Zware motor

Visje

MF'er
9 mrt 2002
82
0
Eindhoven
Afgelopen zaterdag (met het prachtige weer) weer een motorrijles gehad. :] Daarna was ik toevallig bij Flix op bezoek en daar mocht ik zijn motor even 'passen'.
Die stond toch maar buiten in de zon mooi te wezen.
Dus ik duw de motor recht.
?
Dat was de bedoelding tenminste. Hij bleef dus gewoon staan.
Nou heb ik dus niet zo veel ervaring met motoren. Ik bedoel maar, ik heb al 6 lessen gehad. Dus ik kijk Felix vragend aan (misschien mis ik wel een standaard die ik niet ken, waardoor die niet rechtop kan?)
Maar goed, hij was alleen maar wat zwaarder dan ik gewend ben (mijn ervaring bestaat tot op heden uit een Fazer :) ).
Uiteindelijk met wat hulp zat ik (Felix hield 'm overeind).

Het viel me dus flink tegen. Ik wist wel dat ik als niet_zo_groot_persoon bij niet alle motoren met mijn voeten bij de grond kon (kan bij de Fazer ook alleen maar met m'n tenen), maar ik had niet gedacht dat het gewicht zo veel uit zou maken.
Ik was al stiekem aan het rondkijken naar leuke motortjes, maar op deze manier vallen er al een heleboel af. '(

Zal wel het kiezen makkelijker maken...
 
Zijwieltjes........(ik zit gewoon hardop te denken ;) )
 
Ach je moet een motor zoeken die bij je past. Ik ben voor de aanschaf van mijn motor naar een dealer of 8 geweest en een aantal proefritten gemaakt (negen machines geprobeerd).

Uiteindelijk kwam ik met de blade uit de strijd omdat ik me op die fiets het lekkerste voelde (ik ben redelijk fors), maar dat had net zo goed een zx7r of een fazer kunnen zijn (TDM?).

Je moet iets zoeken dat lekker voelt en niet op een testrit afgaan. Ga eens bij een aantal dealers langs en ga proefrijden zodra je je papiertje hebt. :]

(correct me if i'm wrong)
 
Ach je moet een motor zoeken die bij je past. Ik ben voor de aanschaf van mijn motor naar een dealer of 8 geweest en een aantal proefritten gemaakt (negen machines geprobeerd).

Uiteindelijk kwam ik met de blade uit de strijd omdat ik me op die fiets het lekkerste voelde (ik ben redelijk fors), maar dat had net zo goed een zx7r of een fazer kunnen zijn (TDM?).

Je moet iets zoeken dat lekker voelt en niet op een testrit afgaan. Ga eens bij een aantal dealers langs en ga proefrijden zodra je je papiertje hebt. :]

(correct me if i'm wrong)

:^
 
Laatst bewerkt:
Neem als voorbeeld mijn FZR400 (die trouwens te koop is ;) ), die is lekker licht (160 kg), mooi klein, ook als je niet zo groot bent kun je perfect met je voeten bij de grond en hij is behoorlijk vlot nog. :)

Kijk ook hier.
 
Neem als voorbeeld mijn FZR400 (die trouwens te koop is ;) ), die is lekker licht (160 kg), mooi klein, ook als je niet zo groot bent kun je perfect met je voeten bij de grond en hij is behoorlijk vlot nog. :)

Kijk ook hier.

Zo te horen past die fiets perfect bij haar. Ik zou hem maar aan haar geven..... ;)
 
Je moet iets zoeken dat lekker voelt en niet op een testrit afgaan.
(correct me if i'm wrong)

Is het niet zo dat een testrit is om te voelen of het lekker/goed zit :? :? :?

Ik had mijn zinnen op een Diversion gezet zonder ook maar een meter gereden te hebben.
De tweede Div waar ik op heb gereden is het geworden.

En ook ik ben klein (1.59). Div is me nog iets te hoog, maar na 2 á 3 cm uit de seat en versmallen...ben ik geholpen
 
Nou denk je wel erg hardop... ;)

Maar waar zat je dan op wat je zo mooi vond?

Ze zat op mijn fiets.. Suzuki RF900R.
Ze kon met d'r teennagels net bij de grond, dus ik heb hem maar even rechtgehouden terwijl ze deed alsof ze arop paste :)

Greetz, Flix
 
Laatst bewerkt:
Is het niet zo dat een testrit is om te voelen of het lekker/goed zit :? :? :?

Ik had mijn zinnen op een Diversion gezet zonder ook maar een meter gereden te hebben.
De tweede Div waar ik op heb gereden is het geworden.

En ook ik ben klein (1.59). Div is me nog iets te hoog, maar na 2 á 3 cm uit de seat en versmallen...ben ik geholpen
Ik bedoelde te zeggen dat je niet op 1 testrit af moet gaan, maar had geen zin om met `tekentjes aan het klooien te gaan (het spijt mij ;( )
 
Jouw enige ervaring na 1 rijles een Fazer. Dus jouw rijschool lest met een Fazer? Dat is nou niet echt een lage motor en ook niet bepaald een lesmotor. De meeste motoren zijn van gelijke hoogte of lager. Welke motor vond je te hoog dan?
 
De Fazer 600 is te verlagen: vork door de kroonplaten laten zakken, linksysteem van achtervering iets aanpassen en standaards inkorten. Denk dat je voor 50 euro klaar bent. Een vriendin van me heeft dit ook laten doen. En kan nu redelijk goed met haar voeten bij de grond.
 
Afgelopen zaterdag (met het prachtige weer) weer een motorrijles gehad. :] Daarna was ik toevallig bij Flix op bezoek en daar mocht ik zijn motor even 'passen'.
Die stond toch maar buiten in de zon mooi te wezen.
Dus ik duw de motor recht.
?
Dat was de bedoelding tenminste. Hij bleef dus gewoon staan.

Hoe zwaar is Flix zijn motor? Soms zijn ze echt een beetje te 'heavy',vooral als je niet helemaal met je voeten op de grond kunt. En als ze omvallen is het erg zwaar om die 200kg op te tillen.
bouncer.gif
 
Jouw enige ervaring na 1 rijles een Fazer. Dus jouw rijschool lest met een Fazer? Dat is nou niet echt een lage motor en ook niet bepaald een lesmotor. De meeste motoren zijn van gelijke hoogte of lager. Welke motor vond je te hoog dan?

Qua vermogen is een Fazer inderdaad niet echt een geschikte lesmotor. Qua hanteerbaarheid is hij echter ontzettend geschikt. Misschien is de lesmotor een Fazer 400???
 
Waarom is een Fazer (of een andere motor) niet geschikt als lesmotor?

Maar vanaf de volgende les ga ik lessen op een Kawasaki. Vraag me niet wat voor een, dat ben ik weer vergeten (ik ben zelfs de kleur vergeten :z )

Ik heb wel onthouden dat ik dan met de ballen van m'n voeten al aan de grond kom.
 
Waarom is een Fazer (of een andere motor) niet geschikt als lesmotor?

Maar vanaf de volgende les ga ik lessen op een Kawasaki. Vraag me niet wat voor een, dat ben ik weer vergeten (ik ben zelfs de kleur vergeten :z )

Ik heb wel onthouden dat ik dan met de ballen van m'n voeten al aan de grond kom.

Een Fazer 600 heeft aardig wat vermogen, iets van 90pk's. De gebruikelijke lesmotoren zitten zo rond de 60pk. Verder zijn de remmen van de Fazer veel bijteriger dan bv. een CB500 wat de motor minder gemakkelijk maakt om te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan