heeft deze voor het laats goed gelopen.
en koop / leen eest een werkplaats handboek ,goed voor onderhoud en reparatie .
daar in lees je hoe je de bobine kunt testen zo ook bougiekabel bougiekap .
 
Welke weerstanden moet ik meten
Primaire en secundaire waar zitten deze ben er nog niet in thuis
En waar zit de pulsgever die moet testen op sluiting
Kan het in de cdi zijn waardoor de vonk zwak is. heeft u misschien een electrisch
Schema
Alvast bedankt voor de moeite en tips
Hou u op de hoogte Ga morgen wat metingen doen
Mvg
De pimaire kant van de bobine is waar de twee schuifstekkertjes op zitten, dus waar de accuspanning op terecht komt en die moet ergens tussen de 1 en 5 Ohm meten, afhankelijk van het type bobine.

De secundaire kant is waar de bougie aan hangt en als het een dubbele bobine is, meet je tussen de beide bougiekabels en daar meet je een aantal kilo Ohms, bij mij is dat meer dan 6 kOhm.

Maar als je een nieuwe hebt gemonteerd lijkt het me sterk dat die defect is. Het kan ook iets simpels zijn als een slecht (massa)contact.
 
Een bougie moet je duidelijk zien vonken, vonk moet mooi blauw zijn....oranje achtige kleur is niet goed (te weinig spanning).
Om een bougie die op 0,8 mm is afgesteld heb je 800 volt voor nodig om hem te laten vonken in de buiten lucht, in de cilinder onder compressie (is weerstand)heb je tig keer meer spanning nodig.
Simpele test daarvoor is de bougie dop eraf schroeven en kabel 8 mm van de cilinder houden, als de ontsteking goed is krijg je een vonk ( dan levert de ontsteking dus minimaal 7000 a 8000 volt en dat is goed)
 
Heren, doe es ff aardig. De man is hier nieuw, is een monteur van 62 jaar en heeft nog niet de kennis die nodig is, maar die is op dit forum in ruime mate aanwezig. Dus geef hem gewoon de goede raad die hij nodig heeft en laten we aardig zijn voor de nieuwe forumleden, of tenminste net zo aardig als ik ben. 😇
 
Heren, doe es ff aardig. De man is hier nieuw, is een monteur van 62 jaar en heeft nog niet de kennis die nodig is, maar die is op dit forum in ruime mate aanwezig. Dus geef hem gewoon de goede raad die hij nodig heeft en laten we aardig zijn voor de nieuwe forumleden, of tenminste net zo aardig als ik ben. 😇
Maar een lolletje mag wel toch?
 
Heb de bobine,s primair en secundair gemeten dat is goed.
Alle stekkers doorgemeten met ohm meter
Geen afwijkingen gevonden in de doorvoer van de stekkers
Pick-up doorgemeten stekker met zwarte en groene draad. gemeten op 2000 ohm
Gaf 170 ohm aan. ook de pennen omgewisseld op de stekker zelfde waarde.
Spanning op beide bobine,s
Gemeten krijgen spanning.
Ook gemeten bij de kleine stekker van cdi krijg ik spanning bruine draad. als ik 1 stekker van de bobine eraf trekt valt de spanning weg
Idem dito bij bij bobine 2
De breede stekker van de cdi
Meet ik op de oranje draad 12.4 volt
Tijdens het starten krijg geeft de voltmeter 7.8 volt
Vonkt wel maar geen super vonk
Wil wel aanslaan maar toch ook niet
Zwarte schuiven van alle 4 de carburateurs zit axiaal speling op.in rust stand zit er in rondom een spleetje
Kan een boortje van 1 mm in de spleet steken
Als ik een zwarte schuif beet pak dan kan ik axiaal best wel veel heen en weer halen
🔚🔜 axiaal denk wel 2 a 2.5 mm
Dus dit is het verhaal
Wie denkt te weten wat er aan de hand is
Hoe meer goede raad hoe beter
Mvg
 
Is de vraag: "maar heb je wel vonk?" hier nog van toepassing? :+
Heb de bobine,s primair en secundair gemeten dat is goed.
Alle stekkers doorgemeten met ohm meter
Geen afwijkingen gevonden in de doorvoer van de stekkers
Pick-up doorgemeten stekker met zwarte en groene draad. gemeten op 2000 ohm
Gaf 170 ohm aan. ook de pennen omgewisseld op de stekker zelfde waarde.
Spanning op beide bobine,s
Gemeten krijgen spanning.
Ook gemeten bij de kleine stekker van cdi krijg ik spanning bruine draad. als ik 1 stekker van de bobine eraf trekt valt de spanning weg
Idem dito bij bij bobine 2
De breede stekker van de cdi
Meet ik op de oranje draad 12.4 volt
Tijdens het starten krijg geeft de voltmeter 7.8 volt
Vonkt wel maar geen super vonk
Wil wel aanslaan maar toch ook niet
Zwarte schuiven van alle 4 de carburateurs zit axiaal speling op.in rust stand zit er in rondom een spleetje
Kan een boortje van 1 mm in de spleet steken
Als ik een zwarte schuif beet pak dan kan ik axiaal best wel veel heen en weer halen
🔚🔜 axiaal denk wel 2 a 2.5 mm
Dus dit is het verhaal
Wie denkt te weten wat er aan de hand is
Hoe meer goede raad hoe beter
 
Heb de bobine,s primair en secundair gemeten dat is goed.
Alle stekkers doorgemeten met ohm meter
Geen afwijkingen gevonden in de doorvoer van de stekkers
Pick-up doorgemeten stekker met zwarte en groene draad. gemeten op 2000 ohm
Gaf 170 ohm aan. ook de pennen omgewisseld op de stekker zelfde waarde.
Spanning op beide bobine,s
Gemeten krijgen spanning.
Ook gemeten bij de kleine stekker van cdi krijg ik spanning bruine draad. als ik 1 stekker van de bobine eraf trekt valt de spanning weg
Idem dito bij bij bobine 2
De breede stekker van de cdi
Meet ik op de oranje draad 12.4 volt
Tijdens het starten krijg geeft de voltmeter 7.8 volt
Vonkt wel maar geen super vonk
Wil wel aanslaan maar toch ook niet
Zwarte schuiven van alle 4 de carburateurs zit axiaal speling op.in rust stand zit er in rondom een spleetje
Kan een boortje van 1 mm in de spleet steken
Als ik een zwarte schuif beet pak dan kan ik axiaal best wel veel heen en weer halen
🔚🔜 axiaal denk wel 2 a 2.5 mm
Dus dit is het verhaal
Wie denkt te weten wat er aan de hand is
Hoe meer goede raad hoe beter

Citaat Citeer dit
Heren, doe es ff aardig. De man is hier nieuw, is een monteur van 62 jaar en heeft nog niet de kennis die nodig is, maar die is op dit forum in ruime mate aanwezig. Dus geef hem gewoon de goede raad die hij nodig heeft en laten we aardig zijn voor de nieuwe forumleden, of tenminste net zo aardig als ik ben. 😇
Ik had al willen opperen pak het motorblok beet en douw dan de bougie in je muil, kijken of je dan nog van die zwakke vonk overtuigd bent
Ik had al willen opperen pak het motorblok beet en douw dan de bougie in je muil, kijken of je dan nog van die zwakke vonk overtuigd bent
 
Terug
Bovenaan Onderaan