zware koppeling

15 jul 2006
86
0
kommerzijl
ik zit met een suzuki gs550e uit 84 met een koppeling die zeer zwaar gaat.
Nou heb ik gehoord dat hiervoor hulpmiddelen zijn die je tussen de kabel kunt monteren,waardoor het allemaal wat makkelijker gaat.
Is dit nou onzin of moet ik het probleem elders zoeken???
 
ik zit met een suzuki gs550e uit 84 met een koppeling die zeer zwaar gaat.
Nou heb ik gehoord dat hiervoor hulpmiddelen zijn die je tussen de kabel kunt monteren,waardoor het allemaal wat makkelijker gaat.
Is dit nou onzin of moet ik het probleem elders zoeken???
Kan ook zijn dat je kabel ergens niet goed zit! Als ie ergens beetje klemt kan ie vroeg of laat knappen...kwestie van ander kabeltje en klaar!

maar vraag voor de zekerheid ook maar even aan de echte kenners hier....

Succes ermee...
 
Ik zou eerst eens kijken of alles goed werkt en de kabel niet gerafeld is oid. In principe moet de koppeling van een GS550 niet zwaar gaan.
Kan natuurlijk ook aan jou liggen, gebrek aan kracht, probleem met je hand/pols oid?

Maar er bestaat een hulpmiddeltje voor, heet de Easyclutch. Volgens mij verkoopt Struik ze:

http://www.onderdelen-struik.com/
 
Als je koppeling zwaar gaat zou het best wel in de kabel kunnen zitten.Bij mij GSX400 ging ie ook zwaar en vorige week(op vrijdag de 13e) knapte hij.Nieuw kabeltje van 12 euro erop en meteen een wereld van verschil.

De oude kabel ging en gaat zelfs zwaar heen er weer in de buitenkabel zonder dat de druk van de veren erop staat.


Frans
 
Koppelingskabel helemaal loshalen en goed bekijken, het gebeurt wel eens dat de buitenlaag doorslijt tegen het frame ofzo, daardoor kan er water tussen binnen en buitenkabel komen en krijg je één grote roestzooi binnenin, mik hem dan maar weg. Geen beschadigingen, ook geen rafels aan de einden? Doe er dan lichte olie boven in tot het er onderaan weer uitloopt, nu weet monteren zonder scherpe bochten.

Gaat hij dan nog zwaar zitten er andere koppelingsveren in, een 550 moet je makkelijk met 2 vingers in kunnen knijpen.

Het kan ook zijn dat de motor zich aan je nickname irriteert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan