"zware" motor voor korte ritten

Vroeger werd er altijd gesproken over de beruchte "dokters-auto".
Een auto die van buiten nog nieuw is, maar door alle ritjes van een paar 100 meter, feitelijk motorisch al versleten.
niet alleen die van de dokter maar ook die boodschappen autootjes die in hun hele leven nooit het dorp uit kwamen. ik heb er meerdere mee gehad om ze eens schoon te rijden voor de verkoop na inruil. de eerste keer schrik je best als je vol gas niet harder als 80 gaat maar dat kon je redelijk goed verhelpen door hem eens goed door en door warm te rijden voor het eerst in hun leven en dan nog een stuk vol belasten en dan kwamen ze meestal wel weer in de buurt van de topsnelheid die de fabriek ooit had opgegeven.
 
Schei toch uit. We hebben het over een nc750, de moderne variant van de revere. Die dingen halen gewoon de twee ton, ongeacht gebruik. Het is geen mv.

Natuurkundige en scheikundige wetten gelden zelfs voor een NC750 en om eoa reden zijn dat wetten die je niet kunt overtreden.
Zelfs niet als je dat 4 x per dag probeert :P

Zuigerveren vinden dit gedrag bv ook niet oke, of ze nu in een MV of NC zitten. Gaat er gewoon k*t van rijden als die dingen vastgekoekt zitten.
 
met al bovenstaand commentaar:
Koop je dikke motor, en een elektrisch scootertje ofzo, als je perse niet wil fietsen of lopen.
3.8 km 8)7
is dit wel een zinvolle. Investeer dan ook in een dikke fijne tourbuffel( of super stuurfiets wat je wil) en een goretex regenpak. Dan heb je het beste van beide wensen.

En laten we eerlijk zijn: voor 4km enkele reis de motor pakken???.... en dat 4 keer per dag. Neem brood me, blijf over en je probleem is gehalveerd.
 
3,8km doe ik zelfs mijn brikblikje niet eens aan. Houd altijd 15 á 20km aan voordat de boel een beetje op temperatuur is, als ik een keer korter rij compenseer ik dat met de eerst volgende rit. Woon-werk 3,8km is gewoon te kort voor een auto/motor, gewoon de (elektrische) fiets pakken of een snorfiets/e-step als je echt niet wil bewegen.
 
Het zou eigenlijk vanaf het bedrijf verboden moeten zijn om binnen een straal van (zeg) 10km om met motorisch vervoer te komen.

Ik weet nog uit verleden, toen ik vaak naar externe bedrijven moest, dat het hele parkeerterrein weer eens vol stond en dat er dan geen plaats meer was.
Vaak vol met auto's van werknemers dan zo ongeveer 'om de hoek' woonden..............:X:X
 
Wat een schatjes :-). Neen, ik doe dit niet uit jeugdige vadsigheid. Ben 51 jaar , ultraloper en 5 x Ironman. 3,8km is net TEKORT voor mij om mijn fiets te nemen. Dat zwem ik liever :-). Ik rij gewoon graag met de moto. Soit, er zaten wel enkele goeie reacties tussen die wat meer inzicht gaven en bevestigden wat ik vermoedde. Morgen groot onderhoud van mijn NC. Ben eens benieuwd hoe hij er van binnen uit zal zien.
 
Wat een onzin wordt er toch verspreid...
Ik heb ooit een 25 jaar oude auto gekocht met aantoonbaar 4400 km op de teller, ging elke week 2 km naar de kerk, en een keer per jaar naar de TUV, die was nog nooit boven de 60kmh geweest...
Zo LPG in gegooid en 7 jaar probleemloos mee gereden, en geen druppel olie verbruiken, bij het RDW kwam elke keurmeester even kijken....
en slijt een brommertje of lichte motor dan minder in jullie ogen?
Als je al een moderne injectiefiets koopt, heb je ook al veel minder last van te rijk mengsel bij koude motor ( bij carbs kun je de choke er nog te lang op houden) en gewoon wat vaker de olie vervangen, ik neem aan dat je buiten de ritjes naar je werk ook nog wek eens verder rijdt in de weekends etc, dus je motor komt echt wel met regelmaat op temperatuur
 
Wat een schatjes :-). Neen, ik doe dit niet uit jeugdige vadsigheid. Ben 51 jaar , ultraloper en 5 x Ironman. 3,8km is net TEKORT voor mij om mijn fiets te nemen. Dat zwem ik liever :-). Ik rij gewoon graag met de moto. Soit, er zaten wel enkele goeie reacties tussen die wat meer inzicht gaven en bevestigden wat ik vermoedde. Morgen groot onderhoud van mijn NC. Ben eens benieuwd hoe hij er van binnen uit zal zien.
ultraloper & ironman, en 3.8km is te kort om te fietsen?
loop dan?

ook snap ik niet hoe, 3.8km te kort is om te fietsen,
maar wel ver genoeg is om motorpak aan te trekken, motor op te stappen en te starten....
je haalt met moeite 28km/u gemiddeld met de motor, dat moet je met de fiets ook nog halen lijkt mij ;-)
 
ultraloper & ironman, en 3.8km is te kort om te fietsen?
loop dan?

ook snap ik niet hoe, 3.8km te kort is om te fietsen,
maar wel ver genoeg is om motorpak aan te trekken, motor op te stappen en te starten....
je haalt met moeite 28km/u gemiddeld met de motor, dat moet je met de fiets ook nog halen lijkt mij ;-)

Ach joh` tis allemaal geleuter om het geleuter , TS weet zelf ook best wel dat het niet heel fijn voor z`n motorblokje is . Ik zeg altijd maar zo `had ie maar geen motor moeten worden .. en die dingen barsten direct niet ..:P Gewoon op z`n tijd inruilen , dan zit jij er niet meer mee.._O-
 
Wat een onzin wordt er toch verspreid...
Ik heb ooit een 25 jaar oude auto gekocht met aantoonbaar 4400 km op de teller, ging elke week 2 km naar de kerk, en een keer per jaar naar de TUV, die was nog nooit boven de 60kmh geweest...
Zo LPG in gegooid en 7 jaar probleemloos mee gereden, en geen druppel olie verbruiken, bij het RDW kwam elke keurmeester even kijken....
en slijt een brommertje of lichte motor dan minder in jullie ogen?
Als je al een moderne injectiefiets koopt, heb je ook al veel minder last van te rijk mengsel bij koude motor ( bij carbs kun je de choke er nog te lang op houden) en gewoon wat vaker de olie vervangen, ik neem aan dat je buiten de ritjes naar je werk ook nog wek eens verder rijdt in de weekends etc, dus je motor komt echt wel met regelmaat op temperatuur
Ben ik toch wel benieuwd naar wat voor auto dat was. Gok een jaren 80 Benz gezien het verhaal. }:O

Maar afgezien van het verhaal of het kan, moet je dit ook echt willen? Ben geen milieuridder maar vind het toch wel enigzins schandalig om dagelijks een motor te gebruiken voor zo'n klein stukje, zeker als TS nog zo fit is als die beweerd.. Snap ook de lol niet van 5 minuten motorrijden, vind het al irritant om te klooien met kleding voor een ritje van 30 minuten.


Wat een schatjes :-). Neen, ik doe dit niet uit jeugdige vadsigheid. Ben 51 jaar , ultraloper en 5 x Ironman. 3,8km is net TEKORT voor mij om mijn fiets te nemen. Dat zwem ik liever :-). Ik rij gewoon graag met de moto. Soit, er zaten wel enkele goeie reacties tussen die wat meer inzicht gaven en bevestigden wat ik vermoedde. Morgen groot onderhoud van mijn NC. Ben eens benieuwd hoe hij er van binnen uit zal zien.
Denk dat je weinig gaat zien als je je motorblok niet helemaal uit mekaar trekt, alles gaat nameten en gaat vergelijken met een NC750x die wel altijd netjes word warm gereden..
 
Dat nog niemand elektrisch heeft geopperd. Dat zijn volgens mij de enige motoren die het niet erg vinden om korte stukjes te doen. Is dat geen optie voor je? Thuis de stekker in 't stopcontact en de lekker korte stukkies zoeven zonder je druk te hoeven maken om je zuigerveertjes. :t
 
Wat een schatjes :-). Neen, ik doe dit niet uit jeugdige vadsigheid. Ben 51 jaar , ultraloper en 5 x Ironman. 3,8km is net TEKORT voor mij om mijn fiets te nemen. Dat zwem ik liever :-). Ik rij gewoon graag met de moto. Soit, er zaten wel enkele goeie reacties tussen die wat meer inzicht gaven en bevestigden wat ik vermoedde. Morgen groot onderhoud van mijn NC. Ben eens benieuwd hoe hij er van binnen uit zal zien.
Nou, dan zijn we eruit: zwemmen maar!
 
Het zou eigenlijk vanaf het bedrijf verboden moeten zijn om binnen een straal van (zeg) 10km om met motorisch vervoer te komen.

Ik weet nog uit verleden, toen ik vaak naar externe bedrijven moest, dat het hele parkeerterrein weer eens vol stond en dat er dan geen plaats meer was.
Vaak vol met auto's van werknemers dan zo ongeveer 'om de hoek' woonden..............:X:X
Wat een slap gelul man. Laat mensen lekker zelf bepalen wat zij doen :?|(:r
 
Wat een schatjes :-). Neen, ik doe dit niet uit jeugdige vadsigheid. Ben 51 jaar , ultraloper en 5 x Ironman. 3,8km is net TEKORT voor mij om mijn fiets te nemen. Dat zwem ik liever :-). Ik rij gewoon graag met de moto. Soit, er zaten wel enkele goeie reacties tussen die wat meer inzicht gaven en bevestigden wat ik vermoedde. Morgen groot onderhoud van mijn NC. Ben eens benieuwd hoe hij er van binnen uit zal zien.
Je moet lekker zelf weten en bepalen wat je doet. Dat doe je voor zover ik het kan lezen ook.

Voor wat betreft die 1200 of jouw NC maakt het geen verschil met hetgeen wat jij aangeeft.

Voor beide motoren is het net zo goed of net zo slecht.

Als je dat voor lief neemt dan lekker een andere motor kopen waar je blij van wordt. :Y
 
Ben ik toch wel benieuwd naar wat voor auto dat was. Gok een jaren 80 Benz gezien het verhaal. }:O

Maar afgezien van het verhaal of het kan, moet je dit ook echt willen? Ben geen milieuridder maar vind het toch wel enigzins schandalig om dagelijks een motor te gebruiken voor zo'n klein stukje, zeker als TS nog zo fit is als die beweerd.. Snap ook de lol niet van 5 minuten motorrijden, vind het al irritant om te klooien met kleding voor een ritje van 30 minuten.



Denk dat je weinig gaat zien als je je motorblok niet helemaal uit mekaar trekt, alles gaat nameten en gaat vergelijken met een NC750x die wel altijd netjes word warm gereden..
Iemand die 3.8 km rijdt zal zichzelf vast niet in een full all weather Goretex pak hijsen met winterhandschoenen en laarzen aan. ;)
 
Ik haak af:):W
3,8 kilometer,te kort voor te fietsen,fanatiek sporter/loper,maar niet voor woon/werk:?:z
Ik heb wel eens luxe problemen,maar hier kan ik niks mee:P
 
Laatst bewerkt:
Als je in het weekend gewoon wat verder rijd, zou ik me eerder zorgen maken over de accu, maar daar kun je zo een ladertje aan hangen
 
Tering wat een gelul in dit topic. Tuurlijk is het niet best als je zo vaak zulke korte stukjes rijd maar hier wordt gedaan alsof de moderne techniek er na een jaartje korte ritten al mee uitscheid. Dat is pertinent onwaar. Zeker als je ééns in de zoveel tijd een goede lange weekendrit er doorheen gooit waarbij de vloeistoffen allemaal lekker opwarmen en het hele toerenbereik gebruikt wordt.

Het is misschien niet het beste maar moderne techniek kan echt wel tegen een stootje jongens.
 
Tering wat een gelul in dit topic. Tuurlijk is het niet best als je zo vaak zulke korte stukjes rijd maar hier wordt gedaan alsof de moderne techniek er na een jaartje korte ritten al mee uitscheid. Dat is pertinent onwaar. Zeker als je ééns in de zoveel tijd een goede lange weekendrit er doorheen gooit waarbij de vloeistoffen allemaal lekker opwarmen en het hele toerenbereik gebruikt wordt.

Het is misschien niet het beste maar moderne techniek kan echt wel tegen een stootje jongens.
Lees de vraag van de TS eens? Daar krijgt hij antwoord op.

Ik heb in geen 1 reactie een tijdsbestek gelezen waar werd aangegeven dat het einde oefening is.

Het is per definitie slecht voor een blok om meermaals per dag nog geen 5 km te rijden. Dat is een feit.
 
Lees de vraag van de TS eens? Daar krijgt hij antwoord op.

Ik heb in geen 1 reactie een tijdsbestek gelezen waar werd aangegeven dat het einde oefening is.

Het is per definitie slecht voor een blok om meermaals per dag nog geen 5 km te rijden. Dat is een feit.


Hij vraagt zich af of zware motoren geschikt zijn voor dit werk en krijgt te horen dat zijn zuigerveren over 3 maanden vast zitten. Dat noem ik dus dramatisch gelul in een topic.

Zo denk ik dat na 3 maanden je zuigerveren muurvast zullen zitten, maar met die 3.8 km merk je dat toch niet *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan